סקר חדש שנערך בקרב 1,005 אמריקאים על ידי התאגדות של עורכי דין למען בטיחות בדרכים (Advocates for Highway and Auto Safety) חושף כי חלק גדול מהציבור חושש מהעובדה שכרגע אין תקן אחיד לאופן הפעולה של מכוניות אוטונומיות

העדר תקינות אחידה עשויה לגרום לכך שיהיה פער משמעותי בין רמות הבטיחות במכוניות השונות, דבר שיוכל לסכן את הנוסעים, שאולי כלל לא יהיו מודעים לכך – במיוחד כאשר חברות הרכב מעוניינות להאיץ את עלייתן של המכוניות האוטונומיות לכבישים.

שלושה רבעים מהמשתתפים בסקר מתנגדים לכך שלא תהיה להם שליטה במערכת ההיגוי והבלימה ורוב מוחץ הביע חשש מהבטיחות הקשורה למערכות המקוונות של הרכב והרגולציה הבטיחותית. בהתאם לזאת, 81% רצו לראות חקיקה ספציפית בנוגע לאבטחה כנגד ניסיונות פריצה מקוונת לרכבים ו-73% תמכו בחקיקה שתסדיר את השימוש בתכונות האוטונומיות החדשות של הרכבים.

בנוסף, 84% רצו לראות חקיקה מצד משרד התחבורה של ארה"ב, אשר תדאג לכך שמערכות הרכב תתרענה בפני הנהג כאשר הוא צריך לקחת שליטה ידנית.

על פי מארגני הסקר, שני החוקים שעומדים בפני אישורים של שני בתי המחוקקים לא עושים מספיק על מנת לספק פתרון הולם לחששות הללו ולא קובעים דרישות מינימליות למניעה של פריצה מקוונת. לכן, החששות שעולות מן הסקר צריכות להדליק נורת אזהרה מהבהבת אצל המחוקקים.

כפי שציינו בעבר, החקיקה הקיימת דורשת פיקוח וולונטרי בלבד, ולכן בפועל חברות הרכב לא באמת מחויבות לסטנדרטים מסוימים. לראיה, רק בתחילת החודש הנוכחי, חברת ג'נרל מוטורס שלחה עצומה למשרד התחבורה אשר מבקשת אישור לשיווק רכבים אוטונומיים לחלוטין, כאשר הכוונה היא כנראה לרכבים ללא הגאים או דוושות כלל.

 
Share.

3 תגובות

  1. Pingback: האם יש סיבה לחשוש מטייס אוטומטי ברכבים שלנו? - מגזין המולטימדיה והאודיו וידאו AVmaster

  2. Pingback: מושל מישגין ושר המסחר הבריטי יקדמו רגולציה על כלי רכב אוטונומיים - מגזין המולטימדיה והאודיו וידאו AVmaster

  3. Pingback: מושל מישיגן ושר המסחר הבריטי יקדמו רגולציה על כלי רכב אוטונומיים - מגזין המולטימדיה והאודיו וידאו AVmaster

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG