יום חמישי , מאי 24 2018
דף הבית | AVerticals | הראל טביבי שם את ישראל על המפה עם מועמדות לפרס בינלאומי

הראל טביבי שם את ישראל על המפה עם מועמדות לפרס בינלאומי

הקמת אולם "צוקר" במתחם היכל התרבות בתל אביב, אחד האולמות החשובים בישראל, הושלמה לאחרונה בהצלחה רבה והביאה את הראל טביבי, יועץ האודיו וידאו של הפרויקט למועמדות לפרס ה INAVATION AWARDS היוקרתי

ישראל (שוב) על המפה העולמית, עם מועמדות משמעותית לפרויקט בתחום ה AV. לפני כשנתיים במהלך ביקור בישראל של אנה מיטשל, כתבת מובילה של מגזין  INAVATE, נבחר פרויקט של חברת ברקאי שבוצע בכנסת ישראל למועמדות לפרס (חברת ברקאי על התקנה, הראל טביבי על תכנון הפרויקט). 

לפני מספר חודשים היתה זו חברת AVB שהיתה מועמדת לפרס ה AV AWARDS על הפרויקט במיקרוסופט והשבוע ישתתף הראל טביבי במהלך ה ISE באמסטרדם, כמועמד על ייעוץ בפרויקט בהיכל התרבות.

הראל טביבי בעל ניסיון של למעלה מ 16 שנה בתכנון ויעוץ של מערכות אודיו, וידאו, שליטה ואינטגרציה, הוא אחד המומחים המובילים בישראל בתחום, וחבר באיגוד האקוסטיקה הישראלי. טביבי לקח חלק בלמעלה מ 100 פרויקטים בישראל ביניהם: התיאטרון הלאומי הבימה, בית לסין, תאטרון גשר, תאטרון ירושלים, טרקלין שאגל בכנסת ישראל , אולם מנורה מבטחים, מתחם בית הנשיא ועוד רבים ומוכרים.  

טביבי: "זהו כבוד גדול להיות מועמד לפרס בסדר גודל כזה, לאחר שנבחנו כ120 פרויקטים מכל רחבי העולם. בפרויקט בהיכל התרבות חברו יחד מיטב אנשי המקצוע בענף בעולם ביניהם יאסושה טויוטה, מומחה עולמי בתחום האקוסטיקה אשר מחזיק ברזומה שלו את פרויקט היכל הקונצרטים של וולט דיסני".

הטקס ייערך ב 6 לפברואר במהלך תערוכת ה ISE הקרובה

הדמיה- קולקר את קולקר אדריכלים

לצד האולם הראשי של היכל התרבות, הוקם אולם צוקר שהוא אולם מופעים וחזרות עם כ 400 מקומות ישיבה. אולם זה משרת את התזמורת הפילהרמונית באופן שוטף והוא אחד האולמות החשובים ביותר בישראל. 

טביבי: "השגרה של האולם המחודש מאתגרת ביותר. התזמורת הפילהרמונית יכולה לקיים חזרה ביום בו מתקיימת הופעה של ברי סחרוף בערב. תהליך התכנון והאפיון היה מעמיק עד לרמת הבורג, ומול מגוון גורמים ביניהם הנהלת ההיכל, הנהלת הפילהרמונית, חברת האדריכלות 'קולקר קולקר אפשטיין', יועץ מתקני הבמה דוד ברסלבי, ספק ציוד ה AV- לייטון, חברת ההתקנה- קבוצת צ'ארמר וחברת האינטגרציה AVB טכנולוגיות. 

חקרנו על האתגרים הטכנולוגיים בפרויקט: 

אתגר טכנולוגי ראשון: חלל רב שימושי המשמש כחדר חזרות לתזמורת הפילהרמונית במהלך היום ולקראת הערב הופך החלל לאולם להופעות חיות כאשר הציוד הקיים משמש לשני התרחישים ויש רק שלוש שעות לסדר את החדר.

הפתרון: שתי מערכות שמע נפרדות, אחת לחדר חזרות של הפילהרמונית  והשנייה עבור הופעות חיות.

אתגר טכנולוגי שני: עבור אותו חדר רב שימושי, נדרשת גמישות במיקום אלמנט ההגברה והמולטימדיה, היות ויש למקם אותו באופן שונה.

הפתרון: תכנון מערך תשתיות מקיף עבור מערכת ה-AV, בעלת חיבור אסתטי וגמיש אליו ניתן להגיע מכל מקום בחדר ולשלוט בו מחדרי שליטה מרכזיים.

 
הדמיה- קולקר את קולקר אדריכלים

אתגר שלישי: הגדרת חדר המולטימדיה- הגמישות הנדרשת עבור אותו חלל רב שימושי הייתה יכולת חיבור מערכת המולטימדיה ממספר מקומות. לדוגמא- מיקום הפודיום, אותו נדרש לנייד בחלל לפי צורך.

הציוד אשר זווד בפודיום כלל:

–          מיקרופון בעל צוואר ארוך וגמיש (Gooseneck) אשר חובר ישירות למעבד השמע תוצרת QSX-QSYS

–          דוחס – Encoder המאפשר חיבור אודיו ווידאו למחשב נייד אותו מביא המרצה

–          פורס – Decoder המחובר למסך מרצה לטובת תצוגה מקדימה או פאנל מציגים

–          מסך מגע לשליטה ובקרה

דרישת הלקוח הייתה כי רכיבי המולטימדיה יהיו נגישים מכל אחד מפאנלי השליטה המפוזרים בקומה ובבמה כאשר ממשק המשתמש המוצג יאפשר חוויית משתמש קלה לתפעול, כך שכל טכנאי או איש צוות מקומי יוכל להקים את הציוד בזמן קצר.

הפתרון: שימוש במערכת תוצרת AMX SVSi להפצת אותות AV על גבי תקשורת רשת. כל אחד מ-16 פאנלי החיבורים בבמה/היכל/עמדות מפעיל חוברו ישירות לרשת התקשורת ואלו זוהו בסימון "Video-AV-Network".

טכנאי המגיע להקמה בחדר יוכל לחבר את רכיבי המולטימדיה השונים (פורס/דוחס) לכל אחד מ-42 החיבורים המסומנים Video-AV-Networks המגושרים תמידית לרשת התקשורת. זמינות חיבורים זו אפשרה גמישות מרבית ויצרה חסכון לעומת פתרון מקביל אשר היה מצריך הקמת מטריצה בעלת 16 כניסות ו-16 יציאות שעלותה גבוהה. כמו כן, מערך החיבורים אליה מוגבל לעומת חיבורים לרשת תקשורת סטנדרטית. בנוסף, את רשת ה-AV החדשה ניתן להגדיל בקלות על ידי "חימום" נקודות תקשורת והוספת כניסות או יציאות בצורת פורסים/דוחסים.

עוד יתרון הוא היכולת לנתב אותות AV מכל מקום בו הותקנו פורסים לכל מקום בו הותקנו דוחסים, והכול על גבי רשת תקשורת סטנדרטית המשמשת את הארגון. עקרונות אלו משרתים בנוסף את מערכות השליטה במקומות בהם נעשה שימוש במסכי מגע ניידים, מערכות כריזה אשר כעת ניתנות לניוד. למעשה נוצרה רשת אודיו-ווידאו-שליטה אחודה ומלאה.

 
הדמיה- קולקר את קולקר אדריכלים

האתגר הרביעי: פתרון הגברה לסוגים שונים של הופעות חיות כאשר עומק הבמה וכמות המושבים משתנים בהתאם לסוג המופע.

הפתרון ניתן באמצעות מערכת אלקטרו מכאנית אשר מאפשרת ניוד של מערך הרמקולים (Line Array Speaker Cluster) המיועד להופעות חיות בהתאם לעומק הבמה הדרוש פר מופע, בלחיצת כפתור.

המערכת האלקטרו מכאנית כוללת שני אגדים ראשים וכוללת מנועים אשר מאפשרים לאשכולות הרמקולים הראשיים לנוע קדימה ואחורה ולכסות עומק במה משתנה (4 מטרים להופעות קטנות ו-6 מטר להופעות גדולות).

מערך ההגברה של חברת  L-Acoustics כלל:

אשכולות ראשים

16 יח' רמקולים KIVA2 (8 בכל צד)

4 יח' רמקולי סאב תלויים SB15M (2 בכל צד)

במה

4 יח' סאב רצפתי SB18 

3 יח' רמקולי חזית (עבור השורות הראשונות)  X8 

בנוסף למערכת הרמקולים אופיין ציוד קצה (מיקסרים/מיקרופונים וכו') אשר עומד בסטנדרט הגבוה ביותר בתחום ההופעות החיות והוא כלל מיקסר דיגיטלי מתוצרת AVID S6-24 + 2 קופסאות חיבורים ( 48/24 ניידת, 16/8 קבועה במסד), מטריצת עיבוד שמע תוצרת QSC QSYS מדגם Core 110f עם שני I/O 0-8 Flex, סט רחב של מיקרופונים SENNHEISER   AKG/SHURE/, מסך הקרנה בגודל 5.5 מטרים על 3.5 מטרים ומקרן Sony VPLFHZ65W בעל עצמת הארה של  6000 Ansi וברזולוציה של 1920×1080 ומערכת שליטה ובקרה אף היא מבית AMX/SVSi. 

 

'עלייה לאוויר'

פתיחת האולם היתה הצלחה ענקית ושביעות הרצון של האמנים מקסימלית. טביבי: "התוצאה היא מעל ומעבר עבור האמנים שנהנים מאולם מקצועי שעומד בקנה אחד עם האולמות המובילים בעולם. באמצעות התכנון המדוקדק הצלחנו להשיג את יעדי הפרויקט כמו למשל דרישת ה'עצמאות' של הלקוח אשר באה לידי ביטוי בהפעלת "טכנאי בית" אשר מכירים את הציוד ומיומנים בתפעולו, במקום לשכור חברות הגברה חיצוניות עבור כל מופע." 

אז בפעם הבאה שאתם קונים את המושב שממנו רואים הכי טוב באולם "צוקר" בהיכל התרבות תל אביב, זיכרו מי דאג שגם תשמעו הכי טוב.   

בהצלחה !

הגב בפייסבוק