אמזון מצטרפת לשוק המתפתח של מערכות ביתיות אוטומטיות, אקולוגיות וחכמות ומשיקה מערכת וידיאו ואודיו לבית החכם.

בחודש האחרון הציגה אמזון את פיתוח מצלמת האבטחה, שהצטרפה לפיתוח הקודם והמוכר של החברה – העוזרת הווירטואלית "אלכסה" לבתים חכמים.
את "אלכסה", העוזרת הקולית הווירטואלית של אמזון, מעירים עם המילה 'אקו', והיא כבר תכין בשבילכם רשימות, תנגן מוזיקה, תעמעם את האורות, תנעל דלתות, תפעיל את הדוד החשמלי, תכוון את השעונים המעוררים לבקשתכם, ותספק מידע כללי על מזג האוויר, מצב התנועה בכבישים וכל מידע אחר "בזמן אמת".
המצלמה החדשה שהצטרפה לאלכסה מציעה כיום פונקציות שמקלות על פעולות יום-יומיות כמו שיחות וידיאו מקומיות וטרנס אטלנטיות בטכנולוגיית Full HD, ובתוספת חיישן לראיית לילה, ואודיו דו-כיווני.

אלכסה, תראי לי את חדר הילדים

שיתוף פעולה, שתומך בליבת העשייה
החידוש העיקרי של אמזון, ואולי היתרון המרכזי שלה, הוא שביחס למתחרותיה, למשל Nest שמציעה טכנולוגיית שידור מתקדמת יותר ב 4K HDR,  היא מביאה לתחום אלגוריתם חכם, שלומד את אורחות הבית, ויודע להבדיל בין מכר לבין נותן שירות רלוונטי בין אדם זר לבין פורץ.

היתרון של אמזון נוצר בזכות שיתוף פעולה קיים עם חברות שילוח וספקים ועתיד להתרחב לקשר עם עוד אלפי חברות בתחום. כך שלמעשה, המשתמשים משוחררים מהצורך לשהות בבית ולהמתין לאורח הבא.

אלכסה, תראי לי את חדר הילדים

לדברי אנדרו הוורד, מנהל חברת האבטחה "קודלסקי", נראה שבשנים הקרובות המערכות החכמות לבית יחליפו את מקומן של מערכות האבטחה המסורתיות, שמבוססות על שליטה מרחוק. עוד מסר הוורד: "הפיתוח החדשני יביא לחיסכון משמעותי במשאבים, ויעניק שירות טוב יותר".

מערכת האבטחה של אמזון מאפשרת למשתמשים לצפות ולהאזין מרחוק באמצעות הטאבלט, הלפטופ והטלפון הנייד (מתממשקת עםIOS  ואנדרואיד) מכל מקום בעולם, ולמעשה לפקח על הנעשה בביתם. עוד נמסר כי המערכת תדע להתריע על אירועים בלתי צפויים בחלל.
חברת אמזון מסרה שיש בכוונתה לספק תמיכה למצלמות נוספות שקיימות בבית, ותעניק נפח אחסון נוסף. המצלמה מוצעת בארצות הברית במחיר של $119.

אלכסה, תראי לי את חדר הילדים

ולשאלת סוגיית הפרטיות, כשמדובר במצלמות אבטחה ושליטה בבית חכם, אין זה סוד שככל שמסתמכים על טכנולוגיה, כך מצטמצמים האזורים הפרטיים. "אלכסה" לומדת את אורחות הבית, ולכן באופן טבעי הופכת את הדיירים לחשופים. האם אפשר לסמוך על כך שמאגרי המידע שלה ישמרו מסווגים? ימים יגידו.

מקורות:

https://www.technewsworld.com/story/Amazon-Cloud-Cam-Joins-Burgeoning-Smart-Home-Ecosystem-84942.html

https://www.amazon.com/Introducing-Amazon-Cloud-Cam/dp/B01C4UY0JK

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG