אורכו של הגשר בהדפסת תלת ממד הוא כ- 8 מטרים והוא חוצה תעלת מים שמחברת בין שני כבישים בעיר גרמט בהולנד. העוסקים בתחום מציינים כי היתרון של גשר כזה הוא שנדרש שימוש מועט בבטון. במרץ 2018 צפויה חברת סטארט-אפ להציב על אחת מהתעלות בהולנד גשר מודפס מפלדה

"לא מדובר בגשר גדול מאוד, אבל הוא נעשה באמצעות מדפסת תלת ממד, וזה מה שעושה אותו ייחודי" מסר תיאו סאלט מאוניברסיטת איינדהובן שמתמחה בטכנולוגיה.
בכירים בממשל ההולנדי השיקו את גשר הבטון המודפס הראשון בעולם, שנועד ברובו למעבר של רוכבי אופניים, ונפתח לתנועה בעיר גרמט בדרום המדינה בחודש אוקטובר האחרון.

הגשר מורכב מכ- 800 שכבות, ועבודתו החלה בחודש יוני ונמשכה קרוב לשלושה חודשים.

היתרון של הדפסת גשר בתלת ממד לעומת בניית גשר באמצעים מסורתיים הוא שנדרש לכך הרבה פחות בטון. המדפסת מיישמת את הבטון רק במקומות הנדרשים ולא יותר.

הגשר שאורכו קרוב ל- 8 מטרים משתרע מעל לתעלת מים אשר מחברת בין שני כבישים, ועבודתו התבצעה בשיתוף פעולה עם חברת BAM Infra construction. לפני פתיחת הגשר הוא נבדק מבחינה בטיחותית, על מנת לבדוק שהוא אכן מסוגל לשאת משקלים של עד 2 טון.

"אנחנו מסתכלים אל העתיד", מסר מארינוס שימל ,מנכ"ל BAM. והוסיף: "החברה שלנו תמיד מחפשת דרכים חדשות וחכמות יותר על מנת לגשת לאתגרי תשתיות, ולתרום לחברה בתחום המוביליות והיציבות". לדבריו המשמעות הנוספת של הדפסת תלת ממד היא שימוש בהרבה פחות משאבים.

הולנד, לצד ארה"ב וסין, היא אחת המדינות המובילות בתחום טכנולוגיות הדפסת תלת ממד, ומשתמשת ביכולות מחשוב ורובוטיקה על מנת לפתח ולבנות עצמים מאפס. בשנה האחרונה הציג ארכיטקט הולנדי מדפסת תלת ממד ייחודית אשר באמצעותה הוא מקווה לייצר בניינים בשרשרת. ובנוסף לכך, סטארט-אפ הולנדי בשם MX3D החל בהדפסת גשר מפלדה, וכבר הספיק להשלים שליש ממנו. היעד לסיום הפרויקט והצבתו של הגשר באחת התעלות באמסטרדם הוא עד מרץ 2018.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG