גוגל ופייסבוק נחשבות לשתי השחקניות הגדולות ביותר בזירת הפרסום הדיגיטאלי, אבל האם ייתכן שאפילו להן לא נותר לאן לצמוח ושהפרסום הדיגיטאלי הגיע לרוויה? בריאן וויזר מקבוצת המחקר פיבוטאל חושב שזה בהחלט אפשרי: הגידול בפרסום הדיגיטאלי בשנים האחרונות  בארה"ב היה כ-23% אחוזים בשנה ובמחצית הראשונה של 2017 הוא אף הצליח לעקוף את הפרסום המסורתי בטלוויזיה

אפילו אם נניח שקצב הגידול הזה יצטמצם ל-15% אחוז בלבד, הרי שעד שנת 2025, שתי החברות הללו ישתלטו על שוק הפרסום כולו, מה שיהיה עשוי לאכזב את המשקיעים בכל מה שנוגע לקצב הגידול העתידי שלהן.

מדוע הפרסום הדיגיטלי מוצלח כל כך?

המודעות הדיגיטאליות של גוגל ופייסבוק מציעות אפשרויות מיקוד מדויקות במיוחד אשר מתבטאות בהחזר גבוה ביותר על ההשקעה. משום כך, הן יעילות במיוחד עבור משווקים שרוצים שהצופים במודעות יבצעו פעולה ישירה כמו כניסה לאתר שלהם, הורדה של אפליקציה או רכישת מוצר בחנות מסחר אלקטרונית. מהסיבה הזו, הן מסירות חסמים מפני מפרסמים קטנים, אבל גם למפרסמים גדולים יש מה להרוויח מהן (או כמו שאומרת שרלי סנדברג, אחת הנשים החזקות בפייסבוק – "אצלנו כל יום הוא הסופרבול").

יחד עם זאת, חשוב להבין שההוצאות על פרסום מוגבלות בסופו של דבר על ידי ההוצאות של הצרכנים, ולכן אם הצרכנים לא יוכלו להוציא כסף על מה שמפרסמים להם, גם המודעות כבר לא יהיו אפקטיביות. אפילו מודעות שמאפשרות להוריד דברים בחינם לא יהיו יותר שימושיות ככל שהזמן הפנוי של הצרכנים יצטמצם. לכן, אומר וויזר, לא ניתן לנתק את ההשפעה של הגורם הזה מן ההצלחה של המודעות. 

השתלטות על הפרסום בטלוויזיה 

למרבה המזל, פלטפורמות הווידאו של שתי החברות: יו-טיוב ומרכז הסרטונים של פייסבוק (שזמין כעת בעיקר בארה"ב) מאפשרות לשתיהן הזדמנות טובה לחדור גם אל תחום הפרסום שהיה שמור עד כה רק לגופי השידור. רק ליו-טיוב עצמה יש 1.5 מיליון משתמשים מחוברים ועוד מיליוני משתמשים לא מחוברים שצופים כשעה ביום בסרטונים דרך האפליקציה בלבד.

אפילו אם לגוגל ולפייסבוק לא תהיינה פלטפורמות שידור משלהן (כמו נטפליקס או הולו), מספיק שפחות אנשים יצפו בטלווזיה על מנת לשפר את המצב שלהן בזירה זו.

לצמוח באופן גלובלי 

אף על פי שהשוק בארה"ב עשוי להגיע לרוויה, לגוגל ופייסבוק יש עוד הרבה מקום להתרחב באופן גלובאלי כל עוד הכלכלה העולמית תמשיך לצמוח אף היא (למרות ששתיהן עדיין לא הצליחו לחדור לשוק הסיני בו קיימת צנזורה הדוקה על הרשת). כיום שתיהן מרוויחות פי שלושה עד עשרה מכל משתמש מארה"ב לעומת משתמשים מאזור אסיה ומדינות האוקיאנוס השקט, אבל ככל ששוק הפרסום בארה"ב יתקרב לרוויה, כך גם הפער הזה יצטמצם.

Share.

בעלים ויזם של קוקה אינטראקטיב - מיתוג, פתרונות ושיווק באינטרנט.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG