למעלה מ 80 אלף אורחים, קרוב ל 1400 מציגים והגדלת מתחם ה RAI כמעט עד הכביש, אולי מסמנים את סוף עידן ה ISE באמסטרדם 

מי שהגיע השנה לתערוכת ISE בפעם הראשונה, ובמיוחד אלו שמבקרים בה יותר מפעם אחת , התרשם מכמות המבקרים ובצדק – מספר המבקרים הכולל עמד על כ-81 אלף כאשר 20 אלף מתוכם היו ביומה האחרון של התערוכה. מספר המציגים, אשר גדל משנה שעברה הגיע כמעט לכ-1,400 ולשנה הבאה הושכרו כלל שטחי התצוגה בתפוסה של למעלה מ-100 אחוזים !

כאחד המבקרים הקבועים, אני יכול להעיד כי השנה הרגיש צפוף במיוחד ביום השני לתערוכה. חברים למקצוע מישראל ומחו"ל העידו כי כמות המבקרים גדולה מכפי שזכרו בשנים הקודמות והנתונים מעלה מאשרים זאת. בשיחות מסדרון שערכתי עם החברים הסכמנו על הדברים הבאים:

1. על מנת לכסות את שטח התערוכה יש צורך בחמישה ימים ולא ארבעה.

2. ככל הנראה מספר המבקרים ימשיך לגדול ותהיה היענות חיובית, באם התערוכה תיערך במקום גדול יותר.

קצב המבקרים הוכפל מאז שנת 2012 (40 אלף) ומרכז המבקרים RAI דאג להוסיף ביתנים על מנת לאכלס את כמות המציגים והמבקרים, והחל משנת 2016 אף הוארך משך התערוכה לארבעה ימים, אולם נראה כי אין די בכך. בנוסף – החוזה בין AVIXA, CEDIA לבין RAI צפוי לפוג לאחר פברואר 2019, כלומר – עוד תערוכה אחת שאחריה יחתמו הארכה או שיוכרז מקום אחר.

משטח התצוגה ב-RAI עומד על כ-90 אלף מטרים מרובעים וישנן חלופות טובות לא פחות כדוגמת מינכן או מילאנו שם תוכל AVIXA להמשיך לגדול ולספק במה ליצרנים ולמבקרים בתחום ה-AV המתרחב בקצב מהיר. AVIXA, או Infocomm לשעבר, מראה כי הארגון יודע להתגמש ולהתאים עצמו לשינויים, לראיה – התחלופה במיקום כנס Infocomm בין מתחם האירועים במחוז אורנג' שבאורלנדו לבין מרכז הכנסים בלאס וגאס. מבחינת מועד התערוכה, למרות הקור העז ששורר בחוץ – זו תקופה נכונה לערוך תערוכה שכזו: תחילת השנה, יש מספיק זמן לבחון טכנולוגיות חדשות בתחום ולהיערך בהתאם.

האם AVIXA ו-CEDIA יבצעו מהלך שכזה בהודעה מראש או שישמרו אותו כהפתעה ? העתיד יגלה. באופן אישי אשמח לראות כיצד תתייחס AVIXA לתגובות מהסקרים שערכה על שביעות רצון ואולי נתראה ב-ISE 2020 בגרמניה, צרפת או איטליה…

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG