בית החולים Children's Mercy שבקנזס סיטי רתם את הטכנולוגיה של פוליקום על מנת לספק לחולים ולבני משפחותיהם גישה מרוחקת למידע רפואי וייעוץ מרוחק, גם אם הרופא לא נמצא בשטח בית החולים

שיחות הווידאו מספקות גישה גם לשירותי תמיכה נוספים כמו השירות הפסיכולוגי והסוציאלי בבית החולים. מרבית הילדים מכירים את הטכנולוגיה המתוחכמת של היום כבר מהרגע שנולדו והם נלהבים לשתף פעולה. בשלב הבא רוצים בבית החולים, לספק הדרכות רפואיות ושיעורי העשרה לבתי ספר.

תחום הרפואה המרוחקת (Telemedicine או "טלרפואה") הוא תחום שמתפתח בצעדי ענק בכל רחבי העולם: ההסתדרות הרפואית בארץ הגישה נייר עמדה בנושא כבר ב-2007, אך עדיין קיימות מגבלות רגולטוריות שונות של משרד הבריאות, כך שהשירות מוגבל בעיקר לשיחות וידאו עם רופאי משפחה של קופות החולים. לעומת זאת, בטכניון כבר צופים את העתיד והסטודנטים לרפואה יכולים לקחת קורס רפואה מרוחקת, בתור קורס בחירה במהלך הלימודים. בנוסף, לפני כחודש התקיים כנס הרפואה הראשון בנושא, במלון דן פנורמה שבתל אביב.

יש להוסיף שרופאים רבים חוששים ממקרים בהם הרופא לא יוכל לזהות מצבים רפואיים שיש בהם סכנה לחייו של המטופל, כך שיש לבחון היטב באילו מקרים עדיף לא לקחת סיכונים ולפנות לרופא הקרוב או לחדר מיון. למרות זאת, ההערכות מדברות על כך שכבר בשנים הקרובות לא פחות ממחצית מהייעוץ הרפואי יעשה דרך שיחות ועידה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG