למרות שאנחנו לא מפסיקים לשמוע על פיתוחים בתחום הרכבים האוטונומיים וכמעט אין חברה טכנולוגית שלא מתחרה במרוץ הזה, מסתבר שהאמריקאי הממוצע עדיין לא ממש מתלהב מלנסוע ברכב אוטונומי

למעשה, על פי סקר שערך רויטרס בשיתוף עם חברת המחקר איפסוס (Ipsos) בקרב 2,592 איש, הסתבר שכשני שליש מהם מרגישים לא נוח עם הקונספט של כביש אוטונומי

יחד עם זאת, תוצאות הסקר לא היו הומוגניות- גברים היו יותר פתוחים לרעיון מאשר נשים ובני דור המילניום היו פתוחים יותר מאשר בני דור ה-X ודור הבייבי בומרס (אצלם נרשמה ההתנגדות העזה ביותר). סקרים אחרים מהזמן האחרון בארה"ב, הראו תוצאות דומות. 

באופן לא מפתיע, גם תושבי אירופה שנשאלו על העדפות הנסיעה שלהם על ידי חברת מאזדה, לא ממש התלהבו.

כמו כן, רויטרס עצמם מדגישים שלפני שמסיקים מסקנות, יש לקחת בחשבון שהסקר עסק בחוויה שמעטים מאוד התנסו בה, ולכן יכול מאוד להיות שאם הוא היה נערך בעוד כמה שנים, התוצאות היו שונות.

כמובן שהחברות שמפתחות את כלי הרכב הללו ממש לא מתכוונות לתת לנתונים האלו לעצור אותן והן ממשיכות בניסיונות להקל את הרגולציה בנושא ולרכך את ההתנגדות בסנאט באמצעות הלובי החזק שלהן. על פי גורמי מפתח ואנליסטים בתעשיית הרכב, נראה שהמשימה החשובה ביותר שלהם כרגע היא להוכיח שהנסיעה בכלי הרכב האלו היא בטוחה לפחות כמו ברכב רגיל, אם לא יותר.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG