בימים אלו קשה להתעלם מתופעת הפייק ניוז ורבים מאיתנו כבר למדו להיזהר ולא להאמין לכל מה שקוראים ברשת

אבל מה עם מה ששומעים? ייתכן שבקרוב מאוד יהיה קשה להסתמך אפילו על האוזניים שלנו…

סנטוז שאמור לחקות טקסט אנושי היא אינה טכניקה חדשה וצורות כאלו ואחרות שלה קיימות כבר מהמאה ה-18, אבל אפילו עם הטכנולוגיה המתקדמת של היום, הצליל הסינטטי נשמע לרוב רובוטי  משהו ויש צורך להשתמש בדוברים שונים עבור כל שפה או אפילו מבטא על מנת שהוא ישמע יותר אותנטי.

חברה בשם Lyrebird רוצה להתגבר על המגבלה הזו ופיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחקות כל אדם באמצעות דגימה של הקול האמיתי שלו במשך דקה אחת בלבד. התוצאה עדיין נשמעת סינטטית משהו, אבל אין ספק שמדובר בהתקדמות אדירה לעומת הסטנדרט שאנחנו רגילים אליו. 

Lyrebird היא כמובן לא היחידה שמנסה לפתח טכנולוגיה כזו: גם לאדובי יש פרויקט בשם Adoble VoCo שבאופן מפתיע ימותג בתוך Photoshop for Audio, אך כרגע הגישה אליו מוגבלת.

נראה כי כל הטכנולוגיות הללו יכולות להתפתח בעיקר הודות לעובדה שמספר הצלילים שבני האדם יכולים להשמיע הוא בסופו של דבר מוגבל, מה שהופך את תהליך לימוד המכונה לפרקטי.

הקלטת הלוהטת

המטרה המוצהרת של החברה היא לעזור לאנשים שאיבדו את הקול שלהם, אבל קל מאוד לדמיין גם שימושים קצת פחות תמימים לטכנולוגיה החדשה, במיוחד כאשר Lyrebird בעצמה השתמשה בקטע וידאו של ברק אובמה  עם Lip-sync לא רע בכלל לצורך הוכחת יכולת. 

על פי האני פאריד, ראש המחלקה למדעי המחשב בדארטמות קולג', "זו לא תהיה הגזמה להגיד שמדובר בסכנה פוטנציאלית לדמוקרטיה", ואכן נראה שזיוף של הקלטות פרובוקטיביות יכולות להיות קלות יותר מאי פעם, אולי דווקא בגלל שהאיכות אינה מושלמת. 

למרבה המזל, מסתבר שסוכנות ההגנה למחקר מתקדם בארה"ב כבר משתמשת בשיטות שונות על מנת לזהות קטעי וידאו וקול מזויפים, אבל השאלה האמיתית היא האם בזמן אמת יצליחו לשכנע גם את חובבי הקונספירציה שעדיין בטוחים שהילארי קלינטון ניהלה רשת של סחר בילדים מתוך פיצריה… לדברי אחד מראשי הפרויקט, יש חשש ממשי שבזמן אמת, מסע דיסאינפורמציה שכזה יגרום למהומות ואירועים אלימים, מתח בין מדינות או אפילו ככלי תעמולה בידי המשטר (כפי שמתואר בספר 1984).

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG