הפיתוח האחרון של הולוגרמה, שדקיקה יותר מעובייה של שערת ראש, עשוי לפתוח למכשירים כמו שעוני היד והסמארטפונים את הדלת לעולם התלת-ממד

"ההולוגרמה הקונבנציונלית שיש כיום כבדה מדי למכשירים ניידים, אבל ההולוגרמה האולטרה דקה שלנו מתגברת על מכשולי הגודל האלה. הולוגרמת פופ-אפ תלת ממדית יכולה להציג תוכן עשיר בנתונים אשר אפשר ליישם בכל שעון או סמארטפון", מסר פרופסור מין ג'ו, אחד החוקרים מאוניברסיטת RMIT שפיתחו את ההולוגרמה הדקה שקיימת כיום.

צוות חוקרים אוסטרלי וסיני באוניברסיטת RMIT בעיר מאלבורן הציגו את טכנולוגיית ההולוגרמה הדקה ביותר בעולם שיש לה פוטנציאל אדיר לשינוי הדרך שבה אנחנו רואים וחווים טכנולוגיה כיום.

ה"ננו-הולוגרמה" מופרדת משאר טכנולוגיית ההולוגרמה בכך שאין צורך להרכיב משקפי 3D על מנת לצפות בה. בנוסף, שכבת הטכנולוגיה הזו עומדת על 25 ננומטרים בלבד, כלומר היא דקה ב- 1,000 ננומטרים יותר מאשר שערת ראש.

החוקרים טוענים שמדובר בטכנולוגיה קלה לייצור שפותחת הזדמנות לייצר צגי 'פופ אפ' אשר יציגו את מה שכיום מציגים מסכי הדו-ממד. זאת הסיבה שהפיתוח האחרון יהפוך את סוג המסך ואת גודלו ללא רלוונטיים.

לדברי פרופסור ג'ו: "להולוגרמות תלת ממדיות יש את הפוטנציאל לעשות טרנספורמציה למגוון תחומים בתעשייה החל מאבחון רפואי ועד לחינוך, שמירת דאטה, הגנת סייבר, אבטחה ועוד. המחקר שלנו מניע אותנו לקראת הצעד הקריטי הבא במהפכה".

החוקרים טוענים שהשלב הבא הוא לפתח שכבה דקה שתיושם על גבי מסך LCD ותייצר הולוגרמה תלת ממדית. משם פיתוח של שכבות אלסטיות יכול לפתוח עולם עשיר של אפליקציות שבעבר רק חלמנו עליהן.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG