הטסת רחפן מקצועית מצריכה מיומנויות וניסיון אך גם הבנה טכנולוגית מעמיקה, שתאפשר למטיס להשיג תוצאות מספקות

טכנולוגיה מתקדמת כבר בדגמי הכניסה

רחפן של חברת DJI מצויד כבר בדגמי הבסיס במצלמת 4K מיוצבת, כאשר כל הטכנולוגיה הדחוסה בו נועדה להקל ולהיטיב עם המטיס על מנת להפיק תוכן איכותי.
אמנם הדגמים היקרים יותר מגיעים עם חיישן 1״ ועל הרחפנים המקצועיים ניתן להתקין מצלמות בגודל מלא, אך ללא ספק גם דגמי הכניסה, כמו זה של MAVIC אף עם חיישן קטן יותר, מתפקד מעולה בתנאי תאורה טובים.  

כיום 4K היא רזולוציית הסטנדרט ברחפנים של DJI ובצדק. רזולוציה זו מתחילה להתבסס באופן משמעותי בסלוני הבתים, וטבעה של טכנולוגיה להיות בסופו של דבר מונגשת לכלל ובזול.
ה4K תדחק את שידורי הHD לדפי ההיסטוריה ללא ספק, ותהפוך להיות הרזולוציה הנכונה לצילום, גם בשל היתרונות לתהליך העריכה אך בעיקר כי זו בקרוב תהיה רזולוציית הסטנדרט.  

תמונה- (ותמונה ראשית) יניב שוורץ

קשה מאוד לתרגם את התמיכה הטכנולוגית שמעניק הרחפן למטיס. סוג של שקט וביטחון שמאפשרים להתמקד בצילום עצמו. 

כבר בדגם רמת הכניסה של MAVIC או אפילו הספארק הקטן יותר, יכול המטיס לבטוח במערכת gps כפולה ובחיישנים המסייעים הן לייצוב הרחפן עצמו והן למטיס להתמצא במיקומו של הרחפן במרחב. 

נתוני הטיסה מועברים באופן ישיר ורציף לשלט ולטאבלט/טלפון סלולרי, ונשמרים ב'יומן טיסה' מפורט באפליקציה. כמות הנתונים אדירה ויורדת לפרטים הקטנים ביותר כמו איכות השידור, טמפרטורת הסוללה ועוד. הנתונים הבולטים המופיעים במסך הטיסה כוללים גובה, מרחק, זמן טיסה, מיקום הרחפן, מצב הצילום וכמובן הפיד עצמו מן המצלמה מועבר באופן חלק ורציף. 

מלבד זרימת הנתונים הקבועה והעזרה בייצוב הרחפן והמצלמה, המטיס יכול לבחור באיזו מידה הוא מעורב בתהליך כולו. בהחלט מומלץ להטיס באופן ״ידני״ ועצמאי לחלוטין במשך תקופה כדי לשלוט ברחפן בצורה טובה ובטוחה, אך כיום דרך אפליקציות צד שלישי, ניתן להגיע למצב שבו הטיסה כולה מתוכננת בבית, ועם הינתן האישור לביצוע משימת הטיסה/צילום, הרחפן ימריא, יטוס ויצלם לפי מסלול שהוזן לו מראש, לפני שיחזור וינחת במקום אשר הוגדר בתכנית הטיסה. 

האפליקציה של היצרן מאפשרת קצת פחות מכך אך מכילה בתוכה כ12 'מצבי טיסה מתקדמים' בהם ניתן לעקוב אחרי אובייקטים, לטוס אל ומ נקודות ציון מוגדרות, לצלם אובייקט ברדיוס קבוע ועוד לא מעט טריקים. 

מצבי טיסה אלו בהחלט עוזרים להפיק חומר גלם חלק ואיכותי הנשמר הן על כרטיס הזיכרון ברחפן עצמו והן על הטאבלט או הסלולרי המחובר לשלט (באיכות נמוכה יותר). 

 

חוזרים לבסיס

בין אם הטיסה ידנית לחלוטין או נתמכת באחד ממצבי הטיסה המתקדמים, הרחפן יודע לזהות מתי הוא מגיע לשלב בו שארית הסוללה נחוצה לו כדי לשוב לנקודה ממנה המריא ולנחות בבטחה (עם מרווח ביטחון וללא התחשבות ברוח). במצב כזה תתקבל התראה קולית וכתובה באפליקציה ובהחלט מומלץ להישמע להתראה ולהחזיר את הרחפן. אגב,  גם כאשר  ישנו כשל בשידור ובתקשורת בין הרחפן לשלט, עד כדי הודעה על נתק, ניתן להגדיר לרחפן מספר פקודות, בינהן עצירה במקום או חזרה למקום ממנו המריא ולנחות (או לרחף במקום).

לסיכום- מומלץ להכיר באופן יסודי את התמיכה הטכנולוגית של הרחפן במטיס וכמובן גם את המגבלות הטכניות, לרבות אלה של המצלמה, על מנת להתאים את הכלי לצרכים בדרך להשגת התוצאות הרצויות. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG