חברת Euclideon האוסטרלית פיתחה אב טיפוס של שולחן הולוגרמה אשר צפוי לפרוץ מחוץ לגבולות סרטי המדע הבדיוני ולהיכנס בקרוב לחדרי הישיבות. מכירות יחלו ב 2018.

שולחן ההולוגרמה נמצא בשימוש נרחב בסרטי המדע הבדיוני וכך אנו תופסים אותו, אבל לא עוד. אמנם היו בעבר ניסיונות ליצור שולחנות הולוגרמה, אבל הטכנולוגיות שהיו זמינות לא תמכו בפנטזיות של המפתחים. החברה האוסטרלית Euclideon אשר ממוקמת בסמוך לבריסביין, בנתה אב טיפוס מתפקד. בחברה מציינים כי זהו שולחן ההולוגרמה האמיתי הראשון שהוא רב משתמשים. כרגע המספר המרבי של אנשים שיכולים לתקשר סביב התמונה ההולוגרפית הוא עד ארבעה אנשים בלבד. המשתמשים ירכיבו סט משקפיים שיאפשר להם לראות את תמונות ההולוגרמה. הצפי לתחילת המכירות של הטכנולוגיה הזו הוא בשנת 2018.

חברת Euclideon ידועה בעיקר בזכות יכולות מנועי הגרפיקה שלה UD, אשר עוררו עניין רב בקהילת שחקני ה- PC. מנועים אלה הוצגו לראשונה בשנת 2011. מנוע ה- UD מסוגל לעבד חללים וירטואליים גדולים בפירוט מדויק, ומאפשר לצופה לנוע בסביבת תלת-ממד באמצעות מחשבים פשוטים וללא כרטיסי גרפיקה מיוחדים.

כיום משמש מנוע ה- UD כשלדה של טבלאות הולוגרמה, אשר תומכות בשימוש של מספר משתמשים ומעניקות להם חווית התבוננות ואינטראקציה עם ההולוגרמה ללא צורך באמצעי AR. עוד יתרון הוא שלצורך שימוש בשולחן נדרש רק זוג קטן של משקפי motion – track, אשר פותחו באופו מדוקדק לתמיכה בפגישות עסקיות.

Euclideon - ישיבת עסקים סביב שולחן הולוגרמה

לאחר הרכבת המשקפיים, עוקבת הטכנולוגיה אחר מיקומו של כל אחד מהמשתמשים ומייצרת תמונה אישית ומותאמת לעיניו של מרכיב המשקפיים. באמצעות הפרדה של תדירות הקריסטל במשטח השולחן ובמשקפיים, אפשר למיין עד שמונה תמונות נפרדות מתוך מה שנראה כערבוב של אור צבעוני בעין בלתי מזוינת. כך מתאפשר לעד ארבעה אנשים לצפות בתמונות "סטריאו" בדומה לסרטי מדע בדיוני.

האתגר הראשון הוא שיצירה כזו תהיה כבדה למנוע הגרפי, אלא שכאן נכנס מנוע ה- UD של Euclideon לתמונה. התוכנה מהירה במיוחד, גם כשמדובר במפות ענק שסורקות את העיר ואת המבנים שבה, אך עדיין לא מספיק כדי לצרוך משאבי אנרגיה גדולים מדי. ההערכה היא כי השימוש בשולחן עתיד להיות כלי יעיל במצגות עסקיות וכמובן פגישות ולהיות שלב נוסף באבולוציית התקשורת העסקית אשר עוברת טרנספורמציה משמעותית בעידן הנוכחי.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG