בית הספר למוזיקה במנהטן (MSM) נחשב לאחד המוסדות המוערכים ביותר בתחומו ובקרוב יחגוג מאה שנים להקמתו. במוסד ישנם יותר מ-960 תלמידים לתואר ראשון ושני הלומדים ממיטב המוזיקאים בתחום, כאלו המגיעים מן התזמורת הפילהרמונית של ניו-יורק, תזמורת הג'אז של מרכז לינקולן ועוד

בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת של פוליקום ניתן להעביר שיעורים מרחוק מבלי להתפשר על איכות הצליל, דבר החשוב מאין כמוהו כאשר מדובר בלימודים מן הסוג הזה. כך למשל, נגן הצ'לו טומי מסה יכול להעביר שיעור בתשע וחצי בבוקר כאשר התלמידים נמצאים במיין והוא נמצא במנהטן, וכל זה באמצעות יישום RealPresence Desktop התומך ב-"מצב מוזיקה". באופן זה, הוא יכול להעביר הוראות מדויקות לאמן המבצע שנמצא בכיתה עצמה ולכוון אותו בדיוק באיזו עוצמה להשתמש בקשת, לה תפקיד מרכזי בנגינה על צ'לו.

גם סטיפון האריס, מנהל לימודי אומנות הג'אז בבית הספר, אומר שהטכנולוגיה מאפשרת לתלמידים לחוות תחומים מוזיקליים אחרים ולהישאר עם ראש פתוח, כך שהמוזיקה לא תהפוך לחד ממדית, אך עדיין לשמור על גישה לשורשים ההיסטוריים של סגנון הג'אז.

למרות שהשימוש בטכנולוגיה החל כבר ב-96', היא התקבלה בחשדנות מסוימת שהתפוגגה עם השנים, והשנה יתקיימו מספר גבוה במיוחד של שיתופי פעולה עם מוסדות מקבילים במדינות באירופה כגון דנמרק, פינלנד, וינה והולנד, כמו גם קנדה.

כיצד 'מצב מוזיקה' עובד?

רוב היישומים לשיחות וועידה מיועדים להעברת שיחות קוליות, ולכן כל הצלילים שהם מעבירים נמצאים באותה רמה. לעומת זאת, מוזיקאים צריכים להבדיל בין סוגים שונים של צליל כמו למשל צליל מלא לעומת צליל שטוח או צליל רועש לעומת צליל רך. לכן, מצב מוזיקה מתחשב במורכבות של הצליל ובדינמיקה שלו, כך שהאותנטיות והשלמות שלו נשמרים. גם התווים שומרים על אורכם ומגוון הטונים עשיר יותר.

לא רק לימודים

על פי הדיקן ללמידה מרוחקת, כריסטיאן אורטו, ללימודים בדרך זו יש גם פן מעשי נוסף מכיוון שבאופן הזה התלמידים לומדים כיצד לרתום את הטכנולוגיה על מנת להעביר את האמנות שלהם לבתי אבות, מרכזים קהילתיים, בתי חולים, ספריות ועוד. התקווה היא שהם יוכלו להיות שליחי הבשורה אל הדורות הבאים וליצור שיתופי פעולה עם תלמידים באזורים מרוחקים או אפילו כאלו הנמצאים במקומות אחרים על גבי הגלובוס.

לחץ על התמונה לפתרונות נוספים של המותג
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG