בעידן של "רעש דיגיטלי", שבו מוסחת בקלות דעתו של הצרכן, נרתמת הטכנולוגיה לטובת התעשייה, ומציעה פתרונות יצירתיים שימשכו את הקהל וימקדו את תשומת ליבו .

מפרסמים ובתי עסק מתחרים כיום על תשומת ליבו של הקהל, שהפכה למצרך נדיר וחשוב. בעידן ריבוי המסכים, שבו זמן החשיפה נמדד במספר שניות בלבד, הולך ומתרחק החלום ליצירת אינטראקציה עם הצרכנים ולהטמעת המסר הפרסומי. כיום מוצאים מפתחים בתעשיות ההייטק והמולטימדיה דרכים חדשות על מנת לתקשר וליצור מעורבות של הקהל.
מבט מהיר על שני פרויקטים "ניסיוניים" עשוי לספק רעיונות שימושיים להגדלת מעורבות הגולשים, שתוביל לזכירת המותג ואולי גם להעדפתו על פני מותגים אחרים.

לפרק את התמונה ולהשאיר אותה שלמה

הגימיק הטכנולוגי שיצרה חברת סמסונג במרכז המבקרים "סמסונג 837" בניו יורק, מושך למקום אנשים רבים, שבאו בראש ובראשונה לצפות באטרקציה ולחוות אותה, אבל על הדרך נחשפו למוצרים נוספים של החברה.

כדי לייצר את הגימיק הגדירה סמסונג מחדש את המונח "התמונה השלמה". על קונסולה קעורה הורכבו זה לצד זה 112 סמרטפונים מסוג "גלקסי" שמצוידים במסך החדש "דום", ומשדרים מזוויות צילום שונות תמונה אחת ב 360 מעלות.

המבקרים במרכז יכולים להניע ולסובב את מעמד המסכים, וזוכים לחוויה תמונה הקרובה למציאות וירטואלית, וזאת באמצעות אפליקציה מובנית שמאפשרת יצירת רצף של תמונות על המסך הקעור.

"לחשוב מחוץ למסך"

Frame Glide – חווית חושית לצרכנים

לקראת חגיגות ה- 60 למוזיאון "Adirondack Experience" (המוזיאון על נהר ההר הכחול) במדינת ניו יורק הושקה הטכנולוגיה TechoFrolics, ומשכה את הקהל לקחת חלק בחוויה ממשית של שייט בסירה לאורך הנהר באמצעות תצוגה אינטראקטיבית ובעזרת משוטים.

דוד דורלך, המנהל והמייסד של חברת "TechnoFrolics" פיתח את תוכנת ה Frame Glide, שהיא מסגרת של מסכי מגע המאפשרים מעורבות עמוקה של המבקרים, למשל; חקירת האטמוספירה בעזרת טלסקופ וצלילה לצד שונית אלמוגים. בסיוע התוכנה יכולים המשתמשים לנווט בין מיצגי וידיאו ומולטימדיה באופן אינטואיטיבי.

הטכנולוגיה מיושמת כרגע במוזיאון אך פתוחה לשימוש נרחב יותר. לדברי דורלך, "הטכנולוגיה האינטראקטיבית שמציעה המערכת מאפשרת למבקרים באתרי מלונות ובמסעדות לאסוף מידע תוך כדי תנועה, ולחקור באופן פעיל את הסביבה בה הם מבקרים".

את טכנולוגיית המסכים הפעילים אפשר להשוות לפרסום מבוסס מקום, בדומה לזה שמתרחש בעזרת אפליקציית ה- Waze ובממשקים דומים. המערכת לומדת את צורכי המשתמש, ומציעה לו הצעות רלוונטיות בקרבת מקום.

בראייה שיווקית מדובר בשירות שנתפס כ Win-Win למבקרים ולמפרסמים. המבקרים באתרים זוכים לעזרה בהתמצאות בשטח, ובעלי עסקים יכולים ליהנות מחשיפה רלוונטית ללקוחות נוספים, שכבר נמצאים בקרבת מקום.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG