המנכ"ל של חברת Ripples בכלל התחיל בחברות שמרניות על גבול ה"משעממות" במסלול מאוד קונבנציונלי, (טוב, אולי חוץ מפאלו-אלטו וסינגפור), בדרך לנהל חברה שהמציאה חווית מסרים חדשנית

אחרי רילוקיישן עבור חברת מרקורי וניהול יחידות עסקיות בHP, חזר יוסי משולם לארץ ופגש את היזמים של חברת Ripples. זה קרה שנים ארוכות אחרי שהם חשבו על הרעיון, שנים שנוצלו לפיתוח הפטנט ורישומו. אבל מאז שמשולם הצטרף כ Co-Founder החברה נכנסה למסלול מסחרי והביאה לעולם את ההדפסה על הקפה.

יוסי משולם, מנכ"ל Ripples

על מה מדובר?

פלטפורמת Ripples היא פלטפורמת תוכן חדשנית ההופכת כל כוס קפה רגילה לחוויה אישית יוצאת דופן. Ripples מאפשרת לכל עסק בתחום האירוח ליצור קשר אישי עם הלקוח, ע"י הדפסה על גבי שכבת המשקה העליונה, כך נוצרת חוויה אישית ושונה לכל לקוח ההופכת במהרה לוויראלית ברשתות החברתיות.

איך זה עובד?

המדפסת, או בשמה המקצועי Ripple Maker, מחוברת לאינטרנט ומשתמשת בטכנולוגיית הדפסה תלת מימדית המוגנת בפטנט, כך שכל כוס קפה הופכת בשניות לחוויית מדיה חברתית עבור כל עסק המגיש אותה והופכת את הלקוחות לשגרירי המותג. בית העסק יכול להדפיס מתוך מאות עיצובים מוכנים מראש, להעלות תכנים ממותגים או לאפשר ללקוחות להעלות ולהדפיס תמונות מהטלפון הסלולרי שלהם באמצעות אפליקציות ייעודיות למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS.

 

חברת Steam CC, יצרנית ה-Ripple Maker מפתחת את המוצר בפתח תקווה. מדפסת ה-Ripple Maker הוצגה לראשונה בשבוע הטכנולוגיה בניו יורק בשנת 2015 וגרפה סיקור גלובלי בקרב אתרי טכנולוגיה וקפה. בינואר 2016 זכתה המדפסת בפרס היוקרתי Last Gadget Standing בתערוכת CES בלאס וגאס ובפרס המוצר החדש הטוב ביותר בתערוכת Coffee Fest במרץ 2016.

 המוצר הומצא ע"י מעצבים תעשייתיים עטורי פרסים בישראל ונמכר במדינות רבות ברחבי העולם אולם המעניין הוא שחברת Ripples קיימת כבר משנת 2005.

 

קצת על הדרך
למרות שהחברה קיימת עוד משנת 2005, רק ב 2014 גייסה החברה השקעה מקרן 'לנדא ונצ'רס' ומאז בוצעו עוד שני סבבי גיוס שנוהלו על ידי הקרן. (בני לנדא משמש כיו"ר החברה). הפיתוח בתצורתו המעודכנת הסתיים ב 2015 והחברה החלה למכור ב 2016 לאחר הצגת המדפסת בשבוע הטכנולוגיה בניו יורק ואף זכייה בפרסים היוקרתיים Last Gadget Standing בתערוכת CES בלאס וגאס ובפרס המוצר החדש הטוב ביותר בתערוכת Coffee Fest. ואם כבר בכרונולוגיה עסקינן- ב 2017 מתמודדת Ripples עם ביקוש מאתגר.

החברה מתמקדת בשני ערוצים; הראשון הוא מכירה. בתי מלון מובילים ברחבי העולם שמעו על הפטנט והפכו במהרה ללקוחות החברה. איתם הופיעו גם מסעדות יוקרה, מחלקות ראשונות בחברות תעופה מובילות ומשרדים גדולים אשר רוצים לאפשר את החוויה ללקוחותיהם.

נשמע כמו משהו שמתאים רק לאלפיון העליון, אבל המספרים מפתיעים; עלות רכישת מכונה היא 2000 דולר, לזה יש להוסיף 1200 דולר שירות שנתי המכסה כ 6000 כוסות קפה (שהן 500 כוסות קפה חודשיות). אם יש ROI על חוויה- הוא כאן ובענק.   

בדומה לכל פתרון או מוצר שמחולל מהפיכה, גם מימושי הפטנט של חברת Ripples עוברים אבולוציה מרתקת שבה בערך פעם ביום נולד רעיון חדש ל"מה אפשר לעשות עם זה".

הערוץ השני הוא ערוץ האירועים והכנסים. מה שהתחיל עם החברות שמופיעות פעם בשנה ב"חברות שהכי שווה לעבוד בהן", ממשיך לחברות נוספות אשר רוצות להעצים את חוויית הלקוחות; גוגל השיקה את הפיקסל בלונדון ואפשרה לאורחים לצלם 'סלפי' ולהעביר להדפסה, טאבולה השתמשה ב Ripples באירוע באירופה ובסין. משרד רואי החשבון EY חנך את המעבר למשרדים החדשים עם המכונות הייחודיות ו IBM ערכה את הכנס השנתי של VM-WORLD תוך הדפסת פני האורחים על קצף הקפה.

יוסי משולם מנכ"ל החברה: "Ripples תכננה את המוצר באופן יסודי 'מלמטה למעלה' כך שייתן חוויה ייחודית ללקוחות עם מגוון אופציות למימושי המשך. פיתחנו דיו מבוסס קפה אותו ניסינו גם על צרכני קפה כבדים שאינם מבדילים בטעמים ווידאנו שחווית השתייה אינה נפגמת. אנחנו רוצים להפוך משקאות להזדמנות להעברת מסרים, מבחינתנו זהו מסך דיגיטלי לכל דבר"

ל Ripples משרדים בארצות הברית ורשת הפצה באירופה ובמזרח הרחוק. מכיוון שאפשר לכוון את החוויה למגוון 'ורטיקלים', החברה חייבת להתמקד וה road-map שלה מדויק. "אין לנו שום כוונה להיות גימיק חולף ואנחנו מוכנים ליום שבו האורח יחליף את ההפתעה בציפייה- בסקרנות למסר הייחודי שיודפס עבורו"  מוסיף משולם.  

גבע תלם מנהל השיווק: "יש באז מטורף סביב החוויה שהמכונות שלנו מייצרות. אנחנו 'נהנים' לראות את התורים הארוכים לעמדות הקפה באירועים בהם אנחנו לוקחים חלק וכמובן את התגובות הנלהבות של הקהל. זה מגלה לנו שהקהל רוצה תוכן, והמדפסות שלנו מאפשרות להעביר אותו באמצעים "שוברי קרח". כשחברה משקיעה באירוע בסדר גודל עצום, ההוצאה על החוויה של Ripples כמעט זניחה, בטח מול התוצאה שהיא מספקת. זה מרגש, זה חדש ואנחנו כבר ערוכים ליום שזה יהיה בכל מקום הן מבחינת 'העמקת' התוכן והן מבחינת צוותים ונותני השירות. המכונות שלנו מככבות על בסיס שבועי בהפקות ענק ברחבי העולם כשהלקוח העיקרי שלנו בתחום האירועים הן חברות ההפקה אשר מחפשות להעצים את חווית האירוח ו Ripples עושה את זה בענק"

חברת Ripples אינה מספקת את שירותי הקפה. ההדפסה מתבצעת לאחר הכנת כוס הקפה אשר עוברת לעמדת ההדפסה הסמוכה בה נמצאת המכונה המשוכללת של Ripples המאפשרת העברת קבצים מהירה או הכנה מראש. וכך, על ידי לחיצה על התמונה הרצויה על גבי מסך המגע הנוח לשימוש, מתבצעת ההדפסה תוך שניות בודדות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG