צוות הפיתוח של Microsoft הציג לאחרונה עדכונים חדשים ב-Holoportation, מתקן מיוחד היוצר הולוגרמה דמויית תלת מימד המצולמת באמצעות מספר מצלמות תלת מימד ומשודרת בשידור חי לצד מרוחק בזמן אמת.

המצלמות המותקנות מסביב לזירת האירוע מחוברת למערכת של מיקרוסופט כאשר בצד המרוחק ישנה מערכת נוספת אליה משודר התוכן הנלכד בזירה ובו ניתן לצפות באמצעות משקפי המציאות המדומה -HoloLense. המשקפיים מספקים למשתמש מציאות רבודה ׁׁׂׂ(AR) המשלבת בין העולם הווירטואלי והעולם האמיתי על ידי הצגת אובייקטים שונים בתלת מימד (הולוגרמה) המשתלבים עם הסביבה שאנו נמצאים בה.

תכניות עתידיות מדברות על קיום שיחות Holoportation באמצעות הרשת הסלולרית וצמצום רוחב הסרט (רוחב פס) הנדרש לשיחות אלו באופן ניכר. אם עד כה דרש תוכן תלת מימדי המצולם ממספר מצלמות ומשודר בו זמנית רוחב סרט גדול בכדי שיועבר בצורה חלקה, הרי שכעת הודיעו ב-Microsoft כי הצליחו לצמצם את רוחב הסרט הנדרש לשיחת Holoportation ל 30 – 50 מגה ביט. נתון זה מאפשר קיום שיחת Holoportation מול נוסע המחובר לאינטרנט באמצעות WiFi במכונית. המערכת מאפשרת הקלטה ושידור הקלטה (Playback) של שיחת ה-Holoportation ונותנת בידו של כל מי שחובש את משקפי המציאות המדומה, לצפות בכל חפץ או אדם אשר נכחו בזירת הצילום, ומכל זווית.

הטכנולוגיה הזו ניתנת ליישום במגוון תחומים: תקשורת בין אישית, צפייה בשידורי ספורט כגון כדורגל / כדורסל / פוטבול, סיוע טכני מרוחק ועוד. עם זאת נזכיר כי על מנת לראות את האדם ב-Holoportation נידרש למשקפי מציאות מדומה. נזדקק לזמן נוסף בכדי להבין את המשמעויות של טכנולוגיה זו גם על שוק הווידאו קונפרנס,  סרטון התדמית של מיקרוסופט מאפשר לנו הצצה לחלק מהאפשרויות הגלומות בה:

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG