תחילת חודש פברואר מידי שנה, הפך לריטואל קבוע של סגירת היומן ולא מעניין אותי כלום, אני באמסטרדם!

זו הפעם השמינית ברציפות, בה אני לוקח חלק באירוע INTEGRATED SYSTEMS EUROPE   שהפך בחמש עשרה שנותיו "למגה אירוע" וכבר גרף את התואר "הגדול בעולם".

80 אלף מבקרים (מדברים אפילו על 90), 1200 מציגים, 15 אולמות ורק השנה כ 300 חברות חדשות שנוספו לחגיגה.

הפתרונות נחלקו לכ 30 סגמנטים שונים, שעל חלקם נאלצתי לוותר מחוסר זמן.

התערוכה השנה היתה "יותר" בכל פרמטר ובדגש על חיזוק המגמות שראינו בשנים קודמות; 4K (ה 1080p החדש..)AV OVER IP, VTC CLOUD, COLLABORATION, BYOD, LED&OLED , HUDDLE ROOMS וכמובן DIGITAL SIGNAGE. השנה יותר מתמיד, דאגו היצרנים להציג "פתרונות" ופחות "קופסאות".

המשימה העיקרית והחשובה ביותר העומדת בפני היועץ/הלקוח, הינה בחירת הטכנולוגיה הנכונה שתשרת אותנו לאורך זמן! בעניין זה, אין ספק ש AV OVER IP  נכנס לחיינו בסערה אבל עם הרבה סימני שאלה. בהעדר תקן, מתנהלת "מלחמת עולם" בין יצרנים המאמינים ברשתות ובתשתיות 1G, לעומת ברית יצרנים שדוחפת לפתרון 10G – SDVOE Software Defined Video Over Ethernet.

נצטרך להמתין ולראות אם ואילו מהטכנולוגיות תאומצנה לתקן ואולי בכלל לא נראה כזה בזמן הקרוב ואגב, ההיסטוריה הטכנולוגית הוכיחה כבר שלאו דווקא הפתרון הטכני הנכון והטוב יותר, הופך לסטנדרט ותקן, יש כוחות שוק ואינטרסים נוספים…

AV OVER IP  מחייב התייחסות לסוג הכבילה ולמתגים, המהווים את החוליה החשובה ביותר כמו גם דגש על כלי ניהול ובקרה לצד אבטחת מידע.

בסיכומו של דבר- הדוחסים והפורסים הם עוד אמצעים על הרשת של מנהל ה IT, שחייב כלי ניהול ובקרה.

חדרי ה HUDDLE הפכו 'לתפוח אדמה לוהט', כולם מבינים שיש בקונספט כסף גדול ולא בגלל כמות הציוד שבחדר, אלא בזכות כמות החדרים. כמעט ואין יצרן שלא הציג פתרונות לסביבת עבודה זו:

– רמקולים/SOUND BARS, עם ובלי מצלמות או מיקרופונים.

– מצלמות USB  4K  עם זוויות רחבות במיוחד (180º) לקליטת כל היושבים בחדר וגם אלו שבצדי המצלמה.

– מיקרופונים שולחניים ותקרתיים.

– אביזרי התקנה וריהוט.

פתרונות VTC CLOUD   כדוגמת ZOOM/SKYPE  הפכו לשכיחים וטובים מספיק עבור רוב החברות. במסגרת פתרונות אלו ויתרנו במידת מה על איכות האודיו, אבל לא עוד. כניסה של שחקנים חדשים ויצרנים שבמהותם הם "מומחי אודיו", הביאו פתרונות ואיכויות סאונד ללא פשרות. חברות כמו BIAMP/SHURE/BOSE, הציגו פתרונות מבוססי מיקרופונים תקרתיים, מגברי DANTE, כבל בודד בין השולחן לתקרה, ציוד מבוסס POE, חיבור USB פשוט לשולחן.. 

כל אלו הפכו את ההתקנות לפשוטות, אלגנטיות, ללא מסדי ציוד, פשטות הפעלה, מיתוג אוטומטי וכו'.

מערכות DSP ומיקרופונים  בטכנולוגיית beamtracking, מאפשרים קליטה בכל חלל החדר כולל AGC אמיתי, ביטול ECHO , ובכך מאפשרות קיום ישיבות אודיו/וידאו ללא פשרות באיכות הסאונד.

בתחום הפתרונות לחינוך הוצגו מסכי מגע גדולים עם יכולות שיתוף/BYOD, חיבור לענן, שילוב מצלמות, רזולוציה גבוהה ו MULTI TOUCH, לצד מקרני UST בעוצמות הארה חזקות ברזולוציה גבוהה.

יצרני המקרנים מרחיבים את מגוון הדגמים בטכנולוגית לייזר, יותר דגמי 4k  ומקרני 8K.

המגמה ברורה; פחות קופסאות, פחות כבילה, יותר POE, יותר אלגנטי, יותר מנוהל, יותר איכותי, יותר אוטומציה. עולם ה AV משתנה, זה אמנם MORE OF THE SAME  שראינו בשנתיים האחרונות, אבל כבר אי אפשר להתעלם.

בהזדמנות זו אני רוצה לפרגן לקולגה, הראל טביבי, שהתמודד עם עוד עשרות יועצים מהעולם על הפרס היוקרתי INAVATION AWARDS  (המתקיים באמסטרדם בימי התערוכה) על חלקו באפיון וייעוץ מערכות המולטימדיה באולם "צוקר". הראל זכה במקום הראשון, ועל כך שאפו גדול!

קחו את אמסטרדם, תכניסו הרבה טכנולוגיה, אוכל טוב, בירה וחברים מהתעשייה, והרי לכם מתכון מנצח לשבוע מושלם!

ממתין בקוצר רוח לISE 2019 

 

יונה מרטון הינו יועץ למערכות מולטימדיה ובטחון. שימש במשך 25 שנים הגורם הטכני והממונה על תחום מערכות בטחון, בקרה ומולטימדיה ברפאל ולאחר מכן כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת ייבוא ואינטגרציה בתחום ה AV. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG