יישום של ננו טכנולוגיה ליצירת חומרים חדשים, יביא באופן הדרגתי למהפכה אמיתית בעולם. כפי שלא ניתן לדמיין כיום רכבים ללא חלונות חשמליים או טלוויזיה ללא שלט רחוק- הדור הבא יהיה אדיש למציאות שכעת נשמעת כמו מדע בדיוני

על אף שהטכנולוגיה אינה רווחת דיה, זו שכבר קיימת מאפשרת לנו ליצור חומרים אשר יעניקו לנו חיים טובים יותר בעתיד. פיתוח של חומרים בלתי דביקים הוא דוגמא מעניינת לחיסכון בזמן ומשאבים. דמיינו שלעולם לא תצטרכו לשטוף את המכונית, חלון הבית או לא לדאוג אם החולצה שלכם הוכתמה. שימוש בחלקיקי ננו-כסף מאפשר כיום לבישת בגד אשר משמיד את הבקטריה היוצרת את הריח הלא נעים.

ההשלכות בעלות חשיבות רבה על עולם הכלכלה והתעסוקה- עבודות ניקיון רבות בסקטורים שונים כמו בתי חולים, מלונות או בנייני משרדים, פשוט ייעלמו. שכן פעולות כמו שטיפה, שאיבת או ניקוי אבק לא תהיינה הכרחיות יותר. עתיד דומה מצפה לשטיפת הרכבים או ניקוי חיצוני של בניינים.

 

קצה יכולת הטכנולוגיה מגיע לידי מימוש בהיבט הצבאי. ניתן לצפות שהחומר לא רק יתחזק אלא יהיה קל יותר ויוכנס בהדרגה לשימושים הכרחיים של טכנולוגיות צבאיות. פיתוח חומרים אלו עשוי להשפיע גם על תעשיית החלל, בה קיימת חשיבות רבה למשקל אשר מהווה את העיכובים המשמעותיים בפיתוח קולוניות מחוץ לכדור הארץ. 

גישה פרקטית נוספת אשר נוגעת לחיי היום יום מתייחסת לצורך להטעין את המכשירים המשרתים אותנו כמו המכשיר הסלולארי. מה דעתכם להטעין אותו אחת לחודש, או את הרכב החשמלי אחת לכמה אלפי קילומטרים?!

עם השימוש בטכנולוגיית הננו חומרים יתאפשר יצור של סוללות יעילות פי מאה מהסוללות הקיימות כיום, דבר אשר ישנה באופן מובהק את עלות הפקת האנרגיה ובעקבות כך את הכלכלה המקומית והעולמית.

אולי הדבר ישמע כקלישאה אך גבולות ננו החומרים רחבים כגבולות הדמיון האנושי. העתיד בהחלט יוכיח שהטכנולוגיה הזו כאן כדי להישאר והתמורות לגזע האנושי תהיינה משמעותיות לא פחות מהמהפכה התעשייתית.

 

עוד נראה

Share.

תגובה אחת

  1. Hilla Schinasi on

    "גבולות ננו החומרים רחבים כגבולות הדמיון האנושי"
    מדהים ומסקרן, ואולי אפילו קצת מעלה חששות לגבי מקום האנושות בעתיד.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG