פייסבוק מסמנת לעצמה יעד חדש – דור ה- z. הגרסה החדשה של מסנג'ר ה- Messenger Kids תחבר את הדור הצעיר לפייסבוק בשלב מוקדם בחיים, ונועדה להתחרות בסנאפצ'ט, שזוכה לפופולאריות רבה בקרב קהל זה

מעל 2 מיליארד משתמשים מגדירים כיום את פייסבוק לרשת החברתית הגדולה בעולם, אולם החברה אינה מסתפקת בכך. במבט לעתיד הנתונים אינם מבטיחים את המשך צריכת המדיה על ידי דור ה- Z.
ההצטרפות לפייסבוק היא בחינם והחל מגיל 13. במטרה ליצור מוצר איכותי שיחבר בין הורים וילדים, ויאפשר שליטה על התכנים שאליהם נחשפים הילדים השיקה פייסבוק בתחילת החודש גרסה חדשה למסנג'ר, Messenger Kids, שמיועדת לדור הצעיר. הגרסה החדשה מחוברת לחשבון חדש ונפרד מחשבון הפייסבוק הרגיל.

פייסבוק משיקה את גרסת המסנג'ר לדור ה- Z

הדור הצעיר גדל לתוך עולם של מסכים ומרגיש בנוח עם הטכנולוגיה. הגרסה החדשה של מסנג'ר צפויה לשמש אמצעי לחבר את הדור הצעיר לפייסבוק בשלב מוקדם בחיים, ולהתחרות מול סנאפצ'ט, שזוכה לפופולאריות רבה בקרב קהל זה. למעשה כבר במרץ 2017 התרחש מהלך דומה שביצעה גוגל עם "הלינק המשפחתי", שמציע תיבת דואר בעיצוב ייחודי עבור בני 12 ומטה.

פיתוח המסנג'ר לילדים ארך כשנה וחצי במטרה ליצור אפליקציית מסרים, שמציבה את ההורים במרכז, מתוך נקודת הנחה שקיים ביקוש שראוי לתת לו מענה הולם. החברה בחנה את האפליקציה עם משתמשים בגילאי 6 ועד 11.

"הילדים מעוניינים להשתמש באפליקציות מסרים, והם כבר משתמשים בה בימים אלו" מסר דיוויד מרקוס, ראש מחלקת מסנג'ר בפייסבוק. לדבריו, "היישום נקי מפרסומות ומלינקים למכירה בהתאם לחוק ההגנה על ילדים מתחת לגיל 13 (COPPA)".

היישום החדש מספק תוספות ופי'צרים שמוכרים לילדים מפלטפורמת הסנאפצ'ט והאינסטגרם, וכוללים עדשות ופילטרים, ואופציה להוסיף גרפיקה דיגיטלית לתמונות, כמו אוזני כלב ומשקפי שמש ומשחק עם המצלמה. בנוסף, שותפות עם ארגון ה- wildlife ילמד את הילדים אודות חיות.

כיצד עובדת האפליקציה?
לאחר הורדתה מחנות אנדרואיד או אפל יש ליצור חשבון חדש עבור הילד. אם הילד מבקש לחבר איש קשר חדש, ההורה יקבל התראה על מנת לאשר זאת. במקרה שהילד שולח הודעה או צופה בסרטון וידיאו ומופנית כלפיו אלימות ברשת, ובפרט אלימות מינית, הוא יוכל ללחוץ על כפתור דיווח, וההורה גם יקבל התראה על כך. ראש מחלקת מסנג'ר לילדים, לורן צ'נג, מסרה שאפליקציית המסרים תוכל לנטר גם תמונות בעלות אופי מיני, ובעתיד תסרוק לינקים.

פייסבוק יוצאת באפליקציה החדשה בטיימינג מבטיח מאוד, וזאת לאחר הכישלון של יוטיוב-קידס לנטר לינקים בעלי אוריינטציה אלימה ומינית שאינם מיועדים לילדים, כמו מיקי מאוס ששוחה בשלולית דם, או ספיידרמן שקושר את אלזה בקורי עכביש.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG