פיתוח חדש של חברת Brigade Electronics ילחם בתביעות סרק כנגד חברות הביטוח. באמצעות מקליט דיגיטאלי נייד (MDR) יהיה ניתן למנוע מקרים בהם נגרם נזק למכונית במטרה להונות את חברות הביטוח: בין אם מדובר בפגיעה ממשית ברכב על הכביש (אפילו אם הנהג השני אינו חלק מההונאה), ונדליזם או אפילו תקיפה מכוונת של הנהגים

המערכת מאפשרת לעקוב אחרי הרכבים בזמן אמת באמצעות רשת תקשורת מהדור הרביעי, ופיד וידאו ברזולוציה גבוהה ומערכת GPS שתאתר את מיקומו של הרכב. ניתן להשתמש בעד שמונה מצלמות המורכבות על הרכב.

על פי נתונים של חברות הביטוח בארה"ב, הונאות ביטוח בתחום הרכב עולות כ-20 מיליארד דולר בשנה. ישנן מדינות כמו ניו-יורק ופלורידה בהן התופעה נרחבת במיוחד, בין היתר מכיוון שעל פי החוק המקומי, על הנהגים לא חלים דמי השתתפות עצמית, אך גם מכיוון שבמדינות אלו קיימת תנועה צפופה שמקלה על הרמאים לביים תאונות. 

באנגליה, שם ממוקמת Brigade Electronics, המצב אינו כה גרוע, אבל עדיין מדובר בנזקים של כמעט חצי מיליארד דולר בשנה. על פי דוברת החברה, מחיר המערכת נע בין 1,318$ לבין 2,150$, תלוי במספר הערוצים ובסוג הקישורית לרשת (Wi-Fi ו/או 4G). מחזור המכירות השנתי הוא כרגע 7,500 יחידות מדי שנה.

גם בישראל חברות הביטוח מנסות להילחם בתופעה, וההערכות הן שכלל הצרכנים נאלצים לשלם פרמיות גבוהות יותר בסכום כולל שמגיע עד ל-600 מילון ₪, הנזק המוערך מן התופעה לחברות הביטוח בישראל.

למרות שהמערכת המדוברת מתמקדת בהונאות ביטוח, קיימים פתרונות נוספים של חברות כגון DieselBoss (אלבניה) ו-Ace Fleet Manager, ואפילו מבית Provision ISR הישראלית.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG