הרחפנים משנים צורתם ומשדרגים את ענפי התעשייה השונים. הם אמצעי מתוחכם ליצירת באזז פרסומי, חוויה ממשית לקראת נסיעה ליעד תיירותי, סיור באזור מגורים ללקוחות נדל"ן, כשהשמיים – הם הגבול עבורם.

מה שרואים משם לא רואים מכאן  – כתבה ראשונה בסדרה

ממעוף הציפור אפשר בהחלט לראות שהרחפנים מסתמנים כמוצר מבטיח בעולם המולטימדיה ובשימוש לענפי תעשייה רבים. מדובר בפתרון בעל פונקציונליות אדירה אשר עשויה לייעל מתודולוגיות עבודה, שיטות ותהליכים מקצה לקצה בענפי התעשייה השונים.

קטן, מהיר ועצבני - הרחפן משנה את כללי המשחק

הרובוט המתקתק, שמתעופף באוויר ומצויד במצלמה, מקנה למפעיל נקודת מבט חדשה, ולכן כבש בקלות כמעט כל תחום. מדובר בפתרון שעובר פיתוחים טכנולוגיים והתאמות לצורכי התעשייה, והוא מגיע במגוון תצורות וגדלים. וכל זה עוד לפני שאמרנו מילה על פוטנציאל בלתי מוגבל של אפשרויות פרסום או הוזלת העלויות לחברות וארגונים אשר שילמו עד היום על העלאת מסוק לאוויר.

ענף השיווק והפרסום הוא אחד מהתעשיות הקשוחות והתחרותיות בעולם. בכל יום מחפשים תאגידים וחברות דרכים חדשות למשוך תשומת לב ולהמיר מתעניינים ללקוחות משלמים. אך כשיש כל כך הרבה שחקנים במגרש, עבודת השיווק הופכת ליותר ויותר קשה ומאתגרת.

לרחפנים יש מה להציע לכל אחד מענפי התעשייה, והם כבר משמשים כאמצעי יעיל במערך העבודה של חברות ושל משרדים, ומעניקים ערך מוסף ללקוחות. כיום מתפקדים הרחפנים לצורך מיפוי אזורים, לצילומי חתונה, לסקרים ולשימושי נדל"ן שונים, כשהדרך לענפי תעשייה נוספים פתוחה.

שאלה של חוקיות

על נושא חוקיות השימוש בטכנולוגיה שמאפשרת צילומי אוויר, מוטלים עדיין סימני שאלה רבים. מצד אחד ברור שהתעשייה נפרדה מזמן מעידן של פרסום מסורתי, וחברות רוכשות מאגרי מידע על לקוחות על מנת לקדם מכירות של מוצרים, ובכל זאת חוקים ותקנות בענף הרחפנים נמצאים היום רק בשלבי הכתיבה. זו הסיבה שהשימוש בהם נעשה בזהירות מרבית, ומתבסס כיום בעיקר על נהלים ועל כללים קיימים.

קטן, מהיר ועצבני - הרחפן משנה את כללי המשחק
Photo by Yaniv Schwartz

רחפנים בשימוש ענפי תעשייה

השימוש ברחפנים אינו עוד תחזית עתידית, יש יותר ויותר ענפי תעשייה שאליהם חדרו הרחפנים, ומשמשים חברות באופן פעיל ושוטף, עד כדי כך שכבר לא ברור איך אפשר היה להסתדר בלעדיהם.

כמו כל פתרון אבולוציוני שנכנס לחיינו, הפך הענף לתעשייה של ממש- חברות רבות של מטיסי רחפנים עם תיקי עבודות מפוארים מציעות את שירותיהן ובמקרים בהם תדירות השימוש גבוהה ביותר יש ערך להחזיק מטיס in-house ממש כעובד בארגון ממש כמו מזכירה או מנהל מכירות.

מרחפים בעולם הפרסום

הפתרון הזה כאילו נולד לתחום הפרסום, ואומנם הוא נמצא כבר בענף אבל עדיין לא ממצה את הפוטנציאל המלא שהוא יכול להציע לתחום הדינמי.

הרחפנים הם פלטפורמה שמאפשרת יצירת באזזים פרסומיים ובניית קמפיינים ייחודיים למוצרים או לעסקים. זהו אמצעי פרסום שמזמן אפשרויות בלתי מוגבלות לתוכן חדש, שיצור את אפקט ה'וואו' המתבקש ויעורר שיח חברתי. לרחפנים יש את היכולת לצוד את עיני הצרכן, יחסית במחיר זעום, כשעל זה מתבססת תורה שיווקית פרסומית עניפה.

קטן, מהיר ועצבני - הרחפן משנה את כללי המשחק
Photo by Ido Meirovich

צילומי חתונה

ענף החתונות הפך כבר מזמן לתעשייה אדירה, ולכן ברור שהרחפנים הפכו לחלק אינטגרלי ממנה. צלמים משתמשים ברחפנים על מנת ליצור תמונות חתונה מזוויות מעניינות, וסרטונים של בני הזוג מופקים בצורה מרשימה. מה שהיה פעם מצלמת רחף, הפך למצלמת רחפן אמיתית שאינה מוגבלת בגובה או במיקום. אמצעי הצילום הזה מאפשר לבני הזוג ולצלמים לחשוב על קונספטים ועל רעיונות חדשים ומעניינים.

טיולים

חברות טיולים, שמציעות נסיעות ליעדים רחוקים, נעזרות ברחפנים כדי להציג בפני לקוחותיהן את היעדים השונים. המטרה היא לעורר אצל הלקוחות חוויה מוחשית עד כמה שאפשר מבחינת אווירת המקום והנופים, ולעורר אצלם רצון גדול לסגור את עסקת הטיול.

תעשיית הטיולים נשענת כיום על הטכנולוגיה בעיקר כדי להפיק סרטונים איכותיים של אתרים וחופשות ביעדים רחוקים.

קטן, מהיר ועצבני - הרחפן משנה את כללי המשחק
Photo by Ido Meirovich

ארכיטקטורה

אדריכלים ויזמים משתמשים כיום ברחפנים כדי לצלם תמונות מהאוויר. אמצעי זה עוזר להם בתכנון ניצול השטח, מדידות ואישורי בנייה. הרחפן משמש כתחליף למפות ומסייע במיפוי אזורים שאינם נגישים בהכרח. הרחפן חוסך לעוסקים בארכיטקטורה הוצאות על ציוד צילום יקר וחוסך בתשלום לבעלי תפקידים או בתשלום עבור כלי מיפוי אחרים.

קטן, מהיר ועצבני - הרחפן משנה את כללי המשחק
Photo by Yaniv Schwartz

נדל"ן

חברות נדל"ן משתמשות כיום ברחפנים כדי להראות את הנכסים שלהן לקונים ולמשקיעים פוטנציאליים בצילום אווירי של 360 מעלות. הצילומים האלה מציגים את הנכס עצמו ואת סביבת המגורים, כמו; בתי ספר, מרכזים מסחריים, גני שעשועים ועוד. האפשרות לעריכת סיור וירטואלי בנכס ובאזור מחזק את תחושת הביטחון של הקונים, והחברות כמובן מרוויחות מכך.

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG