הכירו את המתחרה החדשה לנהגי פורמלה 1, קוראים לה Callie, ויש לה תשובה לא רעה בכלל למכשולים שצצים בהפתעה על הכביש. הטכנולוגיה החדשה מבית רנו

רנו השיקה את טכנולוגיית הנהיגה העצמאית שלה. לטכנולוגיה קוראים "Callie" והיא משווה את הביצועים שלה בהתחמקות מתאונות לאלה של נהגים מקצועיים. טכנולוגיית ההתחמקות הזו אתגרה נהגים מקצועיים במבחנים של התחמקות ממכשולים אשר הופיעו בהפתעה על הכביש. הביצועים של "Callie" היו שווים בכל פעם לביצועים של הנהגים הטובים בעולם.

המותג הצרפתי ציין כי זוהי טכנולוגיה מיוחדת וראשונה ממינה, שמתמודדת מול "תסריטי נהיגה מאתגרים". למעשה מסוגל הרכב להימנע ממכשולים גם בדרכים עקלקלות, בדיוק כמו שנהג מנוסה היה נמנע מהמכשולים בזמן נהיגה. המבחנים – הטכנולוגיה שמתמודדת מול המכשולים, הבעיות והתוצאות – מחושבים בהשוואה לפעולות שבהן נוקטים הנהגים.

רנו ביססו את "Callie" על העבודה שנעשתה על ידי מעבדות Dynamic Design באוניברסיטת סטנפורד, בניהולו של פרופסר כריס גרדס, לשעבר בכיר במשרד התחבורה האמריקאי.

האם להתנגש חזיתית בעץ או לסטות לכיוון השני?

בחברה סבורים שהטכנולוגיה 'הימנעות ממכשולים' היא צעד ענק בדרך לאוטומציה אמיתית. בעוד שבחברה לא הרחיבו על מערכת ה AI אשר תתפעל, תסווג ותחשב את האפשרויות לפעולות ההתחמקות במקרים חמורים ביותר, למשל מקרים חמורים שבהם המכונית צריכה לחשב האם כדאי להתנגש חזיתית במכונית אחרת או בחפץ אחר.

מערכות כאלה עדיין מצריכות כיום תשומת לב אנושית כמעט בכל צעד. מערכות רבות עדיין דורשות את ידי הנהג על מנת להיות מתופעלות, למרות שבחברת Cadillac ישנו מצב Super Cruise, אשר עושה שימוש במצלמות העוקבות אחר העיניים על מנת לספק חוויה של נהיגה ללא ידיים על ההגה.

מחברת רנו נמסר שהטכנולוגיה תהיה חלק מ 15 דגמים חדשים שיושקו עד שנת 2022, ותהיה בעלת יכולות מגוונות של מצבי נהיגה עצמאית.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG