הרבה לפני התפרצות מגיפת הקורונה, חוו מנהלי המכון הטכנולוגי באיינדהובן הולנד, אתגר לא פשוט. רפורמה חינוכית שנכנסה לתוקף ב-2012, חייבה את מוסד הלימודים האקדמי להגדיל את כמות הנרשמים באופן משמעותי. כחלק מהרפורמה, סטודנטים הורשו להירשם לאותם הקורסים, מה שחייב את מנהלי המוסד, להעביר את אותם הקורסים לאולמות גדולים יותר, כאשר קורסים פופולארים הפכו לעמוסים עד אפס מקום והצפיפות בחדרי הלימוד והיכלי ההרצאות והאודיטוריומים, הפכה לבלתי נסבלת.
האתגר שעמד מול הצוות האקדמי היה לא קל: איך מתגברים על בעיה פיזית של מקום בחדרי ההרצאות ועדיין מספקים הרצאה איכותית לקהל הולך וגובר של סטודנטים נלהבים? או במילים פשוטות – כיצד ניתן להתאים את אולמות ההרצאות למספר הולך וגובר של סטודנטים בו זמנית?
הבשורה הגיעה מפתרון משולב בין חברת MK2, המספקת פתרונות AV למגוון סקטורים רחב, לפתרונות התקשורת המוצעים על ידי AMX – חטיבת פתרונות התקשורת בחברת Harman שתחת תחום אחריותה, מצוי עולם ה-AV על נגזרותיו השונות. ברגע שענקית כמו Harman על 20 אלף עובדיה, ולמעלה מ-60 שנות פעילותה נכנסה לתמונה, היה ברור שהפתרון כבר נמצא מעבר לפינה ואכן, כך היה.
באמצעות הנחת תשתית של סיבים אופטיים ופיזור מתגי תקשורת מתאימים ברחבי הקמפוס, חוברו כלל אולמות ההרצאות לתשתית אחת פשוטה (באמצעות סיבים וכבלי CAT6), המסוגלת להעביר תשדורת וידאו ואודיו באופן אפקטיבי ומהיר.
היתרון המרכזי- ניתן לחבר ולשרשר שידור לאולמי הרצאות נוספים בקלות רבה. והרי לכם חשיבה מחוץ לקופסה: פתאום, סטודנטים כבר לא נאלצו להצטופף זה לצד (על) זה, אלא להיכנס לאחד או יותר מחדרי ההרצאות הייעודיים ולצפות במרצה ממש כאילו היו באולם ההרצאות המרכזי.
המצב החדש שינה באופן מוחלט את הדרך בה סטודנטים ומרצים מתקשרים זה עם זה. כיצד מצליח מרצה לתקשר עם סטודנט שנמצא בחדר אחר לחלוטין? הפתרון הגיע משינוי השיטה בה מועברת ההרצאה עצמה. מרצים נדרשו לחשוב בצורה יצירתית ולהמציא דרכים חדשות לתקשר עם סטודנטים בעת העברת המצגת או ההרצאה בדרך חדשה לגמרי: מסך שהוצב במרכז האולם המרכזי, שידר למרצה את קהל הסטודנטים בחדרים הסמוכים, בעוד הסטודנטים בחדר הסמוך, יכלו לצפות במרצה מעביר הרצאה באולם המרכזי כשהשליטה האם להקרין את המצגת אותה הוא מעביר או את תמונת המצב באולם המרכזי, נמצאת בידי המרצה.
כלל חדרי ההרצאות צוידו במסכי מגע מבית AMX עם ממשק הפעלה זהה וידידותי למשתמש, כך שגם סטודנטים בעלי אוריינטציה דיגיטלית נמוכה יחסית, יוכלו לבצע בו פעולות בקלות. במידה ומרצה נזקק לעזרה טכנולוגית בזמן הרצאה, הוא יכול לפנות לצוות תמיכה זמין בלחיצת כפתור. צוותי התמיכה, יושבים בחדר הבקרה ומוודאים כי ההרצאה עוברת באופן תקין בין הכיתות הסמוכות.
דווקא כיום, כשלמידה היברידית הולכת ותופסת תאוצה והלימודים בקפסולות, הפתרון של AMX מאפשר קיום לימודים רציף ואפקטיבי תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, לנו נותר לקוות שהוא יאומץ בהקדם גם פה.
צפו בקייסטאדי המלא: