עם קילומטראג' מטורף, תשוקה לתחום וגישה כייפית לחיים, פגשנו את דני פיכמן לראיון מיוחד
לימודי אלקטרוניקה שהעניקו בסיס טכני חשוב , וניסיון רב בעולם הבמות והמופעים יצרו אצל דני פיכמן את התשתית והתשוקה לתחום. קריירה ארוכה ומפוארת התחיל פיכמן כפועל במה בהופעות של דני סנדרסון, דרך תפקיד סאונדמן בחברת "מור" שהיתה מוכרת לכל באותם ימים. כאשר הגיע הרגע לעזוב את עולם הבידור, היה לדני ניסיון רב בתפעול מערכות מורכבות ובהתקנה של מערכות קבועות. תחילת שנות האלפיים סימנה את הכתובת שהיתה על הקיר: לא עוד מערכות נפרדות לסאונד, לתאורה ולהקרנה, אלא פתרונות משולבים המאפשרים גם למשתמש לא מנוסה להפעיל מערכות מורכבות. הטאצ' סקרין נולד.
בשנת 1999 החל פיכמן את פעילותו כיועץ עצמאי. מדובר על תקופה בה היה מחסור ביועצים טכניים וכמובן בידע כזה. עולם המולטימדיה היה בחיתוליו, הקרקע הייתה בתולית לטוב ולרע, ענף הבניין רק החל להכיר בצורך לתכנן מראש תשתיות למערכות אודיו וידאו.
כדי להבין לעומק את האפשרויות ואת יכולות האינטגרציה בין המערכות השונות, עבר פיכמן קורסים רבים, בהם קורס מתכנתי DSP SoundWeb בלונדון, וקורס מתכנתי AMX בטקסס. בנוסף למד את כל המערכות שהיו קיימות אז בשוק ה"חשמל חכם" במטרה להיות מסוגל לתת את המענה הרחב ביותר. אוטוקאד למשל, למד פיכמן בשנת 2000 כדי שיוכל "לדבר" בשפת הבניין והאדריכלות. הוא מעולם לא למד אקוסטיקה באופן אקדמי, אבל אקוסטיקה ופסיכו-אקוסטיקה הם שני הנושאים האהובים עליו ביותר ובבית הוא נהנה ממערכת סאונד שיכולה לדמות חווית קונצרט.
אבני דרך
דני זוכר את הפעם הראשונה בה ניתן בו אמון להפעיל מופע מורכב. זה היה יהורם גאון בשיא הקריירה שלו. אחריו באו טיסות עם ירדנה ארזי למופעים בכל העולם ותקופות ארוכות של הפעלת הקונצרטים של הרכבים סימפוניים בשטח פתוח כדוגמת הפילהרמונית בפארק הירקון, האופרה בוריס גודונוב בבריכת השולטן ומחזות הזמר הפופולריות בראשית שנות האלפיים. המופע "בכפיים" של יהודה פוליקר היה אבן דרך משמעותית בקריירה של פיכמן.
מיקוד ומומחיות
מאז ומתמיד נמשך פיכמן לפרויקטים מורכבים, יצירתיים ולא-סטנדרטיים. שנים רבות הוא התמקד בעולם המוזיאונים, עולם בו כל פרויקט שונה לחלוטין מקודמו בניגוד למשל לתחום חדרי הישיבות, השואף לסטנדרטיזציה. אך שני תחומים בהם תמיד העדיף פיכמן להתמקד הם הסאונד וכל מה שקשור בהקמה או שיפוץ של אודיטוריומים ואולמות.
פרויקטים שנחרתו בזיכרון
מבין הפרויקטים הרבים ש'חצו' את הקריירה של פיכמן, היו כמה שנחרתו בזיכרונו לטוב. תכנון מערכות למלון Westminster bridge בלונדון עבור Gear Project היה אחד מהם, בו הוא למד איך הבריטים בונים בניין. הביתן היהודי במוזיאון השואה באושוויץ פולין עבור מוזיאון יד ושם היה פרויקט מיוחד בעצם מיקומו והנושאים בהם הוא עוסק. "מדובר במערכת לוגיסטית מורכבת אשר בנויה ממערכות מדיה המשרתות בהצלחה את הרעיונות של צוות קריאייטיבי ואמנים מהשורה הראשונה.
פרויקט נוסף אותו מציין פיכמן הוא ה – Experience Centers של חברת אמדוקס ברעננה ובסן חוזה הן מערך מורכב של תצוגות seamless, מערכות VC ו- VOIP אשר אחראיות על תכנים אינטראקטיביים. המרכז תוכנן על מנת להרשים חזותית והוא אכן עושה זאת.
בהיכל הזיכרון הלאומי בהר הרצל תכנן והקים פיכמן מערך מולטימדיה כבד על בסיס data base של אתר יזכור. העבודה היתה כ"יועץ מתכלל" וכאינטגרטור ברמת המתכננים במטרה לספק מערכות מולטימדיה לטקסים, תצוגות קבע, הקרנות פנורמיות וכמעט כל נושא שקיים בעולם המולטימדיה והתקשורת היה חלק מהפרויקט הזה.
פיכמן סוגר את הרשימה עם פרויקט מתחום הרפואה אשר יותר ויותר עושה שימוש בפתרונות מולטימדיה. "טלמדיסין" זהו תחום ייחודי ומאתגר והמשימה היתה לבנות סימולטור במחלקת היולדות במרכז הרפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא. הפרויקט כלל חמישה חדרי הדמייה עם מרכז שליטה ובקרה.
פעילות בימים אלה
בתחום האולמות מייעץ פיכמן לאדריכלים של אולם חדש בראמה בגליל. פרויקט נוסף הוא שיפוץ מרכז סוזן דלל למחול, אודיטוריום של מכללת ספיר, אודיטוריום במכון שוורץ רייסמן בראשון ושני אולמות במכון ויצמן. וזה לא הכל – על הפרק יעוץ למערכת מולטימדיה על ספינה שבנייתה החלה השנה במספנה באיטליה, הקמת מערך חדרי ישיבות ו- VC לחברת סיטיבוק בירושלים ובמודיעין עילית ומערך מולטימדיה לקומת חדרי צינתורים במרכז רפואי הדסה עין כרם ובהר הצופים.
פיכמן בן 58, חובב היסטוריה, מוזיקה, פילאטיס וסדרות איכות בטלוויזיה. מעיד על עצמו כמי ששט לא פעם נגד הזרם. סובל מפתיל קצר כל החיים אבל עובד על זה. לא מת על נסיעות טיסות וכנסים, פרפקציוניסט עד כדי טרחנות כשזה נוגע למקצוע, אבל די אפס בשווק. גר במושב ניצני עוז בבית מעץ יחד עם אסנת זוגתו, חתולים וגן ירק. בן "אפטר דה ארמי" שמתחיל בדצמבר לימודים ממוקדים בתחום פיתוח משחקי מחשב, ואח בשם רמי שהוא אוצר ויועץ מוזיאלי, שלעיתים משתף איתו פעולה כמו לאחרונה במרכז המבקרים של נחל עוז.