רשת כלי זמר מובילה את תחום המוסיקה בישראל מזה 50 שנה ונחשבת לרשת הגדולה בישראל למכירת כלי נגינה, מערכות סאונד ותאורה של למעלה מ- 80 מהמותגים הגדולים בעולם
למרות שכמעט אין אדם בישראל שלא נהנה מהפרויקטים שלה, לא רבים יודעים על פעילות חטיבת KZPRO, שהיא הזרוע האולטרה מקצועית של כלי זמר. החטיבה, אשר ממוקמת באולם תצוגה מרשים לצד מרכז לוגיסטי ומעבדה מקצועית, מעסיקה את צוותי השטח, המתקינים וטכנאי החוץ המובילים בישראל על מנת לתת מענה למגוון פרויקטים מורכבים.
את המנוע להצלחה מסכם אורן זיסמן, מנהל החטיבה, בצורה פשוטה וברורה: "בראש ובראשונה זה השירות שאנחנו נותנים ללקוחות, לזה כמובן נלווים המוצרים והפתרונות המקצועיים וכמובן הזמינות, מהירות האספקה והמעורבות של כל נציג בחברה".
חטיבת הסאונד והתאורה המקצועית של כלי זמר- KZPRO, הוקמה לפני 13 שנה על מנת לתת מענה מקצועי לפרויקטים מורכבים ורגישים והיא מחולקת לארבע מחלקות:
Music Productions & Dj's עבור תקליטנים ויוצרי מוסיקה
Studio & Broadcast עבור אולפני הקלטה, ערוצי טלוויזיה ותחנות רדיו
Professional Sound & lights עבור חברות הגברה ותאורה מקצועיות ומוסיקאים
Installation מחלקה מקצועית עבור פרויקטים והתקנות קבע
החטיבה מספקת ציוד סאונד למרבית אולפני השידור, ההקלטה והעריכה בישראל ומפעילה חנויות קונספט בתוך סניפי כלי זמר ברחבי הארץ בהם מוצגים מגוון מוצרי הגברה ותאורה וכן ציוד לאולפן ביתי ו DJ's. החטיבה חולשת כיום על נתח נרחב מהפעילות בתעשייה ומייצגת בלעדית עשרות מותגים מובילים מתחומי האודיו והתאורה המקצועית, באמצעות אנשי מקצוע מובילים. החטיבה לוקחת חלק מרכזי בפרויקטים החשובים ביותר בתרבות הבידור והצריכה הישראלי, החל באספקת ציוד לחברות הגברה ותאורה במופעי במה וכלה בהתקנות קבע בפרויקטים כהיכלי תרבות, תיאטראות, בתי קולנוע, אצטדיונים, חדרי כושר, מסעדות, ברים וכו'. בנוסף, קיימת בחטיבה מחלקה סיטונאית אשר מפיצה רכיבי סאונד למרבית חברות האינטגרציה והמתקינים בתעשייה.
ישבנו לראיון מיוחד עם אורן זיסמן
מצד אחד לקוחות קצה מצד שני חברות אינטגרציה ומתקינים- אין קונפליקט?
זיסמן: "לעולם לא נתחרה בחברות האינטגרציה או במתקינים שאיתם אנחנו עובדים. אנחנו תמיד נעדיף לספק לאינטגרטור או מתקין את רכיבי האודיו ושהם יבצעו את ההתקנה. התנגשויות כאלה עלולות להופיע בפרויקטים כדוגמת מרכזי מבקרים, חדרי כושר, מסעדות או בכל מקום שיש בו גם רכיבי אודיו וגם רכיבי וידיאו. כשיש מצב שכזה אנחנו נעדיף את שיתוף הפעולה ארוך הטווח עם חברת האינטגרציה או המתקין, גם אם זה אומר שהרווח שלנו יהיה קטן יותר. כשמדובר בפרויקטים שיש בהם למעלה 90 אחוזי של מרכיבי סאונד ותאורה אנחנו ניכנס לבצע ישירות את הפרויקט".
רקורד מרשים, מעיר הבה"דים ועד אולפני הטלוויזיה המובילים
מתחם עיר הבה"דים שאוכלס בשנת 2015, צויד במערכות הסאונד המקצועיות של KZPRO. מרכז ההדרכה הוקם בסטנדרטים גבוהים של בינוי ותשתיות ובכלל זה הדרישה למערכות האודיו, שכללו מערכות למופעים באודיטוריום גדול, מערכות סאונד בחדר הכושר, באולם הספורט, בבריכת שחייה, בחדרי הרצאות ובמגרשי המסדרים, שצוידו במערכות סאונד מיוחדות – מוגנות מפני מים ומתוכננות כך שהן מוכנות לעבודה בדקות ספורות ומספקות סאונד חסר תקדים בפרויקטים מסוג זה.
KZPRO לוקחת חלק מרכזי באספקת ציוד סאונד לאולפני טלוויזיה, תחנות רדיו ואולפני הקלטות, כשבין השאר היא אחראית לאספקת מיקסרים דיגיטאליים, מוניטורים אולפניים, אוזניות, מיקרופונים, כרטיסי קול ובפרוייקטים מוסיקליים גם לרמקולים, למגברים, למעבדי הסאונד ולמערכות ההגברה באולפנים.
רשימת הפרויקטים של החטיבה ארוכה מאוד וכוללת את מערכות הסאונד בכל מתחמי רשת הקולנוע YES Plant, בסניף איקאה בנתניה, באצטדיון הכדורסל "היכל שלמה" (דרייב-אין) בתל אביב, שהמערכות שהותקנו בו משתוות לרמת מערכות האודיו במגרשי ה- NBA. התמחות נוספת היא רשתות אופנה מובילות כמו פקטורי 54, טומי הילפינגר, דיזל, ליוויס ,אמריקאן איגל, אורבן אאוטפיטרס, TCP ורשתות בתי הקפה כדוגמת קפה נטו, ארומה, מקס ברנר ועוד.
אנשי מקצוע In House בקונספט מלא של התאמה לדרישות הלקוח
את כל הפרויקטים מאפיינים יועצי הסאונד והתאורה של החטיבה, שמורכבת מאנשי אקוסטיקה, סאונד, תאורה וכן הנדסאית אדריכלות שמלווה את הפרויקטים ברמה העיצובית. "עבודת הצוות שלנו נותנת מענה מלא. האיש הטכני מגיש את חוות הדעת שלו מבחינת מפרט מערכות הסאונד שמתאימות להתקנה, והאדריכלית משלימה את התמונה מבחינת הנראות והאסתטיקה", מוסיף זיסמן.
נציגות בלעדית של למעלה מ- 30 מותגי אודיו מובילים בעולם
בלעדיות של 30 מותגי אודיו מקצועיים מובילים בעולם, לנציגות ישראלית מרכזית אחת נתפש כדבר כחסר תקדים, גם ברמה העולמית ומאפשר גמישות מקסימלית בהתאמת המוצרים לכל סוג ואופי של פרויקט. זיסמן: "אין כיום חברה בארץ שמתעסקת נטו בסאונד בהיקף כזה בתחום של התקנות קבע והגברת במה. אומנם בכל נישה יש לנו מתחרים, אבל KZPRO הוא למעשה הגוף היחיד בארץ שמאגד את כל תחומי הסאונד תחת קורת גג אחת".
KZPRO היא נציגה בלעדית של תאגיד הסאונד הגדול בעולם Harman Professional, שמאגד בתוכו את החברות המובילות כל אחת בתחומה, כמו; JBL – יצרן הרמקולים הגדול בעולם, CROWN – יצרן המגברים הגדול בעולם וכן את החברות המובילות BSS, DBX, AKG, Soundcraft ו- Lexicon. בנוסף לזה KZPRO היא גם נציגה בלעדית של קונצרן הענק Yamaha Professional, ושל למעלה מ- 20 חברות שונות נוספות, כמו; Tascam, Denon, Marantz, Apogee, Zoom, Samson ,Alesis, Rane, Eurocable, Numark ועוד.
אולם תצוגה ענק ומחסנים בהיקף של 4,000 מ"ר
שטח של 250 מ"ר הוקצה לצורך אולם תצוגה, שנחשב למתחם הסאונד והתאורה הגדול ביותר בארץ. באולם מוצגים מגוון מוצרים שמספקת החטיבה לקהל המקצועי. זיסמן: "האולם פתוח ללקוחות שלנו, למתקינים ולאינטגרטורים, שמגיעים עם הלקוחות שלהם, על מנת להתרשם מהמוצרים הקיימים והחדשים בתחום של סאונד ותאורה. כל המוצרים באולם התצוגה פעילים, מחוברים ומחווטים ואפשר להפעיל אותם בלחיצת כפתור. המתחם מאפשר להשוות בין רמקול לרמקול, להאזין לצורת פיזור הסאונד ולאיכויות שלו".
בנוסף, ליין נרחב של מוצרים מאוחסנים במחסני החטיבה הפרוסים בשטח של 4,000 מ"ר ומופצים בעזרת משאיות ומובילים שגם הם In House. המלאי שנמצא כיום במחסנים כולל כ- 10,000 סוגי מק"טים שונים ומכיל מעל 250,000 פריטים. מדובר באחסנה בקנה מידה חסר תקדים בתעשייה הישראלית.
סוד ההצלחה של חט' הסאונד והתאורה המקצועית?
זיסמן: "קודם כול השירות. אנחנו מקפידים על שירות בסטנדרט הגבוה ביותר שיכול להיות. לדוגמא, באספקת מוצרים חליפיים. אם מתעוררת תקלה, אין סיכוי שפרויקט של KZPRO יושבת. הלקוח יקבל מוצר חלופי, בין אם הוא לקוח ישיר שלנו ובין אם לקוח של מפיץ או אינטגרטור. בנוסף, יש לנו את מעבדת התיקונים הגדולה ביותר שיש כיום בישראל עם טכנאים שעוברים קורסים והכשרות אצל היצרנים ומשתמשים בחלקי חילוף מקוריים בלבד. כל זה יחד עם המלאי העצום שלנו מאפשרים ללקוחות שלנו לישון בשקט, בידיעה שיש מי שישמור עליהם.
פרמטר נוסף להצלחה היא העובדה שיש לנו מגוון עצום של מוצרים, המאפשר לנו להתאים לכל לקוח את המענה לצרכיו ולמסגרת התקציב.
המוטו המרכזי, שעליו אני חוזר בכל הזדמנות, הוא שצריך להבין שסאונד טוב ותאורה נכונה הם חלק מחוויה של שהייה של לקוח במקום. פעמים רבות הלקוחות אינם יודעים להצביע מה הסיבה שגרמה להם להרגיש נעים ונוח במקום מסוים, והם לא קושרים את זה לאקוסטיקה, לאיכות או לצורת פיזור הסאונד, אבל הם יודעים להגיד שהמקום היה מצוין או שהם חוו חוויה נעימה, כשלמעשה מאחורי זה נמצאת חשיבה והשקעה במוצרי הסאונד והתאורה. הפרקטיקה של זה יכולה לבוא לידי ביטוי בנוכחות ארוכה יותר של אורח במסעדה אשר יזמין גם יין וקינוח או אוהד שישקיע ברכישת מנוי לעונת משחקים שלמה וכמובן נער או נערה שיבחרו להוציא את כספם בחנות אשר מגישה להם חוויה חושית מועצמת. אנחנו מגדירים את זה בסלוגן שלנו: Hear it, See it, live it"