כ-97% מהארגונים משתמשים כיום בכיתות וירטואליות בכדי לתמוך בהמשך לימוד והתפתחות, כשיותר ממחצית מהם (כ-53%) מדווחים כי זו פלטפורמת הלימוד המוצלחת ביותר שלהם במהלך משבר נגיף הקורונה.
תמונה ראשית ואינפוגרפיקה - rAVe pubs
נתונים אלו, ואחרים, נחשפו במחקר שבוצע בין אוגוסט 2020 לאוקטובר 2020 עם תוצאות ראשוניות שהתקבלו מ-136 ארגונים בידי קבוצת פוסוויי (Fosway Group) , קבוצת מחקר המתמחה בשוק משאבי האנוש האירופאי, בשיתוף עם בארקו (Barco) שהיא ספקית גלובלית של פתרונות ויזואליזציה מרושתים. מדובר במחקר שעוקב לזה שביצעה פוסוויי מוקדם ב-2020 ממנו עלה כי 95% מובילי התחום הלימודי וההכשרתי בארגונים מאמינים כי הוא השתנה לחלוטין עם המגיפה.
מהדו"ח עולה שמאז שהתחילה מהומת COVID-19 היה גידול של 5x בשימוש בכיתות וירטואליות עבור תוכניות ברמה גבוהה כמו פיתוח מנהיגות, ופיצוץ של ממש בשימוש בכיתות אלו עבור הכשרה והדרכה עם גידול של 19x. במקביל נרשמה עלייה של 400% בשימוש בכיתות הווירטואליות לאספקת הכשרה לגורמי חוץ.
תרגולים קבוצתיים, שיתוף פעולה בזמן אמת ורמה גבוהה של אינטראקטיביות הם המפתחות להצלחה של הכיתות הווירטואליות, וכנראה שזה אכן עובד היות ובסקר צוין כי כ95% מהלומדים היו מרוצים משיטה זו.
אבל אפשר לומר כי העלייה החזקה הזו בלימוד מרחוק הייתה די ברורה בשוק שעובר לעבוד מרחוק גם כך, ולכן כדי להבין האם מדובר בתופעה שגדולה מסך חלקיה, החוקרים בחנו גם עד כמה הפתרונות המוצעים אכן יעילים להתפתחות של אנשים שהינם רבי ערך לארגון. בשורה התחתונה, לפי המשיבים, הפרדיגמה היא שיש לבנות מערכת שתוביל לחוויית לימוד אמיתית ומובחנת לעומת פגישות עבודה רגילות. כדוגמה ציינו החוקרים כי למרות ש-70% מהארגונים משתמשים ב-Teams של מיקרוסופט (Microsoft) לצורך לימוד וירטואלי, רק 10% מהם מדרגים אותה כיעילה בהיבט הזה.
"כיתות לימוד וירטואליות מהוות מרכיב מרכזי בלמידה ארגונית במשך זמן רב, אך כמו בכל כך הרבה היבטים של טרנספורמציה דיגיטלית, הגיע משבר ה-COVID-19 ויצר נקודת מפנה באימוץ. בתחילת המגפה הייתה תחושה שכל למידה שנעשתה- טובה יותר מכלום. פירוש הדבר שהיה צריך להיות וירטואלי או דיגיטלי. אך ככל שהזמן עובר, על הארגונים להתקדם ולספק יוזמות של אנשים אסטרטגיים כמו מנהיגות ופיתוח צוותי", אמר דייויד ווילסון, מנכ"ל פוסוויי.
"המטרה הראשונה שלנו במשבר הייתה לתמוך בארגונים, וההבנה כיצד סדרי עדיפויות למידה ואתגרים עסקיים מתפתחים כעת היא המפתח לכך. כעת כבר ברור שצוותי מו"פ רבים לא יחזרו למודל הישן בו נפגשים פנים אל פנים גם לאחר תום המגיפה. לכן, אנו שמחים לשתף פעולה עם פוסוויי במחקר זה ומקווים להדגיש תחומי מפתח בעלי חשיבות והזדמנות בשנת 2021", אמר אלן ואן דה ווסטיחן, מנהל השיווק של בארקו.