יכול להיות שזה רק אני, יכול להיות שהנתונים מראים אחרת, אבל מרגיש כאילו שכאשר מדברים על העבודה המודרנית או ה-Future of Work הפוקוס ניתן בעיקר לחברות טכנולוגיות וסטארטאפים, כאשר תעשיות אחרות כמעט ואינן מוזכרות. יש כאן פספוס עצום והזדמנות להעצמה ארגונית שנוגעת לכל אחד.

זה נכון, אבל…

הכל מתחיל מתפישת השיח הארגוני וממנו כבר ניתן להבין לאיזה עובד תהיה גישה לטכנולוגיות המתקדמות. ארגונים מסורתיים לעיתים מחמיצים הזדמנות להטמיע חדשנות באופן רוחבי בגלל קיבוע חשיבתי וכך עלולים למצוא עצמם עובדים מסתכלים מהצד על כלים טכנולוגיים חדשים מבלי שהם 'יצטרפו לחגיגה'. מעבר לתחושת חוסר השייכות שהיא כשלעצמה מהווה בעיה (עובד שחש שאינו חלק משינוי) הבשורה הגדולה בעבודה המודרנית הולכת לאיבוד היות ולא כל הארגון מגויס לתהליך. 

 

קשה בחינוך נכשל בקרב

דוגמא נוספת היא יישום או הטמעה חלקיים של הכלים החדשים. כך פספס משרד החינוך הזדמנות פז לבצע שינוי ושדרוג למערך הלימוד למרות הכלים הזמינים עבורו מחברת גוגל ומיקרוסופט, והתלמידים קיבלו את אותם מערכי שיעורים באמצעות זום. עבור התלמידים זו היתה חוויה פחות חיובית, האינטראקציה עבורם הייתה פספוס והפער הדיגיטלי הורגש ומורגש עד היום. בשיחה עם קולגות בארה"ב, הקלאסרום הוא עובדה מוכרת ומוגמרת מזה למעלה מחמש שנים ובזמן הקורונה מערכי השיעורים התקדמו כסדרם ללא שיעורים פרונטליים. הבעיה לשיטתי במקרה זה אינה נעוצה בתקציבים אלא במוכנות לכניסה למהלך רחב ושינוי האופן בו נוצר חומר הלימוד.

 

כשאתם נשמעים אתם גם קשובים 

השפעה חיובית שמוביל ה-FoW הוא עיקרון ההכללה, חלק מהפלטפורמות כולל ממשק ארגוני חברתי בו אנשי הארגון יכולים לתקשר בינם לבין עצמם, להתעדכן על אירועים, הצלחות החברה, לעדכן על פעילויות שלהם ולהרגיש חלק ממשהו. סקר שערכה חברת מיקרוסופט העלה כי 32 אחוזים מעובדי פס ייצור חשים כי הם אינם נשמעים כלל ו-63 אחוזים מהם מעידים כי הודעות מההנהלה כלל אינן מגיעות אליהם.. במלים אחרות: האימיילים ולוחות ההודעות, גם הדיגיטליות, יעילים הרבה פחות בעידן הדיגיטלי הזה. כאשר ישנה אפשרות לתת לכל אחד לשמוע ולהישמע כדאי לנצל אותה.

 

כל קול קובע

קל לרשום קשה לבצע, אולם בפועל זו המציאות: כשכל אחד מהארגון נכלל בשינוי, כשמורים עוברים הכשרה על כלים חדשים ויוצרים תוכניות לימודים המותאמות לפלטפורמות טכנולוגיות הם חלק מהשינוי ויירתמו אליו. כשעובד פס ייצור נותן משוב על תהליך טכנולוגי ודיגיטציה הוא חלק מהשינוי, זה ישפיע על התפוקות שלו, נתון קריטי לשנת 2023 בזכותו ניתן יהיה לצלוח את המשבר הכלכלי. 

השינוי או הטרנספורמציה הדיגיטלית המגיעים מה-Future of Work מכילים כל כך הרבה הזדמנויות לשנות ולשפר והבשורה האמיתית היא שיש מקום לכולם: למנהלים הבכירים, לאנשי הכספים, השיווק, משאבי אנוש, הטכנולוגים ובוודאי שאנשי הייצור.

בין אם במקומות העבודה השונים או במוסדות החינוך – יש כאן הזדמנות ענקית לצמיחה והכלים כבר כאן וזמינים, השאלה הנשאלת היא האם אנחנו מוכנים להטמיע את הטרנספורמציה? 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG