ציפינו להכרזות סוני בתערוכת ISE השנה, ובמקום זה קיבלנו רצף הכרזות מלוות בוובינרים שבהחלט עשו הגיון: סוני עשתה לא מעט עבודת הכנה לשנה הזו ולזו שאחריה. הצלחנו לקבץ שלושה מאנשי סוני- ניקוס אלקסיאדיס (Nikolaos Alexiadis) מנהל מכירות מזרח אירופה וישראל, רוברט מיקן (Robert Meeken) מנהל תכנון ושיווק מוצרים ומצלמות SRG, וקארל סטנדרסקולד (Carl Standertskjold) מנהל מכירות לתחום הארגוני.
בראיון אחד התקבצנו לשמוע וללמוד על ההכרזות האחרונות של סוני, מהן המשמעויות שלהן בראיה עתידית ואיך סוני למעשה רואה את השינויים שנגרמו מהמגיפה העולמית. בדומה לראיונות של אחד על אחד – גם כאן התנהלה תרבות דיון נפלאה שאפשרה לכל אחד לענות ולהתמקד בתחומו הוא.
מה סוני צופה לשנה זו, מה יהיו הטרנדים ?
קארל משיב: אנחנו יוצאים סוף כל סוף מהמגיפה, הסתכלנו על הדרך בה אנשים משתמשים בטכנולוגיות ושמנו לב ללא מעט שינויים. כעת האתגר הוא שילוב שיטת העבודה החדשה תוך שאנחנו מושכים אנשים להשתמש בפתרונות החדשים, משתפים רעיונות ומקדמים עבודה בין אם מהבית ובין אם מהמשרד.
זה כולל השקת דגמי מסכי ה-BZ החדשים בגדלים החל מ-32 אינץ' ועד 100 אינץ', עדכון פלטפורמת TEOS הכוללת תמיכה רחבה יותר במובייל, תבניות חדשות לשילוט הדיגיטלי, זימון חדרים ועקרונית כל מה שיפשט את העבודה בחזרה למשרדים.
מהי האסטרטגיה לעבודה היברידית ?
רוב משיב: זה משהו שתמיד היה שם, התחיל באוניברסיטאות, אבל בעקבות המגיפה ראינו לקוחות מהתחום החינוכי פשוט מסתערים על פתרונות מלאים – החל ממצלמות וכלה ב-Edge Analytics. כלל הפתרונות שימשו אותם בתקופת המגיפה אבל אנחנו בטוחים שאלו דברים שיישארו איתנו ויאפשרו גמישות מרבית. היות וגם רוצים להרחיב את הגבולות וגם לאפשר לסטודנטים ללמוד מרחוק כאשר המגיפה תסתיים. מדובר במענה שייתן למרצים ללמד בקלות ולהגיע ליותר תלמידים.
השילוט הדיגיטלי השתנה
קארל לוקח פיקוד ומשיב: ראינו בשנה וחצי האחרונות טרנדים נעלמים וחלק מתחזקים. הצורך בשיתוף מידע ועדכון על הגבלות חדשות עלה, היה צורך במסכים נוספים שיגיעו ליותר קהלי יעד. למעשה מדובר בשילוט דיגיטלי למקומות העבודה. בד בבד – עדיין צריך לייצר חוויה מעניינת לאותם עובדים, אחרת מאבדים את המיקוד שלהם. בעדכון TEOS האחרון אנחנו משלבים גם הצגת תכנים מתחום הספורט, בידור וכן הלאה – כל מה שיכול להפוך את יום העבודה למעניין יותר.
חידוש בתחום התצוגות ופרידה מטכנולוגיה
רוב מעדכן: המיקוד שלנו בתחום מקרני הלייזר לא השתנה, כך גם השאיפה לשיפור איכות התמונה ולכן אנחנו מתחילים לצמצם שימוש בטכנולוגית 3LCD ועוברים לטכנולוגיה החדשה שלנו. זה נכון למקרנים לתחום המקצועי וגם לתחום הביתי.
סוני החליטה לעזוב את השימוש בנורות למקרנים, וזו אולי הבשורה הגדולה ביותר מבית היצרנית. סוני משיקה את הדור השמיני של טכנולוגית הלייזר ומרגישה בטוחה מספיק לזנוח את הנורות שהכרנו כל כך הרבה שנים, ושואפת להפוך לירוקה יותר.
רוב ציין כי בסוני מכירים ויודעים היטב כיצד מדייקים צבעי מקרן ואמר כי לאחרונה הוסיפו טכנולוגיה ייחודית המאפשרת לקבוע ולהתאים את התמונה בהתאם ליישום בו ישמש המקרן.
לסיכום השארנו לניקוס את הבמה, שעבר על החידושים האחרונים וציין את העבודה ארוכת השנים עם איויקום, השותפה לחלק המקצועי של הפעילות בישראל.
בשאיפה להיפגש שוב – נפרדתי מהחברים, היה מעניין.