התפישות השונות לגבי השימוש בוידאו ארגוני שונות משמעותית מארגון לארגון. איך זה יכול להיות? איך יתכן שארגונים מסוימים מבינים את הכלי הזה, לומדים ומתאמנים להשיג ממנו את המרב בעוד שאחרים מתייחסים אליו כאופנה חולפת? ראיון מיוחד עם ניר רונן, מנכ"ל ועידן פתרונות קונפרנסינג מקבוצת סלקום
שמתם לב שהעולם הפך להיות 'סלחן' לוידאו בהיבטים מסוימים ? הרי מי היה מאמין שנקיים ראיונות וידאו באופן שוטף מול מנהלי ארגונים עד לפני מספר חודשים? אחרי הכל, הרעיון הוא שוידאו חייב להיות ערוך פיקס, מדוד ומדויק. זה אכן נכון במקרים מסוימים אבל נראה שיש שני עולמות מקבילים (ומבלבלים) שבהחלט נפגשים מפעם לפעם.
עולם הפרסום שעושה שימוש ב'מיקרו תוכן' מהיר וסקסי, בו מותגים מעבירים כמה שיותר חוויה בכמה שפחות זמן בתוך עריכת וידאו מושקעת עם מוסיקה תואמת, הוא עולם שפונה לרגשות מאוד מסויימים שלנו ותפקידו לייצר הנעה לפעולה. מותגים מובילים הממוצבים גבוה בדעת הקהל יעשו שימוש בסרטון של מספר שניות שיביא לעוד מעורבות ועוד לייקים וכמובן עוד מכירות.
אבל יש עוד עולם, והוא העולם של 'מאחורי הקלעים'. זהו עולם של ידע מעמיק יותר שבו יש צורך לספר מי אתם, מה אתם עושים ואיך אתם עושים את זה. זהו פרסום 'עמוק' יותר וכמובן ארוך יותר כאשר משתמשים בוידאו. שמתי לב שפעמים רבות הסרטונים האלה רחוקים מלהיות מושלמים ונראה שהעולם הפך להיות סלחן יותר ל'איך' וממוקד יותר ב'מה' כאשר מדובר בוידאו של יותר מדקה, וזה בדיוק הקשר לוידאו קונפרנס הארגוני שלכם!
תקופה הקורונה דחסה אבולוציה ארוכת שנים בשבועות וחודשים. וידאו הפך להיות כלי בסיסי בניהול השגרות של צוותי הארגון מול המשימות והיעדים ולכן ארגונים אשר מתפנים להגדיר את הסטנדרטים שלהם למימושי וידאו משיגים הרבה יותר. התובנה שעברה לי בראש בתום השיחה הזו היא שכל ארגון צריך לשאול את עצמו – איך אנחנו עומדים לגדל את הילד החדש בארגון שנקרא 'וידאו קונפרנס'?
דיברנו על הסגר השני, על איך הארגון הישראלי חווה אותו, איך הוא מקבל החלטות לגבי מימושי וידאו ומיהם אנשי הקשר החדשים בארגון לתחום הוידאו קונפרנס? ספוילר – לא רק אנשי ה IT אלא גם גורמי ה HR.
ועידן היא "קניון" של פתרונות VC המאפשרת ללקוח הסופי לבחור ולהתאים חומרה ותוכנה למנעד רחב של צרכים, בין אם בענן או On Prem, ברמות שונות של אבטחת מידע ועוד פרמטרים המשתנים מארגן לארגון. ניר משתף בקריטריונים שאמורים להיות חלק מאפיון הצרכים של כל ארגון כמו מהי חשיבות איכות הוידאו והשמע, האם יכולות AI, כגון מסגור תמונה אוטומטי ומעקב אחרי הדובר, יכולות לעשות שינוי משמעותי בחווית הפגישה, וכמובן האם ואיך כדאי להתבונן בתכונות ובאפקטים השונים המתווספים על בסיס יומי לכלי שהולך גם הוא לכיוון של "שפת" האפליקציות המוכרות.
אם אתם עובדים באותם ארגונים בהם תרבות הוידאו רווחת כבר שנים רבות, כנראה שתתקשו להבין את המצוקה והזעזוע שעוברים הארגונים שלא נמצאים שם. עבורם זה בדיוק הזמן להגדיר את זהות הוידאו הארגונית!