בראיון מיוחד שהעניק ניל פלויסטר (Neil Fluester), מנהל מוצר בפוליקום, הוא משתף את קוראי אי-וי מאסטר באתגרים שביצירת פתרונות לתחום ה-UC, העובר שינויים תכופים ומהירים
את ניל היה לי העונג להכיר בביקורו בישראל בכנס השותפים שנערך בנקסטל מערכות בחודש דצמבר 2018. מיד עם סיום תערוכת ISE 2019 הוא התפנה לראיון מעמיק ושיתף אותנו בנקודת המבט הייחודית שלו כיצרן בתחום ה-UC. מלבד התובנות – ניכרת האהבה והחיבור שלו לתחום.
אתה עובד בחברת פוליקום מספר שנים, יצא לך לחזות בשינוי שעבר על תחום הווידאו קונפרנס מהיותו פתרון יקר לרכישה ולתחזוקה לכזה שהפך קל לרכישה, ודאי לתפעול ולתחזוקה. מה זה אומר להיות מנהל מוצר באחת מחברות ה- Unified Communications המובילות בתחום ?
פלויסטר: "אני אוהב להיות בליבו הפועם של יצירת מוצר חדש והפיתוחים הנלווים לו אשר משקפים מענה לבעיות שלקוחות מציפים אלינו. שנים שאנחנו קשובים לדרישות השוק באמצעות שרשרת האספקה עד למשתמשי הקצה. במשך שנים רבות התעשייה הייתה נתונה במירוץ סביב הרזולוציה ותקנים עדכניים למקודדים, אולם במקרים רבים התעלמו מהם, ממשתמשי הקצה. באופן אישי אני חש מתוגמל מהיכולת לפשט ולהסתיר את הטכנולוגיה, ולפתח פתרונות סביב המשתמשים המגוונים אשר באים במגע עם המוצרים שלנו, בהתאם לתפקידיהם השונים והיישומים העסקיים."
באילו אתגרים אתה פוגש וכיצד מתמודדים איתם ?
"האתגרים בהחלט רבים- החל מעיכובים באספקות רכיבים ועד לשינויים הנובעים מכיוון או מיקוד במוצר, אלה הם רק חלק מהאתגרים בהם פוליקום נתקלת כאשר מתקדמים בתהליך פיתוח מוצר. אנו עובדים כיום במתודולוגית Agile הנקראת 'ספרינטים' לעומת תצורת 'מפל' הנחשבת איטית יותר. פיתוח בתצורת Agile מאפשר לנו למדוד בעקביות היכן אנו נמצאים בשלבי הפיתוח ולהתאים עצמנו לכל שינוי שמגיע."
מהי האסטרטגיה לפיתוח מוצר חדש ? כיצד בוחרים לאילו דרישות נענים ?
"כיצרן גלובאלי קשה לתכנן פתרון שיענה על כל דרישות השוק. מוצר שמתאים לארה"ב לרוב יתאים גם לאנגליה ולאירופה המערבית אבל לא בהכרח לרוסיה או אסיה."
כיצד היית מגדיר את קהל ה-UC החדש? מיהו צרכן הועידות היום ומה הוא מחפש?
"ניתן להתבונן על השאלה הזו ברמת הדור והייתי מזכיר את המילניאלים, אשר נכנסים לשוק עבודה משתנה ודורשים דרכים חדשות למלא את משימותיהם. במקרים רבים הבחירה הטבעית שלהם תהיה המובייל. אחרי הכל מדובר במכשיר אשר הם מיומנים בהפעלתו, והוא נגיש, נוח ומוכר להם יותר מאשר טלפוניה מסורתית או מחשבים ניידים. ישנה גם צמיחה בכך שהמשתמשים אינם קשורים יותר לפלטפורמת ועידות קבועה- הכל מדבר עם הכל. והמשמעות היא היכולת לעשות שימוש ב Skype for Business ורגע לאחר מכן לעבור לפלטפורמת קולבוריישן חיצונית כדוגמת Zoom או Bluejeans."
מה הייתה החוויה המאתגרת ביותר עבורך עד כה ?
"כשפיתחנו את ה-Centro, רצינו ליצור קו פתרונות חדש ללא תחרות. רצינו לשנות את נקודת המבט של המשתמשים לגבי איך פגישות מסורתיות צריכות להתנהל, וכפי שאנחנו כבר יודעים – אנשים תמיד אוהבים או מקבלים שינויים שמשפרים מיידית את איכות החיים או הדרך בה הם מבצעים את המשימות שלהם. במרבית המוצרים שלנו אנחנו משפרים קטגורית מוצר אולם עם ה-Centro פשוט שינינו את דינמיקת החדר והפכנו אותה לחלוטין. התמקדנו בבעיות הקשורות בווידאו קונפרנס מסורתי בחדר ועידות, כדוגמת קשר עין בחדר מול הצד המרוחק, וניסינו להעניק לכולם חוויה זהה מבלי לתת לצד המרוחק את התחושה שהוא כזה !
אני אוהב להיות בחדר כשהלקוחות רואים ומתנסים במוצר לראשונה, התפיסה המוקדמת והרושם הראשוני מתחלפים תוך שניות וכאשר תגובות ה-"אה –הא" מגיעות, אני יודע שהם מבינים לגמרי מהם היתרונות בפגישת קולבוריישן אמיתית."
מה השלב הבא בתחום הועידות ?
"ישנם חידושים רבים כדוגמת IoT (האינטרנט של הדברים) שאנחנו חובקים לתוך הטכנולוגיה המודולארית של פוליקום ובאמצעותם מאפשרים ללקוחות לבנות סביבות קולבוריישן המבוססות על מודולי אודיו, ווידאו וכמובן תוכן, כשכולם מחוברים באמצעות רשת התקשורת הארגונית.
מגמות נוספות אשר צפויות לצמיחה מסקרנת הן NLP – Natural Language Processing ושירותי קול, אשר חוצים את הקווים מהתחום הביתי לכיוון התחום הארגוני, תופעה רווחת בתעשייה, ומאפשרים שליטה בסביבה ובזמן הפגישה."