הלקוחות של היום חווים שפע של אפשרויות המגיעות עד לפתח ביתם. הם מתוחכמים יותר, בודקים ומשווים באמצעות מגוון כלים הנגישים לכל. מעבר לכך השפע הוא אין סופי- קמעונאים מתחרים בזירות גלובליות מול תרבויות ורמות תמחור שונות. רוב המוצרים והשירותים בוודאי ניתנים לחיקוי והעתקה, מלבד ערך אחד נדיר וחד פעמי – חווית הקניה.
חוויית הקניה היתה ונותרה כלי חשוב ומשמעותי ללקוח. הנה חמשת הדרכים שיגרמו ללקוחות לחזור ולרכוש אצלכם שוב ושוב.
1- טכנולוגיה בשירות לקוחות
הזמן קצר והמלאכה מרובה, והזמן של הלקוחות שלכם קצר במיוחד. אחת הדרכים האפקטיביות ביותר למקסם את שהות הלקוחות בחנות וכמובן להגדיל משמעותית את פוטנציאל הרכישה שלו, הוא על ידי יצירת חווית קניה מותאמת אישית. עקרון שיכול להיות מיושם באמצעות טכנולוגיה; העניקו ללקוחות שלכם חוויה מותאמת אישית, על ידי הכוונה לאזורים הרלוונטיים להם בחנות, הצבת מסכי וידאו ויצירת סרטוני תוכן אודות הקטגוריות השונות בחנות, קשרו את הפריטים שלכם לחוויות ולתמורות באיכות החיים.
בנוסף, מסכי הווידאו יאפשרו לכם להתאים תוכן פרטני לכל מבקר עוד בטרם עזב את החנות ולסייע לו להיחשף למוצרים נוספים שעשויים לעניין אותו.
2- חוויה אינטראקטיבית
חופשה היא אחד מהשירותים הנמכרים ביותר ברשת, אבל מה דעתכם לבקר ביעד עוד לפני ששלפתם את כרטיס האשראי? במנצ'סטר שבבריטניה חשבו על הקונספט ויצרו עבור המבקרים זירות מותאמות אישית המעניקות חוויה אינטראקטיבית למשתמשים באמצעות קירות וידאו אשר משדרים תוכן ותמונות באיכות של 4K. תחשבו על מסך המקרין תוכן בשידור חי מהטיול, הקרוז או מהאתר. חווית הביקור מסתיימת בעמדת קיוסק המאפשרת לבחור חופשה בפורמט של משחק לכל המשפחה.
3- טכנולוגיה מבוססת מיקום
בשנים האחרונות עסקים רבים מצטרפים לגל העולה של טכנולוגיה מבוססת מיקום שהרי זהו כלי המאפשר לקונה לקבל הצעות רלוונטיות יותר אליו ולמוכר להשקיע מאמצי שיווק מדוייקים יותר במקום 'לזרוק' משאבים על קהל לא רלוונטי.
הטכנולוגיה קלה ליישום ומבוססת על בלוטוס ומכשיר הטלפון הנייד של הלקוח, באמצעותה תוכלו להעביר המלצות מדויקות מבוססות מיקום ולטרגט לקוחות "חמים".
4- רשתות חברתיות בשירות הסניף
EXP בלאס וגאס הוא אחד המיושמים היותר מעוניינים להמחשת נקודה זו, בלב ליבה של החנות המפורסמת הציבו 28 מסכים בגודל של 55 אינטש, במטרה להגדיל את המעורבות של המבקרים בחנות דרך ערוצי האינסטגרם שלה.
הלקוחות יכולים ליהנות מממשק הסלפי המדליק, להתרשם מהקטלוג הדיגיטלי או לקבל מידע חיוני על מזג האוויר. מלבד העיצוב המרשים והמיתוג הטכנולוגי, הרשת מרוויחה פעמיים, גם לקוחות מרוצים, שמזוהים עם המותג שלהם יותר ויותר, וגם חשיפה אורגנית חינם!
5- צרו את אפקט ה"וואו"
אפקט ה"וואו" נוצר באמצעות אלמנט אחד דומיננטי שהופך את החנות, הסניף או הרשת שלכם לזכירה ולאטרקציה בפני עצמה. במקסיקו סיטי לקחו את הרעיון הזה צעד אחד קדימה, והציבו בסניף הדגל של רשת המלונות El Palacio de Hierro’s , מקרנים ומסך לד ענק עם זגוגית בעובי של 60 אינטש, שהותקנה בתקרת החנות, ומתנשאת לגובה 1968 רגל! אין ספק, שמדובר במקום בלתי נשכח/
לסיכום, כעסקים ישראלים אנו לא באמת חייבים להשתמש במסכים ענקיים בתקרת החנות, אבל בהחלט יכולים ליישם כמה מהרעיונות הללו, כמו הצבת מסכים מעל קטגוריות מכירה, קישור ערוצי הרשתות החברתיות לחנות הפיזית או יצירת חוויה אינטראקטיבית על ידי שילוב 'משחקיות' בתהליכי קניה, לא רק שמעלים את רמת החשיפה והמעורבות עם המותג, אלא בעיקר הופכים אותו לזכיר ולחוויה בפני עצמה.