יש מי שחושב שחופשה אמיתית מחייבת התנתקות ממסכים אלא שהתחושה האמיתית היא שתוכן כזה או אחר הוא כבר חלק מהחופש שלנו. בינג' טוב, צפייה בסרט עם השותפים לחדר או סתם גלישה על גבי המסך הכוללת את התמונות שצילמנו בבריכה- רגעים קטנים שהם חלק מהזיכרונות שיישארו איתנו.
נסו להיזכר ברגע הזה שפתחתם את דלת החדר עם הכרטיס המגנטי. אתם מסתכלים על כל החדר ואז עוברים לסיור שבוחן את המיטה, הנוף, הקומודה, השירותים והמקלחת… מהטלוויזיה אין לנו יותר מדי ציפיות. למה בעצם? איך זה שהעולם זז קדימה בכזו עוצמה ואנחנו מעבירים שלושה לילות עם מכשיר קטן ומיושן שמכיל ערוצים בודדים ולרוב די משעממים.
הסיבה לכך די פשוטה והיא נעוצה בעיקר בתודעה של מקבלי ההחלטות בבית המלון או ברשת. איך בוחנים החזר השקעה על פתרונות שידור? האורחים יתלהבו ממכשיר הטלוויזיה? מאיכות השידור והתכנים? האם זה משהו שניתן לכמת? או שאולי הסיפור כאן הוא מה משיג בית המלון מאותה השקעה? האם הוא יכול לתקשר טוב יותר עם האורח, למכור לו שירותים במתקני המלון, להעצים את חוויית השהות שלו ולחסוך בכ"א של צוותי השירות באמצעות מסרים ופעולות כגון צ'ק-אאוט הניתן לביצוע על ידי האורח ישירות ממכשיר הטלוויזיה?!
המשמעות של ההשקעה זו דרמטית והיא משנה מקצה לקצה את מערך התקשורת סביב האורח, את יכולות ניתוח ההרגלים שלו והצעת ערך בזמן אמת לפרופילים שונים של אורחים או בקיצור – חוויית שהות בכמה רמות גבוהה יותר.
הכירו את הפתרון החדש של חברת Otrum הנורבגית- ה- Mirage. מדובר בשירות ה- IPTV אשר מוציא את המרב מהמסך המלונאי. למעשה ה Mirage הוא הרבה מעבר לשירותי טלוויזיה בלבד.
שירות IPTV מבוסס ענן
חברת Otrum הנורבגית פועלת משנת 1985 ומתמקדת בתחום התוכנה לשילוט דיגיטלי, טלוויזיות אינטראקטיביות וניהול מסכים בתחום המלונאות. ב 2020 השיקה החברה את ה- Mirage – פתרון ה- IPTV שלה לתחום האירוח אשר מעביר שירותי שידור דיגיטליים באמצעות טכנולוגיית ענן. הנה הגענו לתועלת הראשונה (מבין רבות) עבור בית המלון שאינו נדרש להציב ולתחזק שרת ייעודי ובכך לחסוך בציוד וב"רצפה". למעשה, כל ניהול הפלטפורמה "שקוף" ומתבצע מרחוק על ידי Otrum וזו כבר התועלת השניה – בית המלון פטור מטיפול בכל הקשור לשידורי הטלוויזיה ובכך חוסך בכ"א מיומן ויקר.
בכל זאת נדרש צוות המלון לעשות משהו, לא?!
כן. בית המלון ידאג להתקין טלוויזיות חכמות בחדרים בהם הוא רוצה להפעיל את השירות ויוודא שיש חיבור זמין לאינטרנט. זהו. זה הרגע להרחיב על כך שכל בית מלון, מסיבותיו שלו, יכול לבחור להפעיל את השירות בחדרים נבחרים למשל – רק בסוויטות, וכמובן לשלם על השירות הניתן על הטלוויזיות הפעילות בלבד.
מבין שלל יצרניות הטלוויזיה הקיימות בשוק, ממליצה Otrum על סמסונג, LG ופיליפס. שלושת המוכרות אשר דרכן, לדבריה, ניתן ליישם את פתרון ה- IPTV שלה באופן מיטבי. האפליקציה ניתנת להורדה ישירות למכשיר הטלוויזיה ומאפשרת עדכון הגדרות פשוט בהתאם למדיניות המקומית של בית המלון או הרשת.
אבל זה לא נגמר כאן. בעצם אנחנו רק מתחממים כי לMirage תכונות נוספות אשר הופכים את בית המלון לחכם יותר.
חיבור לשירותים נוספים במלון
חיבור פשוט ל-API והאורח בעולם אחר- החל מהוספה של חיווי מזג האויר דרך שירותי הענן השונים, (ואם כבר ענייני מזג אוויר ועננים- האורח יכול לשלוט בטמפרטורת המזגן בחדר במידה והמערכת תחובר למערכת החיישנים המרכזית של המלון) ועד חיבור למערכת הרישום של המלון וביצוע פעולות שונות כמו פנייה לדלפק הקבלה באמצעות מסך Welcome ידידותי. המלון שוב מרוויח היות ושירותים אלה יחליפו את הצורך בתכנות ויקלו על עבודתו של מנהל מערכות המידע או מחלקת המחשוב.
רגע חושבים... מתי זוג ממוצע (או משפחה) יכול היום לראות משהו יחד ובנחת?
יותר ויותר אורחים מגיעים לבית המלון עם אפליקציה אחת לפחות כדוגמת נטפליקס או אמאזון טיוי. זו עובדה! בין אם הם תיירי שטח שחורשים את העיר ובאים רק לישון, משתמשי המתקנים כמו הבריכה והמזנון או מאלה שבאים לנוח ולצבור כוחות- הם כבר די רגילים לצרוך את התכנים שהם אוהבים. זה רק עניין של זמן עד שפתרון התוכן באמצעות המסך בחדר יהיה פרמטר משמעותי בקבלת ההחלטה בבחירת בית המלון לחופשה הבאה. (הימור שלנו- בקרוב יהיה ציון לזה בבוקינג)
הצפייה בתכני האפליקציות הללו מתאפשרת באמצעות הזרמה ישירה של נתונים מהטלפון למסך או על ישי התחברות קלה לחשבון האישי של האורח ישירות מהמסך החכם בחדר המלון. נמהר ונרגיע את החוששים מפני השארת הסיסמאות או פרטים אחרים שכל הנתונים האישיים נמחקים אוטומטית מיד עם עזיבתכם את החדר, כך שאף אחד לא יצליח לצפות בנטפליקס או ביוטיוב שלכם אבל הכי חשוב – התכנים נשארים בטוחים, וכל זה מבלי לפגוע בחוויית (מהירות) הגלישה במכשירים השונים. למה?? כי גם על זה חשבו באוטרום והחליטו ששידורי הטלוויזיה יוזרמו דרך הרשת הקווית, מה שמאפשר צפייה יציבה וחווית גלישה מעולה בו זמנית.
עלויות והצטרפות לשירות
בכדי ליהנות מכל זה, כל שעל בית המלון לעשות הוא להגדיר את תמהיל השירותים שהוא מעוניין לספק באמצעות פלטפורמת ה Mirage עבור קהלי לקוחותיו השונים. הדבר פשוט וקל מאחר ואין מדובר בחומרה מיוחדת, שרתים או ממירים, אלא רק בכבל רשת המחובר למסך החכם.
גם לגבי שיטת החיוב מגיע ה Mirage עם תפישה חדשנית- העלות מורכבת מכמות המסכים המחוברים לשירות בפועל ומשולמת על בסיס חודשי עבור תקופת ההתקשרות. אם תהיתם לגבי כל שאר האינטגרציות והיכולות הייחודיות שחלקן הוזכרו כאן- הרי שמחירן כבר כלול במחיר המנוי.
שירות ומומחיות בישראל
חברת מבט מסכים וזרועות היא הנציגה של אוטרום בישראל. צבי זוסמן, מנכ"ל החברה: "מיראג' הוא ממשק ניהול תוכן אפליקטיבי אשר "יושב" על המסך ותפקידו למקסם את חוויית השהות של האורח במלון וכן את התקשורת בין המלון לאורח. הפלטפורמה הופכת את המסך המלונאי לחלק חשוב מחוויית האירוח מצד אחד ונותנת ערך אמיתי לבית המלון מהצד השני.
"ייחודיות הפתרון נעוצה בכך שהוא מבוסס ענן לחלוטין ואינו דורש התקנת ציוד נוסף בחדר, להוציא שימוש ביחידה בחדר תקשורת המרכזית לשילוב ערוצים של יס או הוט לפי מדיניות בית המלון או הרשת.
"אנחנו גאים להיות הנציגים של אוטרום בישראל ולהוביל את מהפכת השהות בחדרי המלון לאורכה ולרוחבה של הארץ".
מה עכשיו?
ברור שהפתרון של חברת Otrum ישדרג את החופשה הבאה של כולנו אז אם אתם נמנים עם קהל האורחים- הכניסו את הנושא לתודעה ויחד נקדם את איכות האירוח בישראל. אם אתם מקבלי החלטות בסקטור המלונאות- צרו קשר וקבלו פרטים נוספים על הקלות והפשטות בהטמעת ה Mirage אשר תשדרג את חוויית השהות החדרים שלכם.
חופשה נעימה