קרדיט - Freepik Premium

הרבה שינויים מסביבנו, כאלו המורגשים יותר וכאלו שנעשו (ועדיין) בהדרגתיות, חלק בתהליך טבעי וחלק מואצים על ידי אירועים חריגים כמו מלחמה, מגפה עולמית וכלכלה משתנה. שינוי אחד בולט בתעשיית ה-AV/UC המסורתית נוגע למערכת היחסים בין חברות ההפצה לחברות האינטגרציה. 

 

משהו בשרשרת האספקה משתנה באופן מהותי וכדאי שלקוחות הקצה יהיו מודעים אליו- תנודות בבסיסי הידע וההתמחות.


בעבר יכולנו להסתכל על שרשרת האספקה כעל "מודל שכבות" בעל הפרדה ברורה; חברת האינטגרציה מחזיקה בידע וניסיון כאשר במרבית הפרויקטים היא זו שמייעצת ללקוח בפועל ולאחר מכן פונה לחברת ההפצה לרכישת מוצרים ורישיונות עבורו.

 

שיחות ישירות בין לקוח ליצרן היו מקובלות בפרויקטים בקנה מידה משמעותי וגם אז בהשתתפות חברת האינטגרציה. עוברים כמה שנים קדימה והידע הנדרש המוחזק אצל האינטגרטור אינו מספק בהכרח ; כמות האנשים בעלי המומחיות הנדרשת מצטמצמת (בשוק הישראלי זה מורגש מאוד) וחברות ההפצה מתחילות לייצר ידע מקומי כאשר שחקנים חדשים הנותנים שירותי last mile נכנסים לתמונה.


חברות ההפצה שינו את מודל האספקה ואף הן פונות באופן יזום ללקוחות הקצה, הן כבר לא box movers אלא גוף בעל יכולת אינטגרציה המחזיק ידע רב, לראייה ניתן לראות את מספר החברות שהופכות להיות גם מפיצות וגם אינטגרטוריות.


אמנם המכירה תתבצע דרך (VIA) חברת האינטגרציה אולם חברות ההפצה הופכות להיות חלק משמעותי הרבה יותר בתהליכי המכירה והדומיננטיות שלהן מורגשת. דוגמאות של המגמה ניתן לראות בחברות המציעות פתרונות בתחום האודיו כאשר כיווני הסאונד הסופיים יבוצעו על ידי מומחה שהן מחזיקות מטעמן או יבואניות מסכי LED המספקות פתרון שלם- מהתכנון ועד המסירה.


מדובר בבשורה אמיתית עבור לקוח הקצה: הידע אינו בלעדי לחברת האינטגרציה אלא כעת מבוזר וזמין גם אצל חברות ההפצה, יבואניות ונותני שירות מתמחים. זו הזדמנות מעולה עבורו לקחת אוונרשיפ על התהליך, לדבר עם כל אחד מהשחקנים בשרשרת האספקה ולקבל תמונה מלאה ושלמה אם רק יואיל לצאת מאזור הנוחות. אבולוציה תהליכית וכעת אנו רואים אותה מתרחשת בזמן אמת בעולמות המולטימדיה וה-UC המשתנות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG