גארי קיי. קרדיט - אתר ISE

בשיחות והתכתבויות אישיות עם נציגי שרשרת האספקה, מתבהר באופן מובהק ששוק ה ProAV חווה האטה משמעותית, שלא לומר עצירה בחלקים מסוימים. חברות האינטגרציה, אותן ישויות הבאות במגע ישיר עם מקבלי ההחלטות באתרי הלקוחות הסופיים ואיתן היצרניות השונות, מעידות על סייקלים ארוכים יותר ועל חוסר יכולת של הלקוח לקבל החלטות על הצטיידות. 

מדוע זה קורה? מגוון של סיבות; אצלנו יש מלחמה בנוסף למצב עולמי של עבודה שטרם התייצבה על שיטה סדורה (בית/משרד/היברידי) ואין כיוון מובהק הנראה באופק כאשר אנחנו נחשפים מדי יום לאתגרי החברות החזקות ביותר בעולם כדוגמת אמזון, המנסות להחזיר את העובדים למשרד. יהיה נכון להוסיף שהכלכלה הגלובלית מביאה איתה אתגרים הקשורים לתוחלת של שחקניות רבות בתוך סקטורים מגוונים ומגמות עולמיות כמו UC-as-a-Service עדיין אינן נוכחות כאן בעוצמה הרצויה. 

פניתי לגארי קיי, מייסד שותף ומנהל של סוכנות rAVe על מנת לקבל פרספקטיבה עולמית. 

קיי: "אני חושב שהשוק עדיין מנסה למצוא את דרכו בכל הקשור ל"חזרה לעבודה"- ההחלטה על התמהיל וההחזרה בפועל של העובדים למשרד. אני לא יכול לדבר בשם השוק העולמי אבל בצפון אמריקה תפוסת המשרדים נעה סביב 60-65% בעקביות כבר כמעט שנתיים. זה אומר שלמעלה מ-35% מכוח העבודה פשוט לא חוזר ולא מתכוון לחזור למשרד. באירופה, המספר הזה קרוב יותר ל-75% ולפי שעה כמעט סיימנו עם מה שהיה עלינו לבצע בכדי לשפר את סביבות העבודה ולצייד אותן בכלי UC מספקים.

יש לכך אפקט אדווה עצום על שוק ה-UC עבור תחום ה ProAV- אנחנו נמצאים בנקודה קרובה לרוויה של ה UC. אני לא חושב שנראה את מספרי הצמיחה שכולם ציפו במכירות של מוצרי UC ב-2024 ואף 2025. למעשה לגבי 2024 אני מצפה שהמספר הזה יהיה נמוך מ-2023 ו-2025 אינה נראית טוב יותר כרגע".

 

יש מקום לאופטימיות (והיא מפתיעה)

"החלק החיובי שייך לאותן חברות אינטגרציה אשר מוכרות UC-as-a-Service. ניכר כי חברות נוטות להשקיע יותר ב-UC, הן במרחב המשרדי והן באתגרי העבודה מהבית, כאשר מדובר ב-OpEx ולא ב-CapEx, ולכן אני בהחלט ממליץ לחברות אינטגרציה גדולות/גלובליות לשקול לאמץ את מודל ה-AVaaS. אני חושב שההכרזה של ה-Ghost של Logitech, היא מודל שכדאי לעקוב אחריו. אני מצרף סרטון שצילמתי עליו ב-ISE השנה".

 

"למרות שאינני רואה את השוק שלנו דוהר לאמץ את הפתרון, זו הצצה לעתיד של ה-AV. חשוב לי להדגיש שמכירת פתרון כזה ב-30,000 דולר ליחידה, אינה הדרך שבה הוא יירכש. סביר יותר שהוא יירכש ויוטמע בעלות של $800 או $1000 לחודש במודל שיאפשר ללקוח לשלב יותר מהפתרון תוך פרישת התשלום לאורך זמן.

בשנת 2024, מיקרוסופט נטלה את ההובלה בכל הנוגע ל-UC בתחום ה-ProAV. זום ירדה למקום השני ו-Google Meet נותרה סטטית בעולם, למעט תחום החינוך בו יש מעט מימון להשקעה בתשתיות AV. אני מעריך שזה יישאר כך בתקופה הקרובה והציפייה היא שהחברות הללו תלכנה לכיוונים אליהם הן הלכו בתחום חדרי הישיבות גם בכיתות הלימוד; ל-Zoom Classroom ול-MTC (Microsoft Teams Classroom), מה שיביא סוג של "מירוץ לתחתית" גם בהיבטי שולי הרווחיות". 

 

חומרה, שירותים ושינויים עולמיים

"אני מעריך שחברות אינטגרציה המוכרות שירותים יכולות להמשיך ולשגשג דווקא תודות למגמות העולמיות שעשויות לאפשר להן לעבוד נכון יותר. אחרי הכל חברת אינטגרציה מספקת שירותים ואמורה להרוויח מאזורי ההתמחות שלה בעיקר ולא מהמוצרים. 

חברות כמו Xyte (עם CloudAV), ארגונים כמו IPMX (עם תקני AV-over-IP) וטכנולוגיה כמו NDI, כל אלה מובילות את השוק והופכות אותו לכזה שבו השירותים ישלטו בסופו של דבר. שיהיה ברור! אנחנו תמיד נמכור חומרה, אבל על כל השוק להסתגל למגמות המביאות איתן שחיקה בשולי הרווחיות וכמובן לאמץ את הניהול ואספקת השירותים מרחוק; AVaaS ופלטפורמות אספקה ברשת כדרכים שתאפשרנה להמשיך למכור שירותים ולספק ערך ללקוחות הקצה. חשוב מאוד לזכור שכאשר אתה מספק ללקוח שירות, אתה הופך לחברת AV פנימית, ובכך, בטווח הארוך, אתה הבעלים של מערכת היחסים".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG