קובי כהן, מנהל תחום המקרנים ב-Epson ישראל, מנסה להעריך למה אנחנו יכולים לצפות בשנה הקרובה בתחום ההקרנה – מחללים היברידיים ועד חינוך ושימושים מוסדיים. בגדול: העתיד נראה ורוד

אפסון

תחום ההקרנה ממשיך לגעת בשלל תחומים – מהקולנוע הביתי דרך מוסדות חינוכיים וחדרי פגישות – ועד למיצגים מרשימים באתרים היסטוריים, או על מבני ענק במרכזי ערים. מה כדאי לדעת על הטכנולוגיה שהופכת את חוויות המדיה שלנו לקצת יותר מיוחדות ונוחות? הנה כמה דברים שכדאי לשים עליהם את העין לקראת 2024 שבפתח. 

אפסון

אופטימיזציה של חדרי ישיבות היברידיים

עם יותר עובדים במשרד השנה, מגמה שכנראה תמשך גם בשנה הקרובה, חברות מעריכות מחדש את השימוש בחללי חדרי הישיבות ומחפשות דרכים חדשות ליצור סביבות עבודה מוצלחות, המאפשרות לעובדים הן במשרד והן מהבית, להרגיש שהם חלק ממקום עבודה שיתופי ופרודוקטיבי. 

כשמדובר בשיפור חללי מפגש מודרניים באופן המאפשר שיתוף פעולה אופטימלי, הכרחי שכל האלמנטים – כולל הטכנולוגיה והחדר עצמו – יעבדו יחדיו בצורה חלקה. בהתאם, הטכנולוגיה בחללים הללו – ובמיוחד טכנולוגיות ההקרנה – הופכת ליותר ויותר אינטואיטיבית, זאת כדי להשתלב בצורה טובה יותר כמערכת אקולוגית אחת שלמה, מהמצלמה ועד לטכנולוגיית התצוגה ואפילו הריהוט. 

בחזית שאלת התצוגה, מקרנים מגדירים מחדש את הדרך שבה אנשים מתחברים בפגישות היברידיות כפתרון רב-תכליתי עם גמישות ומדרגיות כדי להתאים לסביבות שונות. המקרן מאפשר צפייה בגדלים מרשימים (יחס רוחב-גובה של 21:9) שטכנולוגיות תצוגה אחרות מתקשות לספק כפתרון חסכוני. בתמורה, ניכר שהביקוש למקרנים בחללים האלה עולה ואף ימשיך לעלות השנה.

 

קפיצה ברזולוציה כדי ליצור חוויות סוחפות

אני מאמין שנמשיך לראות שימוש והטמעה הולכת וגוברת של הקרנות ענק לטובת יצירת ׳חוויות צופים סוחפות׳ שיצוצו ברחבי העולם. ככל שהמתקנים והמיצגים השונים הדורשים הקרנה הופכים למתוחכמים ותובעניים יותר, הצורך בהקרנה הניתנת להתאמה, ברזולוציה גבוהה יותר ובמחיר משתלם גדל, כאשר השוק החוויתי ממשיך לגדול ומשתמשי הקצה מחפשים את הטכנולוגיה הנכונה כדי להפוך את ההתקנות למציאותיות יותר – מסביבות קטנות ואינטימיות ועד חללים בקנה מידה גדול שנועדו לצפייה של המוני אנשים. בין אם מדובר בהקרנות ענק על קירות מוזיאון רמת גן, בסינמטק בתל אביב, במערות בין גוברין, או על קירות המצודה המרשימה באי מון סן מישל שבצרפת, ההתלהבות רק גדלה והפידבק חיובי מאוד. 

מקרנים בהירים יותר, שיכולים לספק צבעים מרהיבים באמצעות טכנולוגיית ה-3LCD שלנו ורזולוציית 4K חשובים במיוחד בהקרנות הענק – שבהן חשובה צפיפות הפיקסלים – או אם הקהל קרוב לתצוגה. ההקרנות המגובות בטכנולוגיית ה-3LCD  של Epson וטכנולוגיית 4K Crystal Motion החדשה, ישחקו תפקיד חיוני ביצירת חוויות אלו, ויבטיחו סולם צבעים רחב, פירוט ללא דופי ודיוק צבעים מצוין, שישמשו כדי לשפר את הריאליזם של התצוגה ולספק את התוכן באופן שבו האמנים היוצרים התכוונו שהוא ייראה.

 
מעבדת הדמיון - אפסון

ההקרנה למרחבים הפתוחים - לצמיתות

ובאותו הקשר כמעט, למרות שראינו עלייה עצומה בשימוש ב-VIDEO MAPPING חיצוני, בקנה מידה גדול,  בשנים האחרונות – בין אם על מבנים, או פסטיבלי תאורה – סוגים אלה של מתקנים היו בדרך כלל זמניים באופיים. 

בשנה האחרונה חלה עלייה בהתעניינות מצד לא מעט גופי ממשל אזרחי וארגונים עירוניים בהפיכת הפרויקטים האלה לקבועים. הערך בשינוי מרחבים קהילתיים, בניינים ושאר מבני ציבור, מתחיל לצבור תאוצה כאשר הפרויקטים הללו מקרבים את חברי הקהילה, מביאים אותם לאזורי מרכז העיר ובסופו של דבר ממריצים את הכלכלה על ידי הגדלת תנועה רגלית לעסקים מקומיים. 

אנחנו מייצרים רגעים קסומים שמרחיקים אנשים מהטלפונים שלהם ומקרבים אותם אל העולם האמיתי, ובתמורה אנחנו רואים אמנים יצירתיים ברחבי העולם משתמשים בטכנולוגיית ההקרנה שלנו כדי להפגיש בין קהילות וליצור חוויות מיוחדות. 

יש פוטנציאל עצום בשוק ההתקנות החיצוניות הקבועות – והמקרנים של היום מצוידים למשימה. מקרנים נוספים נבנים עבור תצוגות ואירועים חיים עם תכונות ותוכנה משולבות להתקנה קלה יותר, ניהול צי ואספקת תוכן, יחד עם בהירות גבוהה יותר ורזולוציה טובה יותר – במארז קטן יותר. 

בנוסף, לזירה נכנסו יותר ויותר מארזי מקרן חזקים זמינים, שנועדו לייעל את ביצועי המקרן בסביבות שונות, כולל בתנאי מזג אוויר קשים יותר, מה שהופך אותם לאידיאליים להתקנות חיצוניות קבועות (מישהו אמר ההקרנות במצדה?).

 
קובי כהן, אפסון.

טכנולוגיות מתפתחות בתחום החינוך

התפתחות הטכנולוגיה במרחבי החינוך בהחלט לא מאטה. כחלק בלתי נפרד מהלמידה כיום, למחנכים ולתלמידים מגיעות דרכים חדשות ומשופרות להציג ולתקשר באמצעות התוכן המוצג בכיתה – אבל כדי להצליח, הכלים המאפשרים את זה צריכים להיות גמישים וידידותיים למשתמשים. 

וגם, אפשרויות נוספות ליחס רוחב-גובה, כולל 21:9 ו-16:6 רחבים במיוחד, מאפשרות למחנכים ליהנות ממסך מפוצל בגדלים גדולים יותר של תמונות ולספק חוויה טובה יותר גם עם תלמידים הלומדים מרחוק. 

נכון, רוב המחנכים והתלמידים אינם אנשי מקצוע בתחום הטכנולוגיה ומעדיפים פתרונות כיתתיים פשוטים לשימוש העובדים בקלות עם התוכניות השונות, התוכנות והחומרה הקיימות אליהן התרגלו המחנכים. מבחינה היסטורית, היה גבול לאינטגרציה חלקה בין פתרונות טכנולוגיים שונים בכיתות של ימינו. עם זאת, יצרני מקרנים, כולל Epson, פועלים כיום במשנה מרץ לפתרון חלק מהבעיות הללו באמצעות טכנולוגיית התצוגה העדכנית שלהם בכיתה כשהמטרה להפוך אותה לקלה ופשוטה יותר לתפעול. חיבור של Epson עם שותפים עסקיים שצמחו בתחומי החינוך, דוגמת שיתוף הפעולה עם חברת EyeClick, שמפתחת משחקים אינטראקטיביים המוקרנים על פני משטחים שונים נכנסים בקצב מהיר לשורה של בתי ספר ומוסדות חינוך בישראל ובעולם. 

אורות אשדוד צילום מייק אדרי

הקרנות במוסדות מבוססי אמונה

הדרישה לחוויות סוחפות ומרתקות נמצאת בעלייה במסגרות מבוססות אמונה – הווה אומר במוסדות דת בעיקר – כאשר מקרנים הופכים מבוקשים יותר במרחבים אלה ככלי מדיה חזותיים רבי עוצמה שיכולים לעזור לרגש ולפתות קהילות עם תצוגות גדולות ומוארות. בישראל, אולי קצת קשה לדמיין בית כנסת שיעשה שימשו במקרנים בשבת, אבל, בחו״ל המגמה מתחזקת.  

מקרנים יכולים להפיח חיים חדשים במרחבים מבוססי אמונה ולשפר תשתיות היסטוריות מבלי לשנות פיזית את הסביבה הבנויה. באופן מסורתי, קהילות מבוססות אמונה עובדות בתקציבים מוגבלים. למרבה המזל, יצרני המקרנים של היום מציעים מגוון רחב יותר של אפשרויות שנועדו להיות אמינות ולעמוד למעשה בכל דרישה לתקציב. יש כוח שמגיע עם נוכחות מלאה במהלך טקסים דתיים, ו-Epson מחויבת לספק את הטכנולוגיה המאפשרת להעצים את החוויה ולהנגיש אותה לכמה שיותר אנשים.

 תמונה ראשית – מייק אדרי
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG