פתרון ה-HCI ייפרש כדי לייצר יתירות בין שלושת האתרים, כדי לאפשר הגנה על המידע והמשכיות העבודה במקרה של אסון
מכללת ספיר, אחת המכללות הציבוריות הגדולות בישראל, בחרה בפלטפורמת ה- Hyperconverged (HCI) של נוטניקס (Nutanix) כתשתית ב- 3 מרכזי נתונים (דאטה סנטרים) המשרתים את המכללה כאתר ראשי ואתרי גיבוי. כמו כן, נבחרה מערכת הוירטואליזציה Acropolis כתשתית עבור השרתים הוירטואליים.
3 מרכזי הנתונים פועלים במטרה ליצור מעין משולש כך שאם ייפול קודקוד אחד המכללה תוכל להמשיך לעבוד כרגיל עם השניים הנותרים. הטכנולוגיה של נוטניקס משמשת הן כתשתית והן להגנה מתקדמת על המידע במקרה של נפילת אחד האתרים מבין השלושה, אשר מגובים ביניהם בתצורת Active Active.
השימוש בנוטניקס על ידי המכללה מבטיח יכולות מתקדמות של הגנה על המידע, המשכיות עסקית באמצעות אפשרות שחזור בין רגע, יכולת התאוששות באתר DR ושימוש בכלים כגון File Analitycs המאפשרים מעקב על שימוש בקבצים, ומניעת תוכנות כופר.
במכללת ספיר פועלים שני אשכולות של נוטניקס מזה 5 שנים. במסגרת הפרויקט החדש תתווסף מערכת HCI נוספת המתוחה בין שלושה אתרים שונים על מנת לספק שרידות מקסימלית ובנוסף לשכפול הנתונים אל אשכול ה DR. המערכת תכלול שרתי HPE המריצים שרתים וירטואלים על גבי AHV (Acropolis Hypervisor) אשר תחליף את שכבת הווירטואליזציה של VMware. הפתרון כולל רישוי Prism Central המאפשר ניהול מלא של התשתית מנקודת מבט אחת.
הפרויקט החל בדצמבר 2022 והסתיים בתחילת מאי 2023 כאשר עלותו מוערכת בשוק בכ-400 אלף שקלים.
מכללת ספיר היא אחת המכללות הציבוריות הגדולות בישראל. מערך המיחשוב של המכללה משרת כ-6,000 סטודנטים וכ- 1,000 מרצים ואנשי סגל. הסטודנטים ואנשי הסגל מחוברים למערכות VDI, המאפשרים להם גישה מרחוק בצורה קלה ופשוטה.
רוני בן ישי, מנמ"ר המכללה אמר כי "נוטניקס באמצעות פלטפורמת ה- HCI שלה ובאמצעות פתרונות הוירטואליזציה, מאפשרת לנו לחלק את העומס במערך המיחשוב של המכללה וליצור יתירות באמצעות 3 מרכזי נתונים. לאחר שבחנו מספר מערכות מתחרות ניתן לומר כי הפלטפורמה של נוטניקס יציבה, אמינה, אינטואיטיבית ונוחה לתפעול. אנו מתחזקים את המערכת בצורה עצמאית וכמעט ואין עבודה. היא נותנת הרבה יותר פונקציונליות בהשוואה למתחרים. הכרנו את נוטניקס קודם לכן והיה לנו קל להמשיך לעבוד עם מערכת מוכרת".
יאן גילביץ', ראש תחום התשתיות במכללה: "תשתית ה- HCI של נוטניקס שפרושה בשלושה אתרים תשרת אותנו להמשכיות עסקית במקרה ואחד השרתים ייפגע. לנוטניקס יש את היכולת הכי טובה לתת את המענה הזה".
לדברי גילביץ', "הפתרון של נוטניקס יותר מקיף בהשוואה למתחרים וקל לתפעול. השימוש השוטף וכן העדכונים והשדרוגים קלים מאוד לביצוע, זאת משום שהמערכת של נוטניקס תוכננה מאפס ללא תפירה של כמה מערכות. בנוסף, העלות של פתרון הוירטואליזציה אקרופוליס כלולה במחיר ה- HCI ולכן אנו משיגים חסכון עצום וגם הוא קל מאוד לשימוש ותפעול". את המעבר ממערכות הוירטואליזציה של VMware לאקרופוליס ביצענו בצורה חלקה באמצעות פתרון ההסבה Nutanix Move, אשר הקל מאוד את המעבר אותו עשינו ללא סיוע חיצוני"
באשר לעתיד, במכללת ספיר שוקלים כעת מהלך של הרחבת האשכולות ושימוש ברישוי נרחב יותר של Prism Central, יחד עם יישום פתרון כמו Nutanix Flow אשר מספק יכולות אבטחה מתקדמות של Micro-Segmentation.
שי היימס, מנהל לקוחות אנטרפרייז, נוטניקס ישראל, אמר כי "לפתרון HCI של נוטניקס יש יתרונות ברורים – הוא הפתרון המקיף והשלם ביותר בשוק, הוא נוח לתפעול ותחזוקה והיא מבצעת את העבודה. אנחנו מודים לצוות המקצועי והמצוין של מכללת ספיר על הבחירה בפתרון HCI של נוטניקס, ובטוחים כי ייהנו לזמן רב מהמענה המדויק שהפתרון מקנה לצרכיה הייחודיים של המכללה".
היימס הוסיף: "נוטניקס נבחרה מבין מספר פתרונות לאחר בדיקות מרובות על ידי אנשי הצוות המקצועיים של המכללה בעיקר בגלל קלות הניהול, הפשטות התפעולית, מחיר, והיכולת הקלה לספק את הצורך העיקרי של המכללה – המשכיות עסקית ללא מגע במקרה ונפילת אתר כלשהו מבין שלושה".