טרקלין שאגאל ואודיטוריום הכנסת הינם שניים מהאגפים החשובים בכנסת אשר משמשים לאירוח ולתצוגה, בטרקלין שאגאל, המקושט בעבודות אומנות, גובלנים ופסיפסים שיצר האמן היהודי המפורסם מארק שאגאל, מתקיימים אירועים ממלכתיים וקבלות פנים, ובאודיטוריום הכנסת, בו מקומות ישיבה לכ-300 איש, מתקיימים אירועים מגוונים על פי הצורך.
עד כה הייתה התשתית הטכנולוגית בטרקלין בסיסית מאוד, ולכן היה צורך בעבר לשכור ציוד וידאו ואודיו מספקים חיצוניים. אולם האודיטוריום, אשר נחנך בשנת 1992 ובו 330 מושבים, הכיל טכנולוגיות מתקדמות, אולם הציב, בה בעת, אתגר טכנולוגי לא פשוט; המערכת הטכנולוגית ממנה הוזרם המידע הייתה רחוקה מהמסכים ששידרו אותה ברחבי האולם ועל כן היה צורך בפיזור מספר רב של חיבורים וכבלים, אשר פגעו במראה האסתטי של האולם.
חברת ברקאי מערכות, אינטגרטורית מוכרת של מערכות AV בישראל ונציגה של חברת קרסטרון (Crestron) בארץ, השלימה לאחרונה במקום פרויקט התקנה של תשתית אודיו-וידאו מתקדמת המבוססת על טכנולוגיית HDBaseT, אשר פותחה על ידי חברת ולנס (Valens) הישראלית, זאת לצד טכנולוגיות נוספות.
תכנית השיפוצים שיועדה לתקרת טרקלין שאגאל, הייתה הזדמנות פז עבור צוות ה-AV של הכנסת לייעל את ההתנהלות במונחי עלות, גמישות תפעולית ובקרה. זאת, על ידי התקנה של מערכת אודיו וידאו כוללת אשר תעלים את החיבורים והכבלים הגלויים ואף תספק הכנה למערכות עתידיות המעבירות וידאו ברזולוציית 4K. תקרת הטרקלין, המכונה "השוקולדה", מהווה יצירת אומנות בפני עצמה, בהיותה מורכבת מכ-100 אלף קוביות עץ. עם הסרת הקוביות במהלך השיפוץ, נחשף מרווח גדול דיו להתקנת ציוד AV מוסתר. המרווח פתר את בעיית המקום להתקנת הטכנולוגיה, אך בעיית הכבלים והרשת הסבוכה נותרה בעינה.
את הפרויקט הוביל שמעון בלוך, ראש תחום מערכות הווידאו והאודיו בכנסת, ביחד עם הראל טביבי, יועץ אודיו ווידאו המתמחה בתכנון תיאטראות ומתחמי הופעות בישראל. שניהם יצרו יחד מפרט של המערכות הטכנולוגיות המתאימות לשני האולמות, עם דרישות טכניות קפדניות שנועדו להגן על העיצוב הארכיטקטוני ועל עיצוב הפנים של שני האולמות.
טכנולוגיית HDBaseT אשר הותקנה על ידי חברת ברקאי בחללי האודיטוריום וטרקלין שאגאל, מאפשרת שידור תוכן מולטימדיה ללא דחיסה, באמצעות חיבוריות plug-and-play בין מקורות וידאו אולטרה HD, לבין מסכי התצוגה, תוך שמירה על איכות התוכן, בצורה קלה ופשוטה לשימוש. החיבוריות מתבצעת בכבל רשת סטנדרטי בודד המגיע עד לאורך של מאה מטר ומאפשר העברה של אודיו, וידאו, אתרנט, אותות בקרה, אספקת חשמל עד 100w ותמיכת USB 2.0.
בשני האולמות נפרס קו המוצרים של כבלי האולטרה Cat7a במטרה להבטיח הפצה עתידית של תוכן 4K למרחקים של עד מאה מטרים. מקורות התכנים, כדוגמת מחשבים, מצלמות ונגני בלו-ריי, מוקמו בהסתר כדי לשמר את המראה האלגנטי והנקי של שני האולמות. בנוסף, במסכים ובמקרנים שבשני האולמות הותקנו משדרי ומקלטי HDBaseT.
בלוך: "המערכת נדרשה לספק מענה למספר פרמטרים, בהם איכות גבוהה ועמידות לאורך זמן. יתרה מכך, חשיבות התקנתה של מערכת איכותית אשר תאפשר יתירות (redundancy) מלאה, נובעת מאופי האירועים הנערכים במשכן ודרג המשתתפים בהם. בהתאם, בחרנו בחברה שתציג רזומה מצוין ותתקין מוצרים אמינים שיתאימו לאתר ברמת נגישות נמוכה מאוד".
פתרון ה-DigitalMedia של קרסטרון, המבוסס על טכנולוגיית HDBaseT, נבחר בשל יכולתו לספק את התוצאות והביצועים האיכותיים ביותר. באודיטוריום הותקן מיתוג DigitalMedia של 32X32, יחד עם תשעה מסכים ומקרנים. בטרקלין שאגאל, בו הותקנו חמישה מסכים ומקרנים, נפרס מיתוג 16X16.
ולנס הינה המפתחת והמובילה העולמית של טכנולוגיית HDBaseT – סטנדרט עולמי לחיבוריות (המוגן בפטנט), וספקית ערכות שבבים להפצת תוכן מולטימדיה אולטרה HD (אודיו ו-וידיאו) למרחקים ארוכים וללא צורך בדחיסה. טכנולוגיית ולנס הייחודית, שינתה את פני תעשיית האודיו-וידאו בכך שהיא מאפשרת התקנה פשוטה של מערכות Ultra-HD יעילות, גמישות, זולות יותר ומוכנות לדרישות העתיד.