בדומה לתחומים נוספים, כמו הריטייל למשל, על היצרניות מוטלות משימות מורכבות של אספקת פתרונות יצירתיים וחדשניים בתקציבים נתונים ולעיתים מוגבלים, אשר יעשירו את סביבת הלימודים בחדשנות וינגישו תכני למידה איכותיים. לאחרונה נבחרו מסכי LG המשווקים בישראל על ידי קבוצת ח.י, הנציגה הרשמית של המותג בישראל, להקים לוח דיגיטלי משולב בפקולטה להיסטוריה שבאוניברסיטת תל אביב. פגשנו את מאור דאיה, ראש צוות בכיר ביחידת המחשוב בפקלוטה למדעי הרוח, אביבה אברהם, בעלת חברת הייעוץ AVA-TECH, ורועי דוריאן, מנהל תחום Information Displays בחברת LG, לשיחה על המורכבות בדרך להשגת פתרון עוצמתי.
"בכל פרויקט, החיבור בין איכות לחזון דורש יעילות רבה בטיפול במורכבות אשר כוללת היבטי תוכנה, חומרה, התקנה וכמובן תפעול ותמיכה. מדובר בממדים שהם מעבר לאיכות הפתרונות והמסכים אשר נוגעים גם בשירות המקצועי אותו מספקת קבוצת ח.י בישראל", אומרת אביבה אברהם, היועצת שליוותה את דאיה בהשגת מטרות הפרויקט.
רועי דוריאן מחברת LG אומר כי "בפרויקט שמנו דגש על הסנכרון בין המסכים השונים. רצינו להציג את בית הספר להיסטוריה בצורה הטובה ביותר אל מול הצופה המתעניין והדבר בא לידי ביטוי הן בהיבט התכנים המוצגים והן בהיבטים טכנולוגיים הנוגעים לתמיכה בקבצים מסוגים שונים, וידאו ושמע, טעינתם וניגונם במקביל ובהתאם לצרכי הפקולטה".
אילו תכנים שולבו במסך הדיגיטלי?
דאיה: "מדובר בשלושה סוגים עיקריים; תוכן אקדמי, אנקדוטות היסטוריות והודעות מנהלתיות. הם מוצגים בפורמט של וידאו, תמונות וקטעי שמע. לפקולטה להיסטוריה חשוב היה לקבל מוצר איכותי, נגיש, קריא, ברור ומאורגן. התוכנה עצמה מקבלת שני קבצי PDF , 'מסדרת' ומציגה אותם על גבי המסך וכך השגנו מיתוג וחדשנות שמשדרגים את חוויית הביקור במבנה בן למעלה מחמישים שנה.
"אוניברסיטת תל אביב נתפשת כיוקרתית והטובים ביותר רוצים להגיע לכאן ולכן חשוב לנו לספק להם את התנאים הטובים ביותר ללמידה כאשר חלק מזה מושג באמצעות חוויה דיגיטלית".
מדוע LG ?
אברהם: "במקרה הספציפי היה ל-LG יתרון על פני חברות אחרות. השילוב של הטכנולוגיה ורמת השירות האישית והמקצועית שניתנה על ידי קבוצת ח.י שידעה להתאים לנו את הפתרונות, הן החומרתיים והן התוכנתיים, בהתאם לצרכים היחודיים שלנו, אפשר לנו לתת מענה מהיר ויעיל לדרישות שהגיעו מגורמים שונים בבית הספר תחת לוחות זמנים מאתגרים ומבלי לפרוץ את התקציב. בעקבות הפרויקט נוצר ביקוש גדול בקרב מנהלי הפקולטות ועל הפרק פרויקטים נוספים".
דוריאן: "השילוט הדיגיטלי הוא תחום לוהט אשר מתפתח מאוד משנים האחרונות, אליו מתווספים רבדים נוספים אשר נועדו לתת מענה לדרישות וצרכים שונים. בפרויקט בפקולטה עשינו שימוש ב'סופרסיין' (SuperSign) שהיא פלטפורמה שפותחה על ידי LG המאפשרת גמישות מרבית בהצגת תכנים שונים לצד יכולות ממשק חיצוניות. לאחרונה השקנו את הסופרסיין 4 שתביא יכולות נוספות מול כלי BI, POS, ניהול תורים ועוד. השדרוגים נעשים באופן אוטומטי ושקוף למשתמשי הפלטפורמה.
"בנוסף יש לנו גם את WebOS שזו בעצם מערכת ההפעלה של המסכים אשר מאפשרת למבחר אפליקציות לרוץ על גבי המסך, כך שאין צורך במחשב חיצוני נוסף מה שמאפשר חיסכון בתשתית החשמל והתקשורת. הפרויקט באוניברסיטת תל-אביב קטן ביחס למונחים של LG אבל גדול מבחינת הפוטנציאל העתידי שלו; הכרנו לעומק את הצרכים ומבחינתנו קטן כגדול, LG, בשיתוף עם היבואן הרשמי- קבוצת ח.י, נותנים את תשומת הלב הפרטנית לכל צרכי הלקוחות ומתאימים עבורם פתרונות ייעודיים בשילוב ניסיון עתיר השנים של קבוצת ח.י. היבואנית הרשמית שלנו בישראל, לשביעות רצון הלקוחות".
מהי המורכבות בפרויקט כזה?
דאיה: "מדובר בקבלת האפשרות לגמישות מרבית בתפעול שוטף של פתרון השילוט הדיגיטלי. המשמעות היא שעלינו להיות מסוגלים לנהל ולהזרים תכנים מגוונים ממקורות שונים ובקלות רבה כמו למשל הצגת תאריכי יום הולדת שיגיעו מקובץ אקסל, לצד – RSS אשר נמשכים מהפורטל שלנו ועוד סוגי תוכן שונים לרבות חומרים מפקולטות נוספות באוניברסיטה אשר מוצגים מוזרמים לניגון ברחבי הפקולטה להיסטוריה. עבור הורסטיליות שנדרשה הבנו שכדאי לנו למצוא אוזן קשבת להבנה מלאה של הצרכים: מה אנחנו רוצים להציג, מתי, היכן, רפטטיביות ועוד. בפועל קיבלנו גם ייעוץ וליווי על שלל היכולות והפרויקט שהושלם בזמן הפך להצלחה גדולה".