קרדיט תמונה - LG

מערכות 'Homey' של Athom בשילוב LG ThinQ AI תאפשרנה לקבל תובנות מעמיקות יותר על אורח החיים ודפוסי השימוש של הלקוחות ולקדם עסקים ושירותים 

LG Electronics (LG) רכשה 80% ממניות Athom, חברת פלטפורמת בית חכם שבסיסה בעיר אנסחדה, בהולנד. ההסכם כולל תוכניות לרכוש את 20 האחוזים הנותרים בשלוש השנים הקרובות. מהלך אסטרטגי זה נועד לשפר את יכולות הקישוריות של LG בסביבת מערכות בית חכם פתוח. שילוב היכולות של Athom עם טכנולוגיית ה-Faffectionate Intelligence של LG, מיועד להציב את LG  כמובילה בתחום החדשנות הביתית המבוססת על בינה מלאכותית. 

LG מתכננת לשלב את הקישוריות הנרחבת של Athom – המקשרת אלפי מכשירים, חיישנים והתקני תאורה – עם פלטפורמת LG ThinQ הגנרטיבית, התומכת בבינה מלאכותית. שילוב זה נועד ליצור בית מגורים משולב בינה מלאכותית המספק פתרונות אופטימליים, באמצעות הבנה מעמיקה יותר של הלקוח. בינה מלאכותית גנרטיבית, תנהל מכשירים ביתיים ומכשירי IoT כדי ליצור סביבה מותאמת אישית להעדפותיהם. 

LG צופה להרחיב את חווית הלקוח המובחנת של בתי AI למרחבים נוספים בהם מבלים הלקוחות את זמנם, כגון חללים מסחריים וסביבות ניידות, תוך מימוש הרעיון של מרחב אינטליגנטי'.

Athom משווקת את רכזת הבית החכם 'Homey', שמתחברת למכשירי חשמל ביתיים ומכשירי IoT, ומציעה גם שירותי מנוי בענן. 'Homey', שהושקה ב-2014, התרחבה בעיקר באירופה בעשור האחרון, וצברה בסיס לקוחות נאמן של מאות אלפי משתמשים. החל משנת 2023, מכשירי Homey זמינים באוסטרליה, סינגפור, ארה"ב וקנדה, בנוסף לאירופה.

Athom פיתחה רכזת ?? ומערכת הפעלה משלה המיועדת ליצור מערכת אקולוגית עצמאית של בית חכם. מוצר הדגל שלה, Homey Pro, יכול להתחבר ליותר מ-50,000 מכשירים ותומך בשיטות חיבור שונות, כולל Wi-Fi, Bluetooth, Z-Wave, Matter ו-Thread, מה שהופך אותו לרב תכליתי ופתוח.

חנות האפליקציות Homey, המנוהלת על ידי Athom, מציעה כ-1,000 יישומים לחיבור ושליטה במכשירים ביתיים של מותגים כמו Philips Hue ואיקאה. רבים מהיישומים הללו מבוססים על שותפויות רשמיות, לצד מספר רב של אפליקציות שפותחו על ידי קהילת Homey. קהילה זו של מפתחים תורמת באופן פעיל לפלטפורמה הפתוחה של Athom, ומרחיבה ללא הרף את מגוון המותגים והמכשירים אותם ניתן לחבר לרכזת. משתמשים יכולים ליצור בקלות סביבת בית חכם על ידי הורדת אפליקציות מהחנות וקישור המכשירים שלהם.

LG חותרת לשפר משמעותית את אפשרויות ההרחבה והמידרוג הנדרשים להטמעת בתי AI, במטרה להציג את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה בתחום הזה. השיפור הבא יושג על ידי שילוב טכנולוגיית הבית החכם של פלטפורמת LG ThinQ עם המערכת האקולוגית הפתוחה של Athom וקישוריות למכשירי IoT. הרכישה של Athom ראויה לציון מיוחד, שכן היא תאפשר ל-LG לשלב מכשירים ושירותים של צד שלישי בסביבה האקוליגית שלה. אינטגרציה זו תספק ל-LG תובנות מעמיקות יותר לגבי דפוסי השימוש של הלקוחות ותזרז את אספקת השירותים המותאמים אישית.

לדברי יונג קי-היון, סגן נשיא בכיר וראש מרכז עסקי הפלטפורמה של LG, "הרכישה של Athom היא אבן יסוד לעיסוק שלנו בבינה מלאכותית. מינוף הסינרגיה בין שתי החברות, ירחיב את שירותי הסביבה האקולוגית הפתוחים ושירותי האינטגרציה החיצונית שלנו, במטרה לספק ללקוחות חוויות מגוונות ורב-ממדיות יותר". 

גם לאחר הרכישה, תמשיך Athom לפעול באופן עצמאי, תוך שמירה על פעילותה העסקית והמיתוג הייחודי לה. אסטרטגיה זו נועדה למקסם את פוטנציאל הצמיחה והחוזקות הייחודיות של Athom תוך טיפוח סינרגיות עסקיות, יכולות מחקר ופיתוח וניצול פלטפורמות. 

הצגת בית הבינה המלאכותית של LG, המשלבת את פלטפורמת הבית החכם הפתוח של Athom עם טכנולוגיית בינה מלאכותית משלה, מדגישה את המחויבות של LG לעבור מעסק ממוקד חומרה לעסק מבוסס תוכנה. בשנת 2021, הרחיבה LG את עסקי הטלוויזיה שלה מחומרה לתוכנה באמצעות כניסה לשוק פלטפורמות הטלוויזיה עם פלטפורמת ה-webOS שלה. כדי לתמוך בשינוי זה, רכשה LG את Alphonso, חברת טכנולוגיה גלובלית מבוססת אמריקאית המתמחה במדיה בטלוויזיה, למידת מכונה וניתוח ביג-דאטה. אלפונסו פועלת כעת כ-LG Ad Solutions, מרכיב ליבה בעסקי התוכן והשירותים של webOS. 

LG שואפת ליצור קשרים רציפים עם לקוחות באמצעות מכשירים רבים המחוברים לבית מבוסס הבינה המלאכותית, ובסופו של דבר להפוך ל'חברת פתרונות חכמים לחיים' המספקת ערך מוסף. 

חברת מחקרי השוק TechNavio, מעריכה כי השוק העולמי למערכות בית חכם צפוי לצמוח מ-81.2 מיליארד דולר ב-2023 ל-260.24 מיליארד דולר עד 2028, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 26.23 אחוזים. 

לדברי ויליאם צ'ו, מנכ"ל LG Electronics, "חברת LG מתפתחת לחברת פתרונות חלל אינטליגנטיים המחברת ומרחיבה חוויות בחללי מגורים שונים. נמשיך לבצע השקעות אסטרטגיות כדי לשנות את הפרדיגמה העסקית שלנו, כפי שמעידה הכניסות הרצופות שלנו לשירותים ופתרונות מבוססי פלטפורמה כגון פלטפורמת הפרסום webOS ו-AI home".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG