"מוזיאונים חייבים לדעת לשלב את הטכנולוגיה הנכונה בשירות התוכן", אילת ליבר, אוצרת ראשית ומנכ"לית מוזיאון מגדל דוד בירושלים, יודעת בדיוק על מה היא מדברת.
החוויה במהלך ביקור במוזיאון מגדל דוד בירושלים אינה מסגירה את האתגרים הרבים איתם התמודד צוות מוביל של אנשי מקצוע. עם ההנחה שתוכן היסטורי עלול לשעמם את חלקנו, יצא הצוות לדרך ואת החוויה אפשר רק לנסות להעביר בטקסט או וידאו, הכי כדאי להתניע את הרכב ופשוט להגיע לביקור.
התצוגות בחללים השונים פותחו בהתאמה לפרמטרים רבים ומגוונים, דבר המגלה שנעשתה כאן מחשבה עמוקה ויסודית במטרה להשיג את השילוב המיטבי בין חדש לישן, כך שמנעד הקהלים ייהנה מהחוויה העוצמתית ביותר. אחד האתגרים היה הרצון להראות את אבני המצודה לצד תכנים רלוונטיים.
הטכנולוגיה השקופה של LG אפשרה להציג את אבני המצודה והסיפור אחד על גבי השני. יואב כהן, מנהל אומנותי, מוזיאון מגדל דוד: "חנן וטל דה לנגה, שהם המעצבים של התערוכה, השכילו ונתנו לנו תאורה אחורית שמאירה את האבנים, והאופן שזה עובד יחד עם המסך הוא מעניין". כהן מתכוון כמובן למסכים השקופים של LG שאפשרו לייצר "שכבות" ובאמצעותן להעצים את החוויה.
לברנד הקוריאני המוביל יש יתרונות נוספים; אלי גפן, מתכנן מערכות מולטימדיה, Showlogix: "ל LG יש יתרון שהוא "יודע" לכבות את עצמו ואז ב Wake On LAN אנחנו מדליקים אותו וחוסכים גם חשמל וגם שומרים על המסך, זה יתרון מאוד גדול".
אילת ליבר, אוצרת ראשית ומנכ"לית מוזיאון מגדל דוד: "המטרה שלנו היתה לחבר קהל רחב, בוודאי קהל צעיר, אל הסיפור ההיסטורי, ולתת חוויה עכשווית של המאה ה 21 יחד עם כל היופי העתיק של העבר שנמצא כאן".
Well – הצלחתם בענק!!