לאחר תהליך מעמיק ומקיף מכבי פורסת ומטמיעה בשיתוף עם מטריקס את ״עין הנץ״ – מערכת שו״ב המובילה בעולם מבוססת AI מבית bmc . המערכת תשרת הן החטיבה הטכנולוגית והן את החטיבות העסקיות בארגון, אשר מעניק שירותים לכ-2.7 מיליון ישראלים.
״עין הנץ״ – הפרויקט הגדול והמשמעותי המשותף לחטיבת הטכנולוגיות במכבי ולחברת מטריקס, נפרס במהלך רבעון האחרון במערכים הטכנולוגיים של מכבי באמצעות טכנולוגיות של BMC, אשר נועדו להשיג שליטה ובקרה על תפקוד המערכות הטכנולוגיות בארגון. הפתרון מבית BMC מבוסס על פלטפורמת Helix שמספקת מבט כולל על זמינות האפליקציות הארגוניות, מערכות המידע, התשתיות והשירותים בסביבת ענן ואון פרמיס עבור מטופלי מכבי ועבור המטפלים ונותני השירות בארגון.
"עולם הרפואה נמצא בתהליך מואץ של אימוץ טכנולוגיות חדשניות, שילוב בינה מלאכותית, שיפור השירות למטופלים והעצמת פתרונות התמיכה למטפלים, לצד מעבר לפלטפורמות ענן מתקדמות." אומר קובי כץ סמנכ"ל וראש חטיבת טכנולוגיות, במכבי שירותי בריאות. "כדי לנהל את המערכות הקיימות והמערכות החדשות המתקדמות, נדרש פתרון כולל ואינטגרטיבי המאפשר – ראיית תמונת מצב השירותים במבט על ובזמן אמת על מנת לאפשר רציפות תפעולית גבוהה, למנוע ולקצר זמן טיפול בתקלות. צורך זה מועצם בימים אלו של מצב חירום הדורש מחד יציבות ומאידך גמישות וזריזות במתן פתרונות."
"לצורך זה בחרנו בפתרון מבית BMC, המשלב יכולות מתקדמות של Predictive Analytics ו- AI ואנו מיישמים אותו בשיתוף פעולה מלא ומוצלח עם צוות BMC הטכנולוגי של מטריקס. הפתרון מהווה שפה משותפת בין החטיבות העסקיות שלנו לחטיבה הטכנולוגית לטובת הצגת זמינות ו״בריאות״ השירותים, המערכות והאפליקציות בארגון למטפלים ולמטופלים".
לדברי יגאל שחק, מנהל פעילות BMC בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס: "הטמעת פלטפורמה BMC Helix Operations Management תאפשר למכבי שירותי בריאות למפות אוטומטית את השירותים הדיגיטליים. ובכלל זאת לזהות את ההשפעה של כל רכיב תשתית או רכיב אפליקטיבי על המערכות הדיגיטליות. בזכות מיפוי זה של הרכיבים ובאמצעות כלי שו"ב מובנים של BMC יוכלו הצוותים של מכבי להבין בכל רגע נתון את בריאות השירותים דיגיטליים, הקשרים בין המערכות, השפעה של תקלה על אותה מערכת, היכולת לצפות תקלה ולטפל בה מבעוד מועד ובמידה וקרתה תקלה היכולת להגיע לשורש הבעיה בצורה מאוד מהירה. כלל היכולות הללו יאפשרו למכבי להבטיח שירות רציף למבוטחיה, לאפשר זמינות של השירותים הדיגיטליים בצורה מיטבית מה שיבטיח גם למשתמשי מערכות ה-IT במכבי שירותי בריאות וגם למבוטחים חווית שימוש מיטבית במערכות".
לדברי שחק, "BMC Helix Operations Management הינו פתרון-AIOps של BMC, אשר דורג בסוף יוני 2023 על ידי אנליסטים כדוגמת פורסטר, כפתרון הבשל והטוב ביותר בעולם בתחום זה. הפתרון מאפשר למכבי לבצע גילוי אוטומטי ומלא של הטופולוגיה של המערכות העסקיות של הארגון. וזאת כדי להבין את הקשרים בין רכיבי IT לבין השירותים התלויים ברכיבים אלה".
יורם אלול, מנהל פעילות BMC בישראל ומזרח אירופה: "המערכת שהוטמעה במכבי תוכל ללמוד התנהגויות ולזהות אנומליות. בנוסף על כך, אחד מן היתרונות הבולטים של הפתרון הוא ביכולתו לשמש מאגר מרכזי של נתוני השליטה והבקרה באמצעות ממשקים מובנים למערכות שליטה ובקרה הקיימות כבר בארגון כדוגמת Dynatrace , SolarWinds ועוד. BMC מספקת יכולת "לשאוב" ממערכות אלו את האירועים, המדדים המנוטרים, הלוגים ואפילו את הטופולוגיות של השירות והרשת, לטובת קורלציה אוטומטית וזיהוי סיבת המקור של תקלות וההשפעה על השירות הדיגיטלי, מערכת דשבורדים ארגונית ועוד.
פרויקט עין הנץ עלה לאוויר באוגוסט 23, נפרס עד כה על 100 מערכות, תשתיות ופלטפורמות וייפרס על עוד מאות מערכות נוספות.