מימין - אורן אדלר קרדיט חיה אדלר וקובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן. קרדיט דוברות עיריית רמת גן

עיריית רמת גן בשיתוף עם חברת מטריקס השלימה בהצלחה פרויקט חדשנות דיגיטלי רחב היקף, שכלל הקמה מחדש ותחזוקה של הנכסים הדיגיטליים של העירייה. והתוצאה: תושבי רמת גן נהנים ממענה מתקדם, מהיר ויעיל, והעירייה מחסכון משמעותי בזמן ובמשאבים 

במהלך פורץ דרך בזירה המוניציפלית, החליטה עיריית רמת גן לחדש את פניה הדיגיטליות, על מנת לנהל את פעילות העירייה באופן שקוף לתושבי העיר, להקל עליהם את הגישה למידע, ואת השימוש בשירותים השונים שמעניקה העירייה. עד לא מזמן, תושבי ותושבות רמת גן לא ידעו היכן למצוא מידע על הנעשה בוועדות העירוניות ובישיבות המועצה, או על אופן השימוש בתקציב שניתן לעירייה לצרכי קידום העיר. במקרה הצורך, תושבי העיר חיפשו את המידע הזה בגוגל במקום באתר  העירייה. 

כחלק מתהליך העבודה, המערך הטכנולוגי בעיריית רמת גן, בהובלת קובי נוח, מנמ"ר העירייה, גיבש אסטרטגיה דיגיטלית מקיפה, שנועדה לקחת את הקשר בין העירייה לתושבים כמה צעדים קדימה; צוות העירייה עבד  על תכנון והקמה של אתר ואפליקציה עירוניים חדשים, שישפרו את חווית השירות עבור התושבים, וינגישו את המידע העירוני באופן אינטואיטיבי ואופטימלי. 

מטריקס דיגיטל נבחרה להוביל את הפרויקט מקצה לקצה, ולבצע הקמה ותחזוקה של כלל הנכסים הדיגיטליים של העירייה, כשאת עיצוב חוויית המשתמש (UX) והממשק (UI) ביצעה חברת SKYPRO.

מטריקס בשיתוף עם המערך הטכנולוגי בעירייה, הטמיעה פתרון דיגיטלי רב-ערוצי, שחולל מהפכה באופן שבו התושבים מקבלים מידע מהעירייה. במסגרת זאת, הוקם אתר חדש, חדשני ועדכני טכנולוגית (AWS, Net Core, Angular) שהותאם לצרכי הגולשים, תוך הבחנה בין צרכי התושבים וצרכי בעלי העסקים בעיר, ועם אפשרות להתאמה אישית לפי העדפות הגולש/ת. האתר נבנה בעיצוב נקי, תוך שימת דגש על טרנדים בולטים בעיצוב חווית המשתמש, לצורך שיפור חווית השירות והנגשת המידע בהסתכלות של 360 מעלות על התושבים.

חידוש נוסף הוא הקמת דשבורד המציג את התפלגות נתוני התקציב והאוכלוסייה בעיר, לצד פרוטוקולים ודוחות, וכן קישורים למידע נוסף. התוכן הקיים באתר עבר עריכה, מיון ומיפוי מחדש, וכ-18,000 עמודי האתר צומצמו לפחות מ-1,000. כמו-כן, חוויית המשתמש עברה שידרוג והוטמעו כלי AI חדשניים להנגשת מידע, וכן להקל את החיפוש באתר, מה שמאפשר לתושבים לבצע פעולות באתר בקלות ובמהירות, תוך יצירת תשתית נוחה למסעות תושב פרסונליים. כמו כן, האתר מספק עדכונים עירוניים שוטפים וזירה חדשותית מתקדמת, ומאגד את כל המידע בלובי ייעודי . במצבי חירום, האתר מספק גישה 24/7 להנחיות, הודעות ועדכונים. לבסוף, הפעילות הועברה לשירותי הענן של AWS לשם ייעול תהליכים פנימיים עם דגש על אבטחת מידע. 

במרץ האחרון הסתיים הפרויקט, ותושבי ותושבות רמת גן נהנים כיום מחוויית שירות ברמת אחרת. בזכות השינוי המקיף והטמעת פתרונות מתקדמים טכנולוגית, העירייה מספקת כיום מענה דיגיטלי מלא לצרכי התושבים ובעלי העסקים בעיר, וכתוצאה מכך העומסים פחתו,  והעירייה חוסכת בזמן ובמשאבים.. 

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן: "רמת גן מצויה בתנופת פיתוח חסרת תקדים, ובהלימה לכך תחומי מערכות המידע, הדיגיטל והחדשנות. השאיפה היא להעניק לתושבי העיר ולבעלי העסקים את השירות הטוב ביותר. לאחר עבודה קשה ומלאת אתגרים, העלינו לאוויר אתר מדהים, מתקדם, עם נראות חדשנית ועם תשתית שתיקח את העיר שנים קדימה. האתר מהווה פלטפורמה לשקיפות עירונית מלאה, ובקרוב יתאפשרו בו גם שיתוף ציבור, תמיכה בכל השפות, אפליקציה חדשה ואזור אישי.

תודה למטריקס, שיודעים לקחת חלומות ולהגשים אותם. בזכות המאמץ המשותף, האתר החדש של עיריית רמת גן מציע חוויה דיגיטלית ללא תחרות, והופך את השירות העירוני לנגיש ומודרני יותר מתמיד והיתרונות לתושבי העיר ולעירייה הם אדירים. אנחנו נשמח להעביר הלאה לעיריות נוספות את הידע שצברנו במהלך העבודה על חידוש הפנים הדיגיטליות של עיריית רמת גן. כיום, ניתן לעשות באמצעים טכנולוגיים הרבה מאוד. אנו מזמינים נציגי עיריות בישראל לפנות אלינו, נשמח לסייע ולשתף פעולה בביצוע מהפכה דיגיטלית כוללת במערך המוניציפלי."

אורן אדלר, מנהל קבוצת הדיגיטל במטריקס: "מטריקס גאה על השותפות האמיצה עם עיריית רמת גן, אשר דורגה במקום הראשון במדד הערים הדיגיטליות בישראל. במסגרת הפעילות, הקמנו את האתר העירוני, אשר הינו המתקדם בארץ בכל אספקט. בזכות החזון והמימוש של הפרויקט, עיריית רמת גן כיום מעניקה  לתושבים ולבעלי העסקים בעיר שירותים מתקדמים בקלות, במהירות ובזמינות מקסימאלית."

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG