אם אתם עוקבים אחרי AVMaster, בוודאי שמתם לב שאין כמעט שבוע בו אין הכרזה על שניים שלושה מוצרים חדשים בתחום השילוט הדיגיטאלי או ההקרנה. בדרך כלל מדובר במערכת שמשתמשים בה לאורך זמן רב, ולכן חייבים לחשוב כמה צעדים קדימה ולבחור במערכת שתשרת אותנו גם בשנים הבאות בזמן שעושים סקר שוק.
ההחלטות האלו חשובות בין אם אתם מקיימים הרצאות, שיחות וועידה בווידאו או אפילו משתמשים במסכים במסעדות עם שירות עצמי מהיר (מארומה ועד מקדולנד'ס), תחום שכבר זכה לכינוי משלו בשם QSR -Quick Service Restaurants.
במדריך התמציתי הזה ניתן לכם מספר דגשים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה
קלות שימוש
המערכת חייבת להיות קלה לשימוש, ועם זאת ניתנת להרחבה ושדרוג בעתיד באופן שבו תוכל לשרת גם את הצרכים העתידיים שלכם אפילו אם הדרישות ישתנו (כלומר, היא חייבת להיות בעלת סקלביליות גבוהה). בהקשר הזה, הפן הטכנולוגי כשלעצמו לא מספיק, ויש לחשוב גם על מקרים בהם השטח או האוריינטציה של החדרים המיועדים ישתנו.
התקנה
יש להחליט האם להתקין את המערכת במקום באמצעות צוות המחשוב, או לבחור ספק שיספק לכם את המערכת מורכבת (במידה והדבר אפשרי). אם הספק של הציוד מציע לכם גם שירות התקנה, שווה לשקול זאת בחיוב ולא להיות תלוי בגורם נוסף (טלפון שבור וכו'). הדבר יכול להיות קריטי במצבים בהם התנאים מאתגרים וצריך לבדוק את המערכת בתנאי שדה לפני שמטמיעים אותה באופן סופי.
שרידות
המערכת שאתם בודקים חייבת לעבור מבדקים אגרסיביים יחסית על מנת לוודא כי היא תוכל לעבוד גם בתנאים קשים כמו למשל מספר גדול של שעות, טמפרטורות גבוהות/נמוכות (למשל, ליד מחסני קירור). היצרנים בדרך כלל מציינים את אופי השימוש האופטימאלי ומשך השימוש המרבי ללא הפסקה, אבל אתם חייבים לבדוק שיש לכך אינדיקציה (הוכחה) ושהציוד עומד בתקנים המקובלים בתעשייה. (חלק מהיצרנים אף מתחייבים לפחות מאחוז אחד של תקלות).
בחירה במערכת אינטגרטיבית
מערכות אינטגרטיביות כמו אלו של אינטל שמשתמשות בטכנולוגיה של חברת Seneca עשויות להוות פתרון קל לשימוש והן מבטיחות לכם את הסטנדרטים הכי גבוהים בתעשייה. למרות שהמערכות הללו לרוב מבצעות שילוב של כמה רכיבי חומרה או תוכנה ביחד ורבים מתייחסים אליהן כ"גן סגור" (ע"ע אפל ומקינטוש), חלק גדול מהן מתוכננות גם לשדרוג עתידי באמצעות חריצי הרחבה.