מראה ה-LED לא היה נפוץ בתערוכות ISE עד לפני כחמש שנים, במהלכן הוא קיבל תאוצה משמעותית ועבור חברות שהקדימו להיכנס ולהתמחות בתחום, המראה שנגלה לעיני המבקרים ב ISE-24 שהסתיימה לפני ימים בודדים, שיקף את מה שידעו כבר מזמן והן קוצרות את הפיקסלים על ההתמדה. 

איויקום (AVCOM), מפיצת הפתרונות המקצועיים של SONY היא אחת ה'מקדימות' בהבנת תחום ה LED ולכן יודעים נציגיה לשתף תובנות. אמל"ק – רק התחלנו לראות את הפוטנציאל.

יותר טכנולוגיות יותר 'קבוצות'

יואב גן מור, מנהל תחום המולטימדיה בחברת AVCOM: "השוק הבשיל ומראה בגרות ועניין גובר בתחום ה-LED, וזה בא לידי ביטוי בביקוש גובר ומוכנות לאימוץ טכנולוגיות LED חדשות. במקביל, אנחנו רואים תהליך של התאחדות ויצירת 'קבוצות' בתחום הייצור. וכך, במקום מספר יצרניות המתמחות כל אחת בטכנולוגית LED ליישום שונה אנחנו פוגשים יותר יצרניות קטנות המתמזגות או נרכשות על ידי הגדולות". 

גן מור מרחיב על אסטרטגיית היצרניות: "תחת מטריית יצרנית אחת כדוגמת קבוצת יונילומן, יכולה חברה מתמחה לייצר מעין מיצג מרשים עבור לקוח המתחיל מחזית הבניין, עובר דרך הלובי ומעביר את החוויה הרצויה באמצעות טכנולוגיות LED המתאימות לכל איזור. אותה חוויה מוכתבת על ידי האדריכל שעבורו ה-LED משמש כמעין קנבס דיגיטלי אשר מאפשר לו יצירתיות חדשנית תודות לטכנולוגיה שלא מפסיקה להתפתח". 

 
קרדיט - SONY

אנחנו כבר בעתיד והוא שייך ל COB (Chip On Board)

"אותה חבירה של היצרניות מאפשרת דינמיקה מעניינת בטכנולוגיות המימוש, וכעת אנו נחשפים למושגים כמו COB שאינו מוגדר כמשהו עתידי אלא כעתיד בהתהוות, אשר מוביל חלק משמעותי בפרויקטים בעולמות ה-LED. המעבר לCOB  (או בשמו המלא Chip On Board) הגיוני ממספר סיבות; אחידות צבע טובה יותר, עמידות גבוהה יותר ואולי החלק החשוב והמשמעותי בעידן הירוק אליו אנחנו נכנסים הוא דווקא החיסכון בחשמל והיעילות האנרגטית שה-COB מאפשר. אם נסתכל על קיר LED בגודל 5 על 3 מטרים הפועל לאורך עשור, נגיע לפער של כמעט 60 אלף דולר רק בצריכת החשמל בהשוואה ל-SMD". (בהתייחס למסכי Unilumin Group בהשוואה למתחרים) 

אחריות בהובלה

גן מור מספר כי איויקום קיבלה החלטה לספק את הטכנולוגיה החדשנית במתכונת פרוייקט "מפתח", מקצה לקצה. LED As A Service, כלומר, גוף מתמחה המספק פרויקט LED החל משלב האפיון והתכנון, דרך הביצוע ועד למתן אחריות באתר הלקוח שמקבל פתרון אחד מלא ומושלם: "פתרון ה LAAS חוסך הן ללקוח והן לשותפות הטכנולוגיות שלנו משאבים רבים, בעיקר זמן, ומשיג תוצאה מיטבית. כמות הפרויקטים שביצענו באופן הזה בשנתיים האחרונות כוללת שמות מובילים כמו הבורסה לניירות ערך, Media Force, J-Frog, Kaltura והרשימה עוד ארוכה. העיקרון המנחה הוא לאפשר ללקוח להבין בדיוק מה אנחנו עושים אבל לפתור אותו מהתעסקות טכנית/טכנולוגית ברזולוציות". 

 

שקוף שזה העתיד – How to Be Transparent in the Workplace

גן מור צופה שיצרניות רבות תמשכנה להיכנס לתחום ה-LED השקוף: "מדובר בטכנולוגיית LED בה מוטמעת רשת נורות לד זעירות ושקופות בתוך זכוכיות או במדבקת פילם  וכך נוצר אפקט יפהפה אשר פותח את המימוש לעולמות חדשים בתחומי הריטייל, בחדרי הישיבות, בחלל המשרדי ויישומים רבים נוספים". הוא מציין כי כבר בשנה שעברה הפתרון הוצג אצל אחת היצרניות המובילות בשוק במחירי כניסה גבוהים ואילו השנה, תודות לכניסת שחקניות נוספות, מחירי הטכנולוגיה נגישים יותר: "אנחנו מקבלים פניות מלקוחות שמבינים את הפוטנציאל ורוצים לשנות את הסביבה באמצעות טכנולוגיית ה LED. בעתיד הקרוב נראה יותר ויותר יישומים שהם פרי יצירתיות אותה מאפשרת הטכנולוגיה". 

הרבה יותר לכל מטר רבוע

"חברת איויקום מסתכלת על החיבור בין טכנולוגיית ה LED לאתגרי לקוח הקצה ביחידת מידה של מטר רבוע. המאמץ שלנו קשור ישירות לשאיפת הלקוח להשיג את היעדים העסקיים המקסימליים לכל מטר מרובע של שטח-LED, כאשר יעד עסקי שונה בין תחום הריטייל לתחום הקורפרייט וכו'. הלקוח זקוק לטכנולוגיה ברמה גבוהה, איכות הרכיבים והחומרים, התקנה מקצועית ומהירות מימוש, ואיויקום לא מתפשרת על פחות מהטוב ביותר בכל הפרמטרים הללו". 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG