תשלום רישיונות "כפול" הוא תופעה שכיחה בעקבות תשלום עבור מספר כלי קולבורציה מספקים שונים במטרה לנהל שגרת תקשורת ארגונית יעילה ויציבה. כעת פגישות Webex הכלולות במכשירי Cisco, יחסכו תשלום עבור חומרה ותוכנה בנפרד. וזה עוד לפני היכולות…
עד היום, אם הייתם רוצים לרכוש התקנים שונים שיוכלו "לדבר" עם פלטפורמת שיחות הוועידה שלכם, הייתם צריכים לרכוש אמצעי שליטה (לרוב טאבלטים), קונפרנס בר או טלפונים משרדיים חכמים וגם לשלם בנפרד על מנוי לפלטפורמה שתנהל את כל העסק.
באמצע חודש יולי הכריזה סיסקו (פלטפורמת וובקס) שמעכשיו ההפרדה המלאכותית הזו כבר לא תהיה רלוונטית עבור כל מי שעושה שימוש בהתקני שיחות הוועידה שלה ולא יהיה צורך ברישיון נפרד ל-Webex Meetings.
בין יתר ההתקנים הרלוונטיים: טלפונים משרדיים, תחנות עבודה (Desk Series), לוחות כתיבה אלקטרוניים (Board Series), דיבוריות ועוד. ומכיוון שפלטפורמת Webex כוללת גם קיצורי דרך לתוכנות ופלטפורמות נוספות כגון Microsoft Teams, זום ו-Google Meat, כל העסק פשוט אפילו יותר.
משמעות נוספת של המהלך היא שכבר אין צורך לחבר את המחשב הנייד שלכם להתקנים של סיסקו כדי להתחיל בשיחת ועידה. במקום זאת, כדי להתחיל שיחה כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשלוף את מספר הפגישה מהיומן שלכם במערכת או להשתמש בכתובת המייל של האדם אתו אתם רוצים להתחיל בפגישה.
אפשרות אחרת שמתאימה לסמארטפונים היא פשוט לסרוק את ה-QR של הפגישה ולהתחיל את הפגישה דרך האפליקציה של Webex לטלפונים חכמים או לשלוח את הקישור שמאוחסן בו מכל מקום בו תרצו. נכון להיום, אם תרצו לנצל את כל יכולות המערכת תצטרכו להשתמש בדגמי הדגל של סמסונג כגון ה-S23 או ה-Galaxy Fold 4 שתומכים בעט סטיילוס והופכים את המסך שלהם ללוח לבן.
אפשר גם מהאוטו
עוד שיתוף פעולה מפתיע של סיסקו בהקשר הזה שאותו כבר הזכרנו בעבר הוא עם מותג הרכב Audi שבו שולבה Webex בחלק מהדגמים המאובזרים האחרונים כגון ה-Q5 וה-Q8 e-tron. כאן הנהג (או הנוסע) יכול לקיים שיחות וידאו בזמן חניה או עצירה ולעבור למצב קולי בלבד כאשר הוא נוהג. בעתיד תתווסף האפשרות הזו למותגים נוספים של יצרנית הרכב פולקסווגן. שיתוף פעולה נוסף הוא עם יצרנית דגמי היוקרה מרצדס (עליה כתבנו כאן)