שילובי טכנולוגיות ייחודיים בתצוגות מתקדמות ואף במציאות מדומה הם דבר מוכר במוזיאונים על כל סוגיהם ברחבי העולם. הפעם, פנסוניק מציגה בשיתוף המוזיאון האמריקאי לאולימפיאדה בקולורדו, חווית אורח ייחודית ומותאמת לכלל סוגי האוכלוסייה (כן, יש גם התייחסות לקורונה).
אתחיל בווידוי קל – אני אוהב ספורט אפילו מעריץ. אוהב לקרוא כל פיסת מידע עכשווית ולא פחות על ההיסטוריה וההתקדמות של אתלטים או שחקנים מעוררי השראה על שלל סיפורי הניצחון וההפסד שלהם.
יחד עם זאת, בחיים לא הייתי חושב ללכת למוזיאון אולימפי. באולימפיאדה יש לא מעט ענפי ספורט שפחות מעניינים בעיניי שזו נשמעת חוויה דיי משעממת. עד ששמעתי על המוזיאון הזה בארצות הברית – שהתוכן בו הוא אולימפי אבל החוויה נראית מבטיחה!
המוזיאון בקולורדו נפתח לאחרונה לציבור הרחב בשיתוף פנסוניק כמובילה הטכנולוגית לכלל הפתרונות והצרכים. יש לציין שלא סתם נבחר המוצג לביצוע הפרויקט המרשים. פנסוניק כבר תומכת מזה כ-20 שנה במוזיאון האולימפי בשוויץ והחל מהשנה שעברה גם במוזיאון האולימפי בטוקיו, יפן. כך שקילומטראג' משמעותי כבר יש.
המוזיאון תוכנן למקסימום נגישות ומכל כיוון אפשרי והוא מותאם לנכים פיזיים ולכבדי ראייה או שמיעה. כמו כן ניתנת למבקר האפשרות לתכנן את הסיור ה'פרטי' שלו לפי תחומי העניין וענפי הספורט הממועדפים עליו, מה שהופך את, בעיניי, את החוויה לאידיאלית. הפתרון המיושם עושה שימוש בטכנולוגיית RFID לצד עיצוב חדשני שמצליח לשמור על החוויה האותנטית הרצויה.
כחלק מהתצוגות שהציבה היצרנית במוזיאון, ניתן ליהנות מתצוגה של חמישה מקרנים ב-180 מעלות, או חוויות 'אולימפיות' כמשתתף פרא-לימפי או אתלט באולימפיאדה. הקורונה לא נזנחה ובהתאם לכללי הריחוק החברתי, שולב ניתוח וידאו אשר מאפשר לדעת האם המבקרים חובשים מסיכות ושומרים על כללי הריחוק, בנוסף להרשמה והכניסה שאינן מצריכות מגע כלשהו.
אין ספק שתצוגה שכזו מביאה איתה חווית ביקור אינטראקטיבית, חדשנית ועוצמתית, ולמרות שככל הנראה יעבור זמן רב עד שנוכל לבקר במדינות בהם הוקמו מוזיאונים אולימפיים בסטנדרט הזה, אפשר להתחיל לפנטז, אולם מעבר לכך – אולי הגיע הזמן לאמץ גישה דומה בארץ ולהשתמש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לשמר את ההיסטוריה המפוארת של עולם הספורט המקומי והעולמי. מי מרים את הכפפה ?