כלל מכניסה חידוש לעולם הביטוח הישראלי: בשנתיים האחרונות ראינו איך מגוון תעשיות שדרגו וייעלו את השירותים ללקוח הסופי באמצעות שימוש בפלטפורמת שיחות הווידאו של זום, בין אם מדובר בייעוצים רפואיים ופגישות עם פסיכולוגים, ועד שיעורים קורסים, הכשרות, הרצאות וסיורים וירטואליים. כעת הבשורה מגיעה גם לעולם הביטוח. כלל ביטוח ופיננסים השיקה שירות בשם ״כלל VIEW״, שירות ייחודי, שבמסגרתו, הערכת נזק רכוש למבוטחים בפוליסת ביטוח דירה, במקרים של נזק לתכולה, מבנה ומים (כיסוי שרברב פרטי בלבד) מתבצעת באמצעות שיחת זום תוך 24 שעות מרגע דיווח המקרה, ותשלום התביעה מתבצע תוך 48 שעות.
התהליך הפשוט נשען על הקלות של החיבור לזום ממגוון מכשירים: עם קבלת הדיווח אודות הנזק שנגרם לרכוש בדירה (למקרים בהם הנזק מוערך בגובה של עד אלפי שקלים), נציג החברה מתאם עם המבוטח שיחת זום לאומדן הנזק. סכום התשלום לנזק נקבע בהתאם לממצאים שעולים בשיחה, והוא מועבר למבוטחים באמצעות אפליקציית ביט או העברה בנקאית, לבחירתם, תוך 48 שעות.
דרור זסלר, משנה למנכ"ל ומנהל מערך התביעות בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: "כלל ביטוח ופיננסים ממשיכה להוביל את המהפכה הדיגיטלית בענף. כלל VIEW הוא שירות חדשני ובלעדי למבוטחינו בביטוח הדירה, הפונים בנושאי נזקי רכוש. השירות נולד מתוך רצון אמיתי להעניק ללקוחותינו one stop shop, בזמן הקצר ביותר ובעיתוי הנוח ללקוח. מהלך זה יתרום לקיצור משמעותי של משכי הטיפול בתביעות והענקת חווית שירות ברמה גבוהה, המשפיעה ישירות על שביעות רצון לקוחותינו".
הצעד משקף טרנד שניכר בכלל המגזר הפיננסי ביחס לשימוש בזום. על פי נתונים מ-2021, 70% מחברות Fortune 100, יותר ממחצית מ- Fortune 500 ו-85% מ-Forbes Cloud 100, חברות הענן הפרטיות המובילות בעולם, משתמשות בזום – וכמוהן גם 8 מתוך 10 הבנקים הגדולים בארה"ב. בנוסף, יותר ממחצית מהבנקים הגדולים בעולם משתמשים גם הם בזום למגוון שימושים עסקיים.