מסכי הענק בקניוני עזריאלי, הסניפים הדיגיטליים של בנק הפועלים, השילוט בחנויות הדיוטי פרי של ג'יימס ריצ'ארדסון, קירות הוידאו בזארה, קונספט החנויות של איל-מקיאג', דוכני פלאפון, מסכי ההמראות והנחיתות החדשים בנתב"ג. ביקור בחברה שהלקוחות שלה הם החושים שלכם.
Visualed היא חברה המתמחה "בפיצוח" קונספטים באמצעות טכנולוגיות מגוונות עם דגש על ויזואליות. עובדי החברה לומדים את החלומות של לקוחותיה ומסייעים להם להגשים אותם בדרך חווייתית אך פונקציונלית בהתאם לסגמנטי השוק המגוונים בהם צברה החברה ניסיון
לצד הטכנולוגיה הוויזואלית, מוסיפה ויזואלד "נגיעות" טכנולוגיות באמצעות ממשקים מגוונים המיוצרים "בתוך הבית" למקסום הפתרון.
"שיטות העבודה אותם סיגלנו מאפשרים לנו להבין לעומק את הכיוון הרצוי של המטרות אותן הלקוח מעוניין להשיג ובתהליך מובנה אנחנו מצליחים להשיג בקביעות הרבה מעבר לציפיותיו" אומר זיו הראל, מנכ"ל החברה.
Visualed מורכבת מחמישה מנועי צמיחה אשר עובדים כל אחד בנפרד אולם יודעים לנגן יחד בהרמוניה מושלמת :
מחלקת התקנות – אמונה נטו על התקנות של מסכי חוצות, קירות וידאו וכדומה. החברה מחזיקה את הידע בתוך הבית ואינה משתמשת בשירותי אאוט-סורסינג מכיוון שלתפישתה גם צוות ההתקנות, המונה כחמישה אנשים, חייב להיות עשוי מה DNA של החברה.
מחלקת הפיתוח – עסוקה בפיצוח והגדרת אפיוני ממשקים מול בסיסי נתונים והאינטגרציה הפרוייקטלית במגוון שפות תכנות.
סטודיו אשר אחראי על הפקת התוכן, עיצוב ממשקי ניהול ותפעול שהינם בעלי חשיבות גבוהה בכל פרויקט. החברה מתגאה בשחקני ה UI/UX שלה אשר נמצאים תמיד בקצה העליון של התחום.
מחלקת האינטגרציה אשר אחראית לחבר את כל ממשקי הפרויקט ולקשור את כלל תהליכיו יחד וכמובן מחלקת ניהול פרויקטים שהיא המחלקה הדומיננטית המנצחת על כל התזמורת הזו ומנהלת את הממשק מול לקוחות החברה.
ראיון עם זיו הראל – מנכ"ל החברה :
ספר קצת איך הכל התחיל
"לפני שהקמתי את Visualed מילאתי תפקיד של אחראי מערכות המחשוב באגודה למלחמה בסרטן אולם תמיד בער בי הרצון להיות עצמאי. במהלך לימודי התואר הראשון נשאלתי על ידי קולגה, שידע שאני פריק של גאדג'טים וטכנולוגיה, האם אני מכיר שילוט "אדום", זהו השילוט המאפיין את חנויות הליקר והמוטלים בארצות הברית.
במהלך תהליך החיפוש עבורו נחשפתי לחברה ניו-זילנדית עם פורטפוליו רחב בתחום והתחברתי באופן אישי למנכ"ל. יחד הקמנו את הסניף של אותה חברה בישראל אולם כעבור שנתיים החליטה החברה שהשוק הישראלי עדיין אינו מפותח דיו וכך הסתיים הקשר המסחרי עם אותה חברה.
במבט לטווח רחוק האמנתי שתחום הלדים יפרוץ ובשנת 2006 הקמתי את Visualed במשרד של 15 מטר. בתחילת הדרך החברה עסקה נטו בטכנולוגיית הלדים ומסכי החוצות. במרוצת השנים זוהו צרכים נוספים והוקמו סטודיו, מחלקת אינטגרציה, מחלקת פיתוח ומחלקות נוספות כך שכיום החברה מונה כ 26 עובדים במגוון מחלקות ועם הגיוסים הצפויים נגיע לכ 32 עובדים כשכל אחד מקצוען ומומחה בתחומו.
האם תוכל לשתף מהם ערכי החברה
מאחר והתחום הינו תחום נישתי ביותר, הנחשב למורכב בעיניי מרבית הפונים אלינו, ברוב המקרים אנחנו מתפקדים למעשה גם כיועצים וגם כמבצעים וככאלה אנחנו מחויבים באופן טוטאלי לתהליכי עבודה מדויקים ולתוצאה הסופית. ההון האנושי בחברה מורכב מהמקצוענים והיסודיים ביותר במטרה לזכות (בצדק) באמון מוחלט של לקוחותינו.
לימוד והתפתחות הינם ערכים עליונים בויזואלד. הצוותים שלנו לומדים על בסיס קבוע מאחר ואתגרי פרויקט אחד אינם דומים למשנהו.
מה הלקוחות יכולים לקנות מויזואלד
ויזואלד היא משרד אדריכלים דיגיטלי. אנחנו יודעים לספק אפליקציות נייטיב, תוכן מגוון המוגש בדרכים ייחודיות, שילוט דיגיטלי במנעד עצום של סוגים, אינטגרציה ולמעשה כל דבר שיכול להוות אמצעי לגיוס לקוחות עבור הלקוחות שלנו.
בנוסף, החברה מעצבת מוצרים מורכבים למשל עמדות הטעינה בטרמינל 3 ו1 אופיינו, תוכננו, הונדסו ונבנו מא' ועד ת' על ידי הצוותים שלנו. הלקוח הגיע אלינו עם צורך בעמדות טעינה ומאותו רגע יצא מהתמונה והצוותים שלנו לקחו את הפרויקט כ Turn Key.
מהם הפרויקטים שמעניינים את החברה
ראשית אנחנו אוהבים שמאתגרים אותנו. ככל שהמשימה מורכבת יותר "לפיצוח" כך Visualed בעלת ערך משמעותי יותר עבור הלקוח, ואני כמנכ"ל מרוויח גם מכך שמפלס הידע של החברה עולה בצורה קבועה ובריאה.
נכון להיום Visualed ממוקדת B2B אולם קיימות תכניות להיכנס גם לעולם ה B2C.
לקוחות החברה מורכבים מוורטיקלים מגוונים – רפואה, חינוך, תעופה, בנקאות, רשויות מקומיות, ריטייל ועוד. בתחום הריטייל לדוגמא אנחנו מבצעים פרויקטים לחברות כדוגמת קבוצת ZARA , איל מקיאג', אדידס ועוד רבים ומכובדים.
מהו הבידול של ויזואלד
הייתי מציין שלושה עיקריים – הראשון הוא ההובלה שהחברה לוקחת על כל פרויקט מהרגע שאנחנו נחשפים אליו, לרבות תהליך המכירה, היישום והמימוש הסופי של הלקוחות שלנו.
השני הוא הדרך שבה עובדי החברה חושבים ומתכננים והאופן שבו מחלקות החברה מסונכרנות. זהו הישג ותוצאה של בנייה יסודית ולאורך שנים. בידול זה מאפשר לנו להיות בפוקוס על חווית המשתמש של הלקוחות של הלקוחות שלנו.
הבידול השלישי הוא השיקוף השוטף ללקוחות שלנו אשר יודעים בדיוק מה הסטטוס של הפרויקט בכל רגע נתון.
לסיכום, מהם התהליכים ואיך נראית "חווית הקניה" של לקוחות החברה
לדעתי הלקוחות מרגישים כבר מהמפגש הראשון שאנחנו אוטוריטה בתחום. אנחנו משקיעים בפגישות המקדימות עם הלקוחות שלנו, אליהן מצטרפים ראשי מחלקות רלוונטיות במטרה להביא את הדגשים שלהם. ההקשבה והתשאול העמוקים מייצרים מאזן שבו הלקוח מבין שיש מי שיעביר אותו מנקודה A ל B בצורה הבטוחה והמקצועית ביותר.
אחרי שאנחנו מבינים את החלום של הלקוח שלנו ומבינים גם את הפער בין איך שהוא חושב שאפשר להגשים אותו לבין האופן שבו נכון להגשים אותו, אנחנו מקיימים תהליך פנימי הכולל סיעורי מוחות במטרה "לפצח" את הקונספט הספציפי באמצעים הדיגיטליים המתאימים ביותר.
רק לאחר השלבים הללו אנחנו מסוגלים להפיק מסמך קונספט אשר משמש גם כהצעת אומדן הכוללת את הרקע, הנחות העבודה, אפיון ראשוני ועוד. למעשה כבר מהשלב הראשון אנחנו מביאים בחשבון את מכלול המשתנים הנוגעים לפרויקט ועליהם מסתמכים לשלב הפיצוח. מסמך זה מאפשר ללקוח ללמוד איך תיראה הדרך להשגת מטרתו. תהליך מכירה מקצועי הכולל הבנה ותיאום ציפיות מלאים הוא MUST בתחום שלנו מכיוון שבלעדיו קיים סיכוי גבוה לחוסר שביעות רצון של הלקוח וויזואלד אינה מעוניינת להיות במקום הזה.
בנוסף, ההסכמים שלנו מול הלקוחות נכתבים בשפה ברורה ומובנת לכל והתחושה האישית היא כי בזכות התהליך היסודי המקדים להצעת המחיר, הלקוחות שלנו מבינים הרבה יותר טוב את הצרכים והציפיות שלהם מהתוצר הסופי.
כאשר כתבתי את חזון החברה התעקשתי להיות מסוגל להצליח ולהכניס את ה DNA ו"האני מאמין" של ויזואלד לכמה שיותר תהליכים ותוצרים בעולם הדיגיטל ולהיות החברה המתקדמת והמובילה ביותר קריאטיבית בשוק המקומי. בנוסף, חשוב לנו לסייע לבנות את הענף באופן המקצועי ביותר ואף יותר מכך – להגדיר את הענף באמצעות פיתוח קונספטים ייחודיים וייצור "אופרינג" איתו אנחנו פונים לשוק. היום, אחרי קילומטראג' של שנות ניסיון גבוה ולאחר תכנון וביצוע מאות פרויקטים מוצלחים ומוכרים בארץ בכל קנה מידה, אני יכול להוסיף שויזואלד מתכוונת להיכנס גם לשוק הבינלאומי.