מלון סופיה בטבריה הינו מלון בוטיק אקסלוסיבי שנבנה על ידי משפחת סרוגו (ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ). הפתרון של LG אשר הוטמע על ידי ח.י אלקטרוניקה היבואנית של LG בישראל- שדרג את חוויית האירוח במלון וכולם מרוצים, בעיקר האורחים

קרן בנבניסטי, מנהלת תחום מלונאות ולקוחות אסטרטגיים בח.י אלקטרוניקה: "החל משנת 2017 ח.י אלקטרוניקה פרצה דרך בעולם המלונאות. לאחר בחינה מעמיקה של צרכי הלקוחות בתחום, בנינו מענה כולל וח.י היא למעשהone stop shop עבור לקוחות הקצה".
מה שעושה את ההבדל
בנבניסטי: "הממשק המלונאי אותו אנחנו מספקים פשוט ואינטואיטיבי. עם ביצוע Check In בקבלה, המסך נדלק אוטומטית בחדר. באמצעות השרת המלונאי של LG המחובר למערכת המלון המרכזית, מקבל האורח הודעת Welcome או כל הודעה אחרת עם שמו על גבי המסך וכל זאת על ידי תפעול פשוט של צוות המלון.
"חיבור אלחוטי של הטלפון החכם, מאפשר לאורח להציג את התוכן שלו על גבי מסך הטלוויזיה בחדר כולל נטפליקס, רשימות השירים והמוסיקה המועדפת עליו, תיבות הדוא"ל ועוד והוא יכול לראות בכל רגע נתון את מצב החשבון שלו משירותי המלון השונים ואף לבצע Check out ישירות ממכשיר הטלוויזיה ובכך לחסוך זמן יקר עבורו וכמובן עבור צוות המלון שיכול לשלוח הודעות לאורח, לקבוצה של חדרים או לחדר בודד, במשך השהות".

"פרויקט LG"
מי שסייעה להעמיק את היישום וההטמעה של הפתרון במלון היא אנה נדרשווילי, מנהלת הקבלה והשירות לאורח במלון סופיה שהצטרפה לצוות המלון באוקטובר 2019, כאשר המבנה עדיין לא היה מוכן לאירוח. הסקרנות הובילה אותה לחקור את יכולות הפתרון המלונאי של LG ולדבריה היא גילתה התאמה מלאה לחזון המלון: "חוויית האירוח במלון סופיה כוללת שילוב של תרבות, הרצאות וידע לצד צדדים מהנים יותר כמו אלכוהול תוך שימוש במרתף היין החווייתי שלנו. חשוב לנו שלאורחים תהיה האפשרות לנפוש אך גם להסתקרן ולגלות תחומי עניין נוספים כאשר הם חופשיים משגרת היום יום.
"בתחילת הדרך רכשנו את הפתרון המלונאי הבסיסי אולם לאחר שנחשפתי ליכולות המערכת והצגתי אותן למקבלי ההחלטות, הבנו עד כמה היא תסייע להעצים את חוויית השהות במלון ובחרנו להרחיב את החבילה.
"העבודה לצד צוות ח.י אלקטרוניקה ב"פרויקט LG" (כן, כך הוא נקרא בפי צוות המלון), הן בישראל והן באנגליה, היתה לא פחות ממדהימה. הזמינות, הסבלנות, השירות ותשומת הלב לכל צורך- לא יכולנו לבקש יותר".

מילה מהיועץ
ליאור שחר, היועץ שליווה את הפרויקט: "דרישת הלקוח הייתה לתכנן מבנה מודרני עם פשטות תפעולית לאורח. אדריכלית הפרויקט, רונה לוין ממשרד לוין פקר, ביצעה תכנון קפדני מאחר ומדובר במבנה לשימור לצד מבנה חדש ומודרני.
"מערכת ה IPTV של חברת LG נבחרה כפתרון להפצת שירותי טלוויזיה לרבות ממשק לתוכנה המלונאית PMS – מערכת LG Procentric ויישום הפרויקט בוצע ע"י יצחקי צור מחברת גסטוויזן.
"מסכי LG משמשים גם לצורך מערך השילוט הדיגיטלי ומסכים בכניסות לחדרי הישיבות ושטחים ציבוריים למידע שיווקי ואינפורמטיבי על פעילויות ומתקני המלון כאשר מערכת ניהול התוכן היא של חברת יינון דיגיטל".
רזולוציות
בנבניסטי: "אנחנו מלווים את הפרויקט למעלה משש שנים במהלכן פגשנו את נציגי המלון על מנת לדייק את הגדרת הצרכים והמענה תוך שאנחנו משתפים וחושפים בפניהם את המגמות והחדשנות בתחום. למעשה הצלחנו להרכיב עבור מלון סופיה חליפה שמתאימה בדיוק לצרכיו באמצעות הכלים הקיימים.
"במלון הותקנו 169 מסכי 49 אינטש ב 119 חדרים מתוכם 25 סוויטות ועוד תשעה מסכי שילוט דיגיטלי בגדלים שונים בשטחים הציבוריים. מדובר במלון מאד ייחודי המשלב ישן עם חדש כשחלק ממנו הוא מבנה בשימור דבר שדרש התאמות ותשומת לב רבה למשל בהתקנת מסכי המידע שנבחרו לשטחים הציבוריים בה נעשתה חשיבה משותפת עם הלקוח והיועץ היכן מומלץ למקם כל מסך במטרה למקסם את החשיפה לתוכן שיוצג בו.
"במהלך התקופה הארוכה בה אנחנו מלווים את מלון סופיה, הייתה התקדמות טכנולוגית מכיוונה של LG ורגע לפני פתיחת המלון שדרגנו את המערכת המלונאית למערכת המתקדמת ביותר שנותנת לאורחי המלון ולצוות את החוויה המיטבית".

קורונה? LG מייצרת התמחות אמיתית בסקטור המלונאות
בנבניסטי: "גילינו שמעורבות של גורמים רבים בכל פרויקט מלונאי יצרה מציאות שהכבידה על תפעול המלון מאחר והתקשורת בין הספקים הרבים היתה לקויה ונציגי המלון לא ידעו למי לפנות בעת תקלה או העמקת יישום במערכות השונות. החלטנו לאפשר ללקוח הסופי לתקשר עם Focal Point One אשר נותן לו שירות מלא מאחורי הקלעים.
"נכון להיום מותקנים למעלה מ – 8000 מסכים מלונאיים של LG ברחבי הארץ. התחום, אשר עובר לשידורים דיגיטליים, מוצא את הפתרון של ח.י אלקטרוניקה כמענה מושלם לצרכים המשתנים, הן במלונות חדשים המבוססים על תשתיות רשת IP והן בוותיקים אשר בוחרים לא לשדרג תשתיות אנטנה ועדיין יכולים להינות משידורים דיגיטליים.
"המטרה העיקרית שלנו בח.י אלקטרוניקה היא לתת ללקוח שלנו את חוויית המימוש והתחזוקה הפשוטה והיציבה ביותר ולאורחי המלון את חוויית האירוח המקסימלית, וכל זה כשהמלון עצמאי בתפעול המערכת ואינו תלוי באף ספק חיצוני".

ח.י אלקטרוניקה מנהלת מוקד שירות ותמיכה ייעודי לתחום המלונאי שעובד במתכונת של 24/7 כאשר מתאפשרת שליטה וניטור מרחוק על מנת לתת את המענה המהיר והיעיל ביותר ללקוחות הקצה.